Platform Voor Leerkrachten in het Basisonderwijs

Webinar | Voorbij de Inhoud: Lesgeven Voor een Betere Wereld

Gratis
Aanbieder: Every Learner Everywhere
Basisonderwijs Webinar | Voorbij de Inhoud: Lesgeven Voor een Betere Wereld

Niet beschikbaar

Presentatoren

Dr. Bryan Dewsbury
Universitair hoofddocent biologie Florida International University
Dr. Bryan Dewsbury is universitair hoofddocent biologie aan Florida International University (FIU). Hij is de hoofdonderzoeker van het Science Education And Society (SEAS) onderzoeksprogramma, dat onderzoek combineert naar de sociale context van onderwijzen en leren, faculteitsontwikkeling van inclusieve praktijken, en programmering in het cultiveren van gelijkheid in het onderwijs. Hij is geassocieerd directeur van het STEM Transformational Institute waar hij leiding geeft aan de afdeling Transformatief Onderwijs. Hij is ook Fellow bij het John N. Gardner Institute waar hij instellingen voor hoger onderwijs bijstaat bij het cultiveren van best practices in inclusief onderwijs. Dewsbury groeide op in Trinidad en Tobago en emigreerde in 1999 naar de Verenigde Staten. Hij behaalde een BS in biologie aan Morehouse College en een MS en PhD in biologie aan FIU.

Dr. Dharma Dailey
Assistent-hoogleraar Universiteit van Washington
Dr. Dharma Dailey doet empirisch onderzoek op het snijvlak van mensgericht ontwerpen en datawetenschap, waarbij hij zich richt op samenwerkingspraktijken, -structuren en -middelen die wetenschap van hoge kwaliteit en pro-sociale resultaten bevorderen. Ze heeft meer dan 20 data science-teams begeleid en benadrukt de integratie van mensgerichte praktijken om processen en resultaten te verbeteren. Dr. Dailey werkt actief samen met docenten om strategieën te delen voor het onderwijzen en leren van Data for Good. Haar huidige onderzoeksinteresses komen voort uit haar PhD mixed methods onderzoek naar de rol van sociale media in door crises getroffen gemeenschappen en weerspiegelen haar langdurige betrokkenheid bij community-based design en belangenbehartiging sinds de jaren 1990.

Dr. Christine Latulippe
Gastdocent Linfield University
Dr. Christine Latulippe is gasthoogleraar aan Linfield University. Tijdens haar ervaring als docent aan een openbare Hispanic-instelling en aan een particuliere liberal arts-universiteit, heeft Christine gelijkheid bevorderd en gewerkt aan inclusieve uitmuntendheid, door het faciliteren van leren dat van toepassing is op en het leven verrijkt van zowel aankomende als beginnende docenten. Veel studenten hebben nooit geweten hoe sterk hun wiskundige vaardigheden zijn, omdat ze nooit toestemming hebben gekregen om hun eigen strategieën te delen en tot hun eigen begrip van wiskundige concepten te komen. Christine streeft ernaar om die ervaring te veranderen, zodat studenten succesvol kunnen zijn en deuren kunnen openen naar bevolkingsgroepen die zichzelf misschien nog niet als onderdeel van gemeenschappen in het hoger onderwijs hebben herkend.


24 juni 2025 14:00 uur ET

De hele student onderwijzen betekent klaslokalen ontwerpen die studenten voorbereiden om technische experts te worden en ook om goede burgers in de wereld te zijn. Doe mee aan een inzichtelijk webinar over wat het betekent om de hele student te onderwijzen in het huidige onderwijslandschap. De presentatoren, Dr. Bryan Dewsbury, een ervaren inleidend docent bèta/techniek, en Dr. Dharma Dailey, een onderzoeker op het gebied van wetenschapsonderwijs, zullen zich verdiepen in de wetenschap en de praktijk van humanistische benaderingen in de klas, waarbij de nadruk ligt op hoe digitaal ondersteunde, op bewijs gebaseerde onderwijspraktijken zowel academische uitmuntendheid als persoonlijke groei kunnen bevorderen.

Ontdek hoe docenten digitale leeromgevingen kunnen ontwerpen die leerlingen niet alleen uitrusten met technische expertise, maar hen ook voorbereiden om bedachtzame, betrokken burgers te worden. Aan de hand van een mix van onderzoek en praktijkvoorbeelden worden in deze sessie strategieën belicht om zowel academische uitmuntendheid als ethische verantwoordelijkheid in bèta/technisch onderwijs te stimuleren. Door empirisch onderbouwde en humanistische praktijken in te bedden in digitale pedagogie, kunnen docenten leerlingen helpen kritisch denken, ethisch bewustzijn en de sociale en emotionele vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om zich te ontplooien als verantwoordelijke wereldburgers. Of je nu een opvoeder, beheerder of onderwijsonderzoeker bent, deze webinar biedt waardevolle perspectieven op het integreren van humanistische principes in je onderwijspraktijk.

Webinar | Voorbij de Inhoud: Lesgeven Voor een Betere Wereld

  • Gratis
Every Learner Everywhere

Every Learner Everywhere is een groep die hogescholen helpt digitale hulpmiddelen te gebruiken om studenten te ondersteunen. De groep werkt samen met scholen om hulp, training en ideeën te geven om leren voor iedereen beter te maken.



Eduye Product ID: 43538

Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.

Praktische lesmaterialen en inspiratie. Kinderen voorbereid op de toekomst.

Laat je inspireren door de Eduye nieuwsbrief, vol tips en nieuwe inzichten om je lesgeven te verrijken.

Aanbieders in de Spotlight

Test LinkTest LinkTest LinkTest LinkTest Link
help mee!

Help mee!

steamadvies

STEAMADVIES

inspiratie

Inspiratie