Webinar | Strategieën die de Executieve Functievaardigheden van Leerlingen Stimuleren
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Begeleider
Valerie Saxton Sharpe
Valerie Saxton Sharpe is een onderwijsconsultant gespecialiseerd in cognitieve handicaps, executief functioneren en lerarenvoorbereiding. Ze is medeoprichtster van Project Boost en co-auteur van The Executive Function Guidebook, dat een 7-stappenmodel beschrijft voor het aanleren van executieve functievaardigheden aan K-12 studenten. Als co-directeur van het Institute on Executive Functioning biedt ze training en hulpmiddelen voor docenten over de hele wereld. Val heeft wereldwijd leerkrachten en administrateurs opgeleid en blijft de groei van executieve functies ondersteunen door middel van metacognitieve strategieën.
Eerder werkte Val als leerkracht in het speciaal onderwijs, afdelingsvoorzitter en onderwijsspecialist in Maryland. Ze bereidde ook toekomstige leraren voor aan Hood College en Towson University, waar ze innovatieve initiatieven leidde op het gebied van inclusief onderwijs en lerarenopleidingen. Val heeft meerdere prijzen ontvangen voor haar bijdragen en heeft leidinggevende functies bekleed bij de Council for Exceptional Children en andere belangenorganisaties die mensen met een handicap ondersteunen.
Roberta Strosnider
Dr. Roberta Atha Strosnider, emeritus hoogleraar speciaal onderwijs aan de Towson University, is een onderwijsconsultant die gespecialiseerd is in executief functioneren, leerstoornissen en de voorbereiding van leerkrachten. Ze is medeoprichter van Project Boost, dat K-12 studenten ondersteunt bij het ontwikkelen van executieve functievaardigheden met behulp van een 7-stappenmodel dat wordt beschreven in The Executive Function Guidebook. Samen met co-auteur Val verzorgt Roberta wereldwijde trainingen voor docenten via het Institute on Executive Functioning, dat zowel persoonlijke als online lessen, materialen en video's aanbiedt.
Roberta heeft onderwijsdiploma's van Fairmont State University, West Virginia University en Virginia Tech. Haar carrière omvat lesgeven in de klas, administratieve rollen en leiderschap in lerarenopleidingen. Ze heeft vele onderscheidingen ontvangen, waaronder de Floyd G. Hudson Award van de Council for Learning Disabilities en de Nasim Dil Award voor haar diensten in het speciaal onderwijs. Roberta is een groot voorstander van studenten met een handicap en heeft veel bijgedragen aan onderzoek, professionele ontwikkeling en beleidswerk. Momenteel vertegenwoordigt ze de Council for Learning Disabilities in nationale onderwijscommissies.
[Opgenomen] Datum: Maandag 17 april 2023
Duur: 60 minuten
Met executieve functievaardigheden (EF) kunnen mensen zichzelf reguleren en succesvol omgaan met anderen, hun tijd beheren, taken organiseren en prioriteren, zich concentreren en nog veel meer. In dit webinar met de auteurs Valerie Saxton Sharpe en Roberta Strosnider leer je welke metacognitieve strategieën het meest effectief zijn gebleken bij het faciliteren van de bereidheid en het succes van leerlingen bij het leren, plus
- Hoe EF-vaardigheidstekorten zich voordoen bij leerlingen en hoe belangrijk het is om ze aan te pakken
- Metacognitieve leerstrategieën om de EF-groei van leerlingen te stimuleren
- Strategieën om training van EF-vaardigheden in te passen in de dagelijkse instructieroutine
Webinar | Strategieën die de Executieve Functievaardigheden van Leerlingen Stimuleren
- Gratis
Corwin biedt bronnen, hulpmiddelen en diensten om leerkrachten te helpen. Ze zijn gebaseerd op onderzoek en zijn praktisch in het gebruik. Corwin helpt opvoeders en leerlingen al sinds 1990.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.