Platform Voor Leerkrachten in het Basisonderwijs

Webinar | AI Integreren Voor Diepgaander Leren van Geletterdheid

Gratis
Aanbieder: AI for Education
Basisonderwijs Webinar | AI Integreren Voor Diepgaander Leren van Geletterdheid

Niet beschikbaar

Sprekers

Amanda Bickerstaff
Amanda is de oprichter en CEO van AI for Education. Als voormalig wetenschapsdocent op een middelbare school en EdTech executive met meer dan 20 jaar ervaring in de onderwijssector, heeft ze een goed begrip van de uitdagingen en mogelijkheden die AI kan bieden. Ze is een veelgevraagd consultant, spreker en schrijver over het onderwerp AI in het onderwijs en geeft workshops en professionele opleidingen voor zowel K12 als hoger onderwijs. Amanda zet zich in om scholen en docenten te helpen hun potentieel te maximaliseren door de ethische en rechtvaardige toepassing van AI.

Carey Swanson
Carey is directeur van het alfabetiseringsteam bij Student Achievement Partners. Voordat ze bij SAP kwam, was ze jarenlang schoolleider en docent voor de klas. Carey heeft ook adviserende functies gehad ter ondersteuning van leiderschapsontwikkeling, instructiecoaching en professioneel leren. Carey heeft een BS in film van Northwestern University, een MS in lesgeven van Pace University en een MEd in schoolleiderschap van Teachers College, Columbia University. Carey is gepassioneerd over het waarmaken van de belofte van leren die openbaar onderwijs biedt en is zich bewust van de manieren waarop de huidige omstandigheden voor veel leerlingen tekortschieten. Ze gelooft dat samenwerking, waarbij leerlingen centraal staan, gericht op lezen en onderzoek, rechtvaardig onderwijs kan bevorderen en ons dichter bij de vervulling van deze belofte kan brengen.

Jasmine Costello
Jasmine is productmanager bij Student Achievement Partners. Voorafgaand aan deze functie was Jasmine projectmanager, onderwijsonderzoeker en docent in Philadelphia. Ze heeft een MS in Effective Teaching and Learning van het University College of London, waar ze als Fulbright scholar heeft gestudeerd. Jasmine is toegewijd aan het vinden van creatieve oplossingen voor leerlingen die historisch en systematisch zijn achtergesteld door het onderwijssysteem van ons land. Ze is gepassioneerd over het werken aan meer gelijkheid in het onderwijs en het creëren van hulpmiddelen die alle studenten ondersteunen om te gedijen als hun authentieke zelf.

Mandy DePriest
Mandy is curriculum- en contentontwikkelaar bij AI for Education. Ze heeft meer dan 15 jaar ervaring in het openbaar onderwijs, als leerkracht voor de klas, mediaspecialist voor de bibliotheek en instructiecoach. Ze heeft ook onderwijstechnologiecursussen gegeven in het hoger onderwijs en professionele ontwikkelingsworkshops voor leerkrachten over de transformatieve kracht van technologie. Ze zet zich in om ervoor te zorgen dat leerlingen worden voorbereid op de dynamische eisen van de toekomst door gebruik te maken van de kracht van technologiegedreven instructie.


Ontdek hoe je de kracht van AI kunt inzetten om de cognitieve lift en betekenisvol leren in alfabetiseringsklassen te versterken, niet te vervangen. In deze sessie werkt AI for Education samen met Student Achievement Partners om praktische strategieën te verkennen voor het gebruik van generatieve AI om productieve strijd te ondersteunen en tegelijkertijd het essentiële cognitieve werk te behouden dat de groei van leerlingen stimuleert.

Belangrijkste onderwerpen:
- Strategische AI-integratie: Leer om onderscheid te maken tussen AI-toepassingen die het leren verbeteren versus toepassingen die mogelijkheden voor kritisch denken vervangen, met speciale aandacht voor toepassingen in het basis- en voortgezet onderwijs.
- Praktische implementatiestrategieën: Ontdek concrete strategieën zoals het creëren van gedifferentieerde tekstbronnen, het ondersteunen van meertalige leerlingen, het ontwikkelen van effectieve steigers en meer.
- Studentgerichte planning: Beheers het raamwerk voor het evalueren van AI-tools door de lens van de leerresultaten van leerlingen in plaats van technologie-gedreven taken.

De sessie bevatte ook een uitgebreide downloadbare gids die docenten een kader biedt om genAI doordacht te integreren in de planning en instructie van geletterdheid.

AI samenvatting notities:
Hoogwaardige alfabetiseringsinstructie (08:44 - 20:17)
- Definieerde 5 sleutelgebieden van kwalitatief hoogstaande alfabetiseringsinstructie
- Het belang besproken van productieve versus contraproductieve strijd
- Benadrukt het gebruik van AI om cognitief werk van leerlingen te verbeteren, niet te vervangen
- Mandy demonstreerde het gebruik van ChatGPT om een tekstset te maken over energieoverdracht
- Benadrukt het belang van de expertise van leerkrachten bij AI-ondersteunde contentcreatie

Structuur van de gids en voorbeelden (20:17 - 29:35)
- Gedetailleerde beschrijving van de structuur en inhoud van de gids
- Uitleg over het proces van het maken van uitgewerkte voorbeelden met behulp van AI
- Benadrukt transparantie in het gebruik van AI en citeren
- Het belang besproken van het oordeel van de docent over AI-gegenereerde inhoud
- De gids benadrukt als startpunt voor verantwoorde toepassing van AI

Reflecties en leerpunten (29:35 - 37:20)
- Carrie: Focus op specifieke instructiedoelen bij het gebruik van AI-tools
- Jasmine: Belang van input van opvoeders bij het vormgeven van AI-producten voor het onderwijs
- Mandy: Benadrukt directe interactie met AI-tools voor betere resultaten
- Amanda: benadrukt de gezamenlijke inspanning bij het maken van de gids

Samenwerking en toekomstplannen (37:20 - 47:12)
- Potentieel voor wiskundegids in het voorjaar besproken
- Benadrukt dat bewijs, expertise en de ervaring van studenten centraal staan
- Het verband tussen de gids en de leeswetenschap besproken
- Gesproken over het gebruik van AI als meedenkende partner in de instructieplanning

V&A en slotopmerkingen (47:12 - 56:17)
- Vragen over instructiemateriaal van hoge kwaliteit en AI behandeld
- Voor- en nadelen van betaalde versus gratis AI-tools voor docenten besproken
- Waarschuwde tegen overmatig vertrouwen op AI als inhoudsdeskundige
- Benadrukte de voortdurende behoefte aan expertise van docenten en evaluatie van AI-resultaten
- Deelnemers aangemoedigd om de gids uit te proberen en feedback te geven


Genoemde Bronnen

- Gids voor het integreren van GenAI voor dieper leren lezen en schrijven
- Een uitgebreide reeks pijlers voor hoogwaardige geletterdheidsinhoud blogpost
- SAP's e² Instructiepraktijk Suite™
- Onderzoek van Robert Bjork: Memory and Metamemory Considerations in the Training of Human Beings (1994).
- Raamwerk voor leerkrachten: Het Vijf "S" Model

Webinar | AI Integreren Voor Diepgaander Leren van Geletterdheid

  • Gratis
AI for Education

AI for Education helpt leerkrachten om te leren over AI en deze op een verantwoorde manier te gebruiken op scholen. Hun doel is om 1 miljoen leerkrachten op te leiden en beter leren voor alle leerlingen te ondersteunen.



Eduye Product ID: 41887

Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.

Praktische lesmaterialen en inspiratie. Kinderen voorbereid op de toekomst.

Laat je inspireren door de Eduye nieuwsbrief, vol tips en nieuwe inzichten om je lesgeven te verrijken.

Aanbieders in de Spotlight

Test LinkTest LinkTest LinkTest LinkTest Link
help mee!

Help mee!

steamadvies

STEAMADVIES

inspiratie

Inspiratie