Platform Voor Leerkrachten in het Basisonderwijs

Webinar | Dyscalculie Begrijpen: Navigeren Door Uitdagingen bij Wiskundig Leren

Gratis
Basisonderwijs Webinar | Dyscalculie Begrijpen: Navigeren Door Uitdagingen bij Wiskundig Leren

Niet beschikbaar

Facilitatoren

Dr. Bettina Pedemonte
Dr. Bettina Pedemonte is een Full Specialist bij het Dyslexie Centrum, dat deel uitmaakt van de afdeling Neurologie van UCSF. Ze behaalde een Ph.D. in wiskunde in Italië aan de Universiteit van Genua en een Ph.D. in wiskundeonderwijs in Frankrijk aan de Universiteit van Grenoble. Ze heeft ervaring in het onderwijzen van wiskunde, in het bijzonder aan studenten met leerstoornissen. Ze heeft technologische omgevingen ontworpen om het leren van wiskunde te ondersteunen. Haar onderzoeksinteresses omvatten het begrijpen van cognitieve processen die betrokken zijn bij het oplossen van wiskundige problemen en het vinden van nieuwe onderwijsmethoden om wiskundig leren te ondersteunen.

Natalie Bell
Natalie Bell is een wiskunde leerplan specialist en instructie coach op de Charles Armstrong School, een school voor dyslectische leerlingen. Ze heeft haar masterdiploma in onderwijs en een onderwijsbevoegdheid voor meerdere vakken. Ze heeft meer dan tien jaar ervaring in het onderwijs. De afgelopen zes jaar heeft ze lesgegeven aan studenten met dyslexie en andere gerelateerde leerproblemen. Haar huidige rol bestaat uit het coachen van docenten in de klas bij het implementeren van op onderzoek gebaseerde curricula en strategieën, het samenwerken met schoolpartners zoals UCSF en HMH, en het presenteren van professionele ontwikkeling aan docenten en families.


In dit edLeader Panel bespreken de presentatoren de complexiteit van dyscalculie, een specifieke leerstoornis die invloed heeft op getalbegrip, rekenvaardigheden en wiskundig redeneren. Het doel is om een uitgebreid overzicht te geven van dyscalculie, waarbij de oorzaken, symptomen, diagnostische instrumenten en mogelijke interventies worden onderzocht. De belangrijkste hoogtepunten van deze sessie zijn:

Karakteriseren van dyscalculie: Uitgaande van onderzoek naar wiskundige cognitie, begrijp de fundamentele kenmerken van dyscalculie, waardoor het zich onderscheidt van andere leerstoornissen.
Neurologische inzichten: Verken de neurocognitieve basis van dyscalculie en ontdek hoe verschillen in hersenfuncties bijdragen aan moeilijkheden met wiskundige domeinen
Symptomen herkennen: Leer veelvoorkomende symptomen van dyscalculie herkennen en ontdek waarom vroegtijdige identificatie cruciaal is
Diagnostische criteria: Samenvatten van bestaande diagnostische instrumenten om dyscalculie te identificeren en presenteren van innovatieve benaderingen voor de diagnose
Mogelijke interventies: Ontdek op onderzoek gebaseerde benaderingen en onderwijsstrategieën die kunnen worden gebruikt om personen met dyscalculie te ondersteunen, het bevorderen van vertrouwen en competentie in wiskunde
Voorbeelden in de klas: Leer van studenten en docenten hoe dyscalculie te herkennen en de uitdagingen aan te gaan

Of u nu een opvoeder bent, een professional in de gezondheidszorg, of gewoon geïnteresseerd in meer informatie over dyscalculie, dit edLeader Panel biedt een unieke kans om bewustzijn, begrip en empathie te kweken voor degenen die geconfronteerd worden met wiskundige uitdagingen in de basisschool tot en met de middelbare school.

Webinar | Dyscalculie Begrijpen: Navigeren Door Uitdagingen bij Wiskundig Leren

  • Gratis
Eduye Product ID: 39800

Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.

Praktische lesmaterialen en inspiratie. Kinderen voorbereid op de toekomst.

Laat je inspireren door de Eduye nieuwsbrief, vol tips en nieuwe inzichten om je lesgeven te verrijken.

Aanbieders in de Spotlight

Test LinkTest LinkTest LinkTest LinkTest Link
help mee!

Help mee!

steamadvies

STEAMADVIES

inspiratie

Inspiratie