Opleiding | Coördinator Bewegend Leren in het Basisonderwijs
Werk jij als leerkracht op een basisschool en wil jij Bewegend Leren inzetten bij het ontwikkelen van de leervoorwaarden en het bevorderen van de breinontwikkeling met als doel kinderen kinderen beter te laten leren en enthousiast te maken om te leren waardoor leren (weer) leuk wordt, word dan Coördinator Bewegend Leren in het Basisonderwijs.
Als Coördinator Bewegend Leren in het Basisonderwijs
Weet jij hoe de neuro-senso-motorische ontwikkeling van een kind verloopt en hoe deze ontwikkeling invloed heeft op de motorische, sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling.
Kun jij bijdragen aan een uitdagende leeromgeving in en rond de school waar bewegend leren ingezet kan worden.
Ga jij samen met je collega's praktisch aan de slag om van jouw school een bewegend leren school te maken.
Kun jij signaleren welk kind uitdagingen ondervindt bij het leren, concentreren en het gedrag gelinkt aan de bewegingsontwikkeling.
Werk jij met je team aan de totale ontwikkeling van het (jonge) kind, zowel op sociaal, emotioneel, cognitief en fysiek gebied.
Leer jij bij elk kind te zien wat het nodig heeft om zich veilig te voelen en zich gehoord te voelen.
Kun jij met behulp van een screening duidelijk krijgen waar een kind belemmeringen ondervindt in zijn of haar ontwikkeling en hoe deze zich verhouden tot gesignaleerde bijzonderheden aangaande leren, concentreren en gedrag.
Kun jij met behulp van een speciaal op het kind afgestemd oefenprogramma met het kind aan de slag om de belemmeringen op te heffen waardoor het kind weer kan groeien in gedrag en leren.
Wil jij dit in overleg en samenwerking met je collega's doen, waarbij je in overleg de keuze maakt om een kind in een 1-op-1 situatie te begeleiden of in groepsverband.
Weet jij wanneer en naar wie je kunt doorverwijzen wanneer blijkt dat een kind intensievere begeleiding nodig heeft dan je op school kunt realiseren.
Werk je zodoende preventief aan het voorkomen van leer- en of gedragsuitdagingen die voort (kunnen) komen uit een onevenwichtige neuro-senso-motorische ontwikkeling
Werk je in deze coördinerende rol samen met je collega's toe naar een uitdagende, uitnodigende en ontwikkelingsgerichte schoolomgeving waarbij beweging en leren hand in hand gaan, het welbevinden van de leerlingen centraal staat en groei (weer) mogelijk wordt.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.