Platform Voor Leerkrachten in het Basisonderwijs

Materiaal | Collegiale Observatie, Feedback en Reflectie

Gratis
Aanbieder: Victorian Government
Basisonderwijs Materiaal | Collegiale Observatie, Feedback en Reflectie

Niet beschikbaar

Overzicht

- Collegiale observatie, inclusief feedback en reflectie, is een kernonderdeel van het creëren van een professionele gemeenschap en het opbouwen van collectieve efficiëntie.
- Effectieve intercollegiale observatie kan leerkrachten helpen om hun praktijk te blijven verbeteren op manieren die het leren van leerlingen beter bevorderen.
- Collegiale observatie is een ontwikkelingskans voor leerkrachten.


Doel

Deze Professional Practice Note biedt begeleiding aan schoolleiders en docenten bij het implementeren van collegiale observatie, inclusief feedback en reflectie, om de beroepspraktijk van docenten te verbeteren.

Veel scholen maken al gebruik van collegiale observatie en feedback. Deze Praktijkgids kan een nuttig referentiepunt zijn voor toekomstige planning en verbetering. Deze notitie en de bijbehorende handleiding kunnen scholen ondersteunen in alle stadia van de implementatie van collegiale observatie.

Onderzoek toont aan dat observatie van het lesgeven in de klas, gekoppeld aan tijdige en bruikbare feedback die gericht is op verbetering, een bijzonder nuttig hulpmiddel is voor de ontwikkeling van leerkrachten.


Capaciteiten Opbouwen door Middel van Collegiale Observatie, Feedback en Reflectie

Onderzoek toont aan dat, indien goed uitgevoerd, intercollegiale observatie, met inbegrip van feedback en reflectie, een aanpak is met een hoge impact om de professionele praktijk te verbeteren en een belangrijk onderdeel kan zijn van de professionele ontwikkeling van een leraar.

Collegiale observatie wordt ondersteund door de prestatie- en ontwikkelingsgerichte aanpak en richt zich op praktijkverbetering, niet op beoordeling. De Practice Principles for Excellence in Teaching and Learning en de High Impact Teaching Strategies bieden leerkrachten ook de mogelijkheid om zich te richten op het verbeteren van hun kennis en vaardigheden met behulp van evidence-based strategieën die de precisie en impact van hun praktijk verbeteren.

Collegiale observatie stelt leerkrachten in staat om feedback te krijgen over hun praktijk, hun individuele bekwaamheid op te bouwen en een gedeeld begrip van effectieve praktijk te ontwikkelen.

De studie van het MET-project heeft aangetoond dat klasobservatie een van de belangrijkste maatstaven is voor goed lesgeven, in combinatie met leerlingenenquêtes en betere prestaties van leerlingen.

Voor meer informatie, bezoek de Victorian Government website.

Materiaal | Collegiale Observatie, Feedback en Reflectie

  • Gratis
Victorian Government

Het ministerie van Onderwijs van de Victoriaanse regering wil dat alle leerlingen in Victoria kwaliteitsonderwijs krijgen. Ze willen de school beter maken voor kinderen. Ze helpen leerkrachten met de hulpmiddelen die ze nodig hebben.



Eduye Product ID: 42057

Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.

Praktische lesmaterialen en inspiratie. Kinderen voorbereid op de toekomst.

Laat je inspireren door de Eduye nieuwsbrief, vol tips en nieuwe inzichten om je lesgeven te verrijken.

Aanbieders in de Spotlight

Test LinkTest LinkTest LinkTest LinkTest Link
help mee!

Help mee!

steamadvies

STEAMADVIES

inspiratie

Inspiratie