Platform Voor Leerkrachten in het Basisonderwijs

Lesreeks | Oud-Egyptisch Museum

Gratis
Aanbieder: Stanford Graduate School of Education
Basisonderwijs Lesreeks | Oud-Egyptisch Museum

Niet beschikbaar

Leerlingen verwerven een diepgaand begrip van de Egyptische beschaving door kritische procesvaardigheden van Taalvaardigheid te gebruiken terwijl ze een waardevolle taak uitvoeren met een authentiek publiek. Leerlingen onderzoeken een aspect van de Egyptische beschaving. Daarna ontwerpen ze een museum tentoonstelling voor een andere student door gebruik te maken van het Design Thinking proces.


Normen

Common Core-standaarden voor Engelse taalvaardigheid-
RI.6.7, RI.6.10, W.6.4, W.6.7, W.6.8, W.6.9, W.6.10, SL.6.1, SL.6.5, SL.6.6

Next Generation Wetenschapsnormen-
MS-ETS1-1, MS-ETS1-4 of 3-5-ETS1-1, 3-5-ETS1-3

Utah Core Social Studies Standaarden voor de zesde klas-
Standaard 1: Leerlingen begrijpen hoe oude beschavingen zich ontwikkelden en hoe zij bijdroegen aan de huidige staat van de wereld.

Doelstelling 1
Leg uit waarom de fysische geografie de ontwikkeling van vroege beschavingen beïnvloedde.
a. Identificeer de belangrijkste fysieke kenmerken van de regio's waar oude beschavingen floreerden.
b. Beschrijf hoe deze kenmerken het succes of het verval van de beschavingen beïnvloedden.
c. Kaarten van deze oude beschavingen vergelijken met huidige politieke kaarten en conclusies trekken over de voortdurende invloed van fysische geografie op culturele ontwikkeling.

Doelstelling 2
Doelstelling 2: Evalueren hoe religie een centrale rol heeft gespeeld in de menselijke geschiedenis vanaf de oudheid tot nu.
a. Onderzoek het belang van religie in de culturele expressie van oude beschavingen (bijv. gebruiken, artistieke expressie, scheppingsverhalen, architectuur van heilige plaatsen).
b. De belangrijkste leerstellingen van de belangrijkste wereldreligies identificeren (bijv. boeddhisme, christendom, hindoeïsme, islam, jodendom).
c. Analyseren hoe religieuze ideeën actuele kwesties beïnvloeden.

Doelstelling 3
Uitleggen hoe moderne regeringen sommige van hun kenmerken kunnen terugvoeren op de systemen van macht, autoriteit en bestuur uit de oude beschavingen.
a. Regeringsvormen binnen deze beschavingen identificeren.
b. Deze vormen vergelijken met bestaande bestuurssystemen in de wereld van vandaag.

Doel 4
Analyseren hoe de vroegste beschavingen technologieën en systemen creëerden om aan de behoeften van de gemeenschap en persoonlijke behoeften te voldoen.
a. Identificeer innovaties in door de mens gemaakte structuren in de loop der tijd (bijv. irrigatie, wegen, bouwmaterialen) en hun invloed op het voorzien in behoeften.
b. De evolutie en het belang van het schrift onderzoeken.
c. Culturele uitingen identificeren die deze systemen weerspiegelen (bijv. architectuur, artistieke expressie, geneeskunde, filosofie, toneel, literatuur).
d. Sociale klassen, beroepen en genderrollen binnen oude beschavingen vergelijken.

Lesreeks | Oud-Egyptisch Museum

  • Gratis
Stanford Graduate School of Education

Stanford GSE is een Amerikaanse topschool voor onderwijs. De school biedt master- en doctoraatsprogramma's, plus gezamenlijke graden op het gebied van rechten, bedrijfskunde en overheidsbeleid. Daniel L. Schwartz is sinds 2015 decaan.



Eduye Product ID: 41677

Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.

Praktische lesmaterialen en inspiratie. Kinderen voorbereid op de toekomst.

Laat je inspireren door de Eduye nieuwsbrief, vol tips en nieuwe inzichten om je lesgeven te verrijken.

Aanbieders in de Spotlight

Test LinkTest LinkTest LinkTest LinkTest Link
help mee!

Help mee!

steamadvies

STEAMADVIES

inspiratie

Inspiratie