Lespakket | Zelfstandige Naamwoorden (Groep 4 t/m 6)
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Het lespakket zelfstandige naamwoorden van Learn Bright voor klas 4 tot 6 leert leerlingen hoe ze gewone en eigenlijke zelfstandige naamwoorden kunnen herkennen en gebruiken, inclusief het identificeren van de categorieën en soorten zelfstandige naamwoorden. Leerlingen oefenen met het schrijven van zinnen met verschillende soorten zelfstandige naamwoorden om hun begrip van de lesstof te versterken.
Inbegrepen bij deze les zijn enkele aanpassingen of toevoegingen die u kunt maken als u dat wilt, te vinden in Learn Bright's "Opties voor de les" sectie van de Klasprocedure pagina. Een van de optionele aanpassingen aan deze les is om de lesactiviteit buiten, in een gymzaal of op een andere locatie te doen.
Het Lesplan voor Zelfstandige Naamwoorden van Learn Bright (Klas 4 tot 6) Omvat
- Lesdoelen en Overzicht
Zelfstandige naamwoorden voor klas 4 tot 6 leren leerlingen gewone en eigenlijke zelfstandige naamwoorden herkennen en gebruiken, inclusief het identificeren van de categorieën en soorten zelfstandige naamwoorden. Leerlingen worden aangemoedigd om hun creatieve denkvermogen te gebruiken bij het classificeren van veelvoorkomende zelfstandige naamwoorden uit hun omgeving. Aan het eind van de les kunnen de leerlingen algemene en eigen zelfstandige naamwoorden herkennen en gebruiken en de categorieën en soorten zelfstandige naamwoorden benoemen.
- Procedure in de Klas
Elk lesplan bevat een pagina met klassikale procedures die een stapsgewijze leidraad bevatten. Je hoeft de handleiding niet precies te volgen. De gids helpt je bij het organiseren van de les en geeft aan wanneer je werkbladen moet uitdelen. In het groene vak staat ook informatie die u nuttig zou kunnen vinden. Hier vind je de lesdoelen, staatsnormen en het aantal klassessies dat de les in beslag neemt. Daarnaast wordt beschreven welke benodigdheden je nodig hebt en wat en hoe je van tevoren moet voorbereiden. De enige benodigdheden voor deze les zijn de hand-outs. Om deze les van tevoren voor te bereiden, kun je voorwerpen verzamelen die mensen, plaatsen of dingen voorstellen voor de opening van de les en de hand-outs kopiëren.
- Opties voor de Les
Bij deze les zit een hoofdstuk "Lesopties" met een aantal suggesties voor activiteiten om aan de les toe te voegen of om de activiteiten in de les te vervangen. Als optionele aanpassing kun je de lesactiviteit buiten, in een gymzaal of op een andere locatie doen. Een optionele toevoeging aan deze les is het gebruik van een roman die de klas aan het lezen is (of ander leesmateriaal) om het identificeren van zelfstandige naamwoorden te oefenen. U kunt ook enkele van de video's in de extra bronnen van deze les gebruiken om de les af te ronden.
- Opmerkingen voor de Leerkracht
De pagina met opmerkingen voor de leerkracht bevat een paragraaf met extra richtlijnen en dingen om over na te denken als je begint met het plannen van je les. Er staat dat je deze les ook kunt aanpassen voor jongere leerlingen. Deze pagina bevat ook regels die je kunt gebruiken om je eigen aantekeningen toe te voegen terwijl je deze les voorbereidt.
Zelfstandige Naamwoorden (Klas 4-6) Lesplan Inhoud Pagina's
- Zelfstandige Naamwoorden
Het lesplan zelfstandige naamwoorden (groep 4 tot 6) bevat twee pagina's met inhoud. Zelfstandige naamwoorden zijn woorden voor mensen, plaatsen of dingen. We noemen zelfstandige naamwoorden ook wel "naamwoorden". Ze geven antwoord op de vraag "Wat is het?" Zelfstandige naamwoorden benoemen de dingen die je ziet of aanraakt (vogel, water, moeder), of niet aanraakt (vreugde, geluk, vermoeidheid). We gebruiken eigennamen voor specifieke mensen, plaatsen en dingen. We gebruiken gewone zelfstandige naamwoorden voor een klasse of groep van personen, plaatsen of dingen.
- Verschillende Soorten Zelfstandige Naamwoorden
De les beschrijft vervolgens verschillende soorten zelfstandige naamwoorden. Abstracte zelfstandige naamwoorden zijn dingen die je niet kunt zien of aanraken, zoals moed, geluk, vreugde of vriendelijkheid. Concrete zelfstandige naamwoorden zijn dingen die je kunt zien of aanraken, zoals boeken, tafels, bureaus, stenen en potloden. Collectieve zelfstandige naamwoorden zijn groepen zoals teams, klassen, kuddes, legers en families. Telbare zelfstandige naamwoorden kunnen meervoud worden als ze gecombineerd worden met een aantal (zoals twee honden). Niet-telbare zelfstandige naamwoorden kunnen niet geteld worden, zoals lucht, water en muziek. Geslachtsgebonden zelfstandige naamwoorden geven dingen aan die duidelijk mannelijk of vrouwelijk zijn, zoals koningen en koninginnen. Bezittelijke zelfstandige naamwoorden geven aan wie of wat iets heeft of bezit.
De les bevat vervolgens twee lijsten: één van gewone zelfstandige naamwoorden en één van eigennamen. Enkele gewone zelfstandige naamwoorden zijn stad, straat, zanger en meer. Enkele eigennamen zijn New York, Rose St., Adele en Erie.
Het eerste wat je jezelf moet afvragen als je een zelfstandig naamwoord probeert te identificeren is of het een persoon, plaats of ding is. De vraag "Wat is het?" kan helpen om te bepalen of een woord een zelfstandig naamwoord is. Bijvoorbeeld, het antwoord op "Waar wonen mensen in?" is "huis", wat een zelfstandig naamwoord is.
Zelfstandige naamwoorden zijn een van de zeven belangrijkste spraakdelen. Hoe meer je leert over zelfstandige naamwoorden, hoe beter je kunt lezen en schrijven!
Voor meer informatie, bezoek de Learn Bright website.
Lespakket | Zelfstandige Naamwoorden (Groep 4 t/m 6)
- Betaling
Learn Bright biedt video's en lesplannen voor zowel leerkrachten als ouders. Hun content helpt jonge leerlingen om hun volledige potentieel te bereiken. Learn Bright werd opgericht in 2014.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.