Lesidee | Vul de Voederbak!
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
In deze les, Vul de voederbak, passen K-2 leerlingen het engineering ontwerpproces toe in een speelse, verhaalgebaseerde uitdaging geïnspireerd door Those Darn Squirrels van Adam Rubin. Nadat ze hebben gehoord over het probleem van Old Man Fookwire om de vogels te voeren zonder dat eekhoorns zich ermee bemoeien, werken de leerlingen in teams om een apparaat te ontwerpen en te bouwen dat vogelzaad (pingpongballetje) in een voederbakje (beker) kan doen dat in het midden van een afgeplakte cirkel is geplaatst die een "laserzone" voorstelt Met alleen de bijgeleverde materialen en zonder de cirkel over te steken, brainstormen, schetsen, bouwen, testen en verbeteren de leerlingen hun ontwerpen. De activiteit introduceert belangrijke bèta/technische concepten zoals criteria, beperkingen, techniek en technologie, en versterkt tegelijkertijd dat "falen" deel uitmaakt van het leerproces. Door praktische probleemoplossing, teamwerk en creativiteit beginnen leerlingen te begrijpen hoe ingenieurs wiskunde en wetenschap gebruiken om echte uitdagingen op te lossen, wat direct aansluit bij de NGSS K-2 Engineering Design standaarden.
Normverbindingen
NGSS:
- Verbindingen per onderwerp
K-2. Technisch ontwerp
- Verbindingen per disciplinair kernidee:
K-2-ETS1 Ingenieursontwerp
- Verbindingen per wetenschappelijke en technische praktijk
1. Vragen stellen en problemen definiëren
3. Onderzoeken plannen en uitvoeren
6. Verklaringen construeren en oplossingen ontwerpen
- Verbindingen door transversale concepten
2. Oorzaak en gevolg: mechanisme en verklaring
6. Structuur en functie
- Verbindingen per prestatieverwachting:
K-2-EETS1-1. Vragen stellen, observaties doen en informatie verzamelen over een
situatie die mensen willen veranderen om een eenvoudig probleem te definiëren dat kan worden opgelost
door de ontwikkeling van een nieuw of verbeterd voorwerp of gereedschap.
K-2-ETS1-2. Een eenvoudige schets, tekening of fysiek model ontwikkelen om te illustreren hoe de
vorm van een voorwerp helpt om te functioneren zoals nodig is om een bepaald probleem op te lossen.
K-2-ETS1-3. Analyseren van gegevens uit tests van twee objecten die zijn ontworpen om hetzelfde
probleem op te lossen om de sterke en zwakke punten van hun prestaties te vergelijken.
Lesidee | Vul de Voederbak!
- Gratis
Community Resources for Science (CRS), gestart in 1997 in Berkeley, helpt leerkrachten om wetenschap naar kinderen te brengen. Het ondersteunt scholen met training, rolmodellen en partners zodat alle kinderen bèta/techniek kunnen ontdekken.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.