Lesidee | Verkeerslichten
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Leeftijden: 6-9 jaar
Aantal personen: 3 of meer
Duur: minder dan 15 minuten
In deze activiteit zullen leerlingen oefenen in het uiten van een evaluatie en hun redenen delen met hun medeleerlingen. Dit verbetert de vaardigheid om naar de ervaringen van anderen te luisteren om de samenwerking te verbeteren.
Materialen
Tafellepel
Een set rode, oranje en groene voorwerpen. Je kunt Six Bricks gebruiken, of iets anders zoals gekleurde bekertjes of stukjes papier.
Deze activiteit wordt gedaan na een gezamenlijke taak. Het is ontwikkeld voor in de klas, maar kan ook gemakkelijk in andere omgevingen worden gebruikt.
Instructies
Stap 1
Deze activiteit wordt gedaan na een gezamenlijke taak. Laat de leerling na afloop van de taak nadenken over de taak en een van de gekleurde voorwerpen kiezen om aan te geven hoe ze de taak vonden.
Stap 2
Dit zet een goed reflectief gesprek op gang. Alvorens individuele leerlingen te ondervragen, kan de leerkracht aan iedereen die respectievelijk rood, geel en groen heeft gekozen vragen om in een andere hoek te gaan staan en te vertellen waarom ze die kleur hebben gekozen.
Stap 3
Als het team iedereen heeft gehoord, deel dan ideeën over hoe je de gezamenlijke taak anders zou kunnen doen, gezien de feedback van alle teamleden.
Lesidee | Verkeerslichten
- Gratis
de LEGO Foundation helpt kinderen spelenderwijs te leren. Ze ondersteunen kinderen tot 12 jaar en werken samen met ouders en leerkrachten. Ze financieren programma's in veel landen om leren leuk te maken.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.