Lesidee | Zelfstandige Naamwoorden en Bijvoeglijke Naamwoorden Zijn Niet Zomaar Woorden
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Rangniveau(s): K-3
Onderwerp: Taalvaardigheid
Nationale Normen:
NCTE/IRA-standaarden voor de Engelse taalvaardigheid *
Kennis toepassen
Leerlingen passen kennis toe van taalstructuur, taalconventies (bijv. spelling en interpunctie), mediatechnieken, figuurlijk taalgebruik en genre om gedrukte en niet-gedrukte teksten te creëren, te bekritiseren en te bespreken.
Communicatievaardigheden
Leerlingen passen hun gebruik van gesproken, geschreven en visuele taal aan (bijv. conventies, stijl, woordenschat) om effectief te communiceren met verschillende doelgroepen en voor verschillende doeleinden.
Inleiding:
Het leren van de spraakdelen kan moeilijk zijn voor leerlingen, vooral voor leerlingen met speciale behoeften. Deze meer visuele en tactiele benadering van het onderwijzen van zelfstandige naamwoorden en bijvoeglijke naamwoorden kan hen helpen succesvol te zijn.
Doelstellingen:
- Leerlingen zullen zelfstandige naamwoorden en bijvoeglijke naamwoorden identificeren.
- De leerlingen delen ideeën over objecten in de klas.
- De leerlingen schrijven zinnen met behulp van de ideeën uit de klassikale discussies.
Materialen:
- Studentenkaart
- bord om op te schrijven (of zie de technologische opties)
- 5 verschillende tactiele oppervlakken die vastgelijmd kunnen worden (wattenbolletje, schuurpapier, een cent, zachte
- doek, eierschaal, wat je maar kunt bedenken!) Maak groepsdozen van deze voorwerpen die de leerlingen kunnen delen.
- Lijm
- Bouwpapier (genoeg voor de klas)
- Voorwerpen die vallen onder de verschillende vormen van zelfstandige naamwoorden met verschillende texturen.
- Texturen op een magneet (groot genoeg voor de hele klas om te zien)
Anticiperende set:
Deel voorwerpen met verschillende texturen die onder de verschillende vormen van zelfstandige naamwoorden vallen uit aan de leerlingen. Vraag de leerlingen "wat is het?" Schrijf het woord "Wat" aan de linkerkant van het bord. Moedig ze aan om alleen met een zelfstandig naamwoord te antwoorden (gebruik het woord zelfstandig naamwoord nu nog niet). Zodra de antwoorden vaker zelfstandige naamwoorden zijn, vraag hen dan om de voorwerpen te beschrijven. Schrijf opnieuw "Beschrijf" aan de rechterkant van het bord en moedig hen aan om alleen bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken (gebruik het woord bijvoeglijk naamwoord nu nog niet).
Vertel de leerlingen dat ze vandaag zullen leren over "wat"-woorden en "beschrijven"-woorden. We gaan leren dat Wat woorden zelfstandige naamwoorden zijn en Beschrijvende woorden bijvoeglijke naamwoorden.
Ga voor meer informatie over het lesidee naar de website van TeachersFirst.
Lesidee | Zelfstandige Naamwoorden en Bijvoeglijke Naamwoorden Zijn Niet Zomaar Woorden
- Gratis
TeachersFirst is een online bron gemaakt door leraren voor leraren. Sinds 1998 deelt het lessen, tips en technische hulpmiddelen om leerkrachten in de K-12-sector te helpen beter les te geven en tijd te besparen.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.