Lesidee | Blast Off! Woordenschatinstructie met Behulp van een Virtuele Maanreis
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
De "Blast Off! Woordenschatinstructie met behulp van een virtuele maanreis" les is ontworpen voor leerlingen in groep 2 en helpt hen woordenschat op te bouwen door middel van een boeiende virtuele "excursie" naar de maan. Met behulp van voorlezen, discussies, plaatjeswoordenboeken en interactieve hulpmiddelen zoals de Alphabet Organizer en de Crossword Puzzle creator leren, sorteren en gebruiken leerlingen nieuwe woorden op een zinvolle manier. Deze les is ideaal voor basisschoolleerkrachten die wetenschap en geletterdheid willen combineren en ondersteunt jonge leerlingen bij het ontwikkelen van woordkennis, begrip en samenwerkingsvaardigheden terwijl ze ruimtegerelateerde onderwerpen onderzoeken.
NCTE/IRA Nationale normen voor Engelse Taalvaardigheid
1. Leerlingen lezen een breed scala aan gedrukte en niet-gedrukte teksten om een begrip op te bouwen van teksten, van zichzelf en van de culturen van de Verenigde Staten en de wereld; om nieuwe informatie te verwerven; om te reageren op de behoeften en eisen van de samenleving en de werkplek; en voor persoonlijke voldoening. Onder deze teksten bevinden zich fictie en non-fictie, klassieke en hedendaagse werken.
3. Leerlingen passen een breed scala aan strategieën toe om teksten te begrijpen, te interpreteren, te evalueren en te waarderen. Ze maken gebruik van hun eerdere ervaringen, hun interacties met andere lezers en schrijvers, hun kennis van woordbetekenissen en van andere teksten, hun strategieën voor woordidentificatie en hun begrip van tekstuele kenmerken (bijv. klank-letter correspondentie, zinsbouw, context, afbeeldingen).
7. Leerlingen doen onderzoek naar onderwerpen en interesses door ideeën en vragen te genereren en problemen te stellen. Ze verzamelen, evalueren en synthetiseren gegevens uit verschillende bronnen (bijv. gedrukte en niet-gedrukte teksten, artefacten, mensen) om hun ontdekkingen over te brengen op een manier die past bij hun doel en publiek.
8. Leerlingen maken gebruik van verschillende technologische en informatiebronnen (bv. bibliotheken, databanken, computernetwerken, video) om informatie te verzamelen en te synthetiseren en om kennis te creëren en te communiceren.
12. Studenten gebruiken gesproken, geschreven en visuele taal om hun eigen doelen te bereiken (bijv. om te leren, te genieten, te overtuigen en informatie uit te wisselen).
Lesidee | Blast Off! Woordenschatinstructie met Behulp van een Virtuele Maanreis
- Gratis
Sinds 2002 helpt ReadWriteThink leerkrachten met gratis leermiddelen. Ze hebben veel kalenders, printouts en lesplannen die de IRA/NCTE-standaarden voor de Engelse taalvaardigheid volgen.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.