Lesvolgorde | Speeltijd
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Niveau: Groep 4 tot 6
Over de auteur: Matthew Johnson, Directeur Onderwijs, MediaSmarts
Duur: 1 ½ tot 2 uur, verdeeld over 3 sessies
Overzicht
In deze les bekijken leerlingen zowel de positieve aspecten van videogames als de manieren waarop games tijd kunnen afsnoepen van andere activiteiten die ze leuk vinden. Leerlingen maken kennis met het idee om game- en schermtijd in evenwicht te brengen met andere delen van hun leven en leren over de redenen waarom ze in de verleiding kunnen komen om meer tijd aan games te besteden of waarom ze het moeilijk vinden om te stoppen met spelen. Vervolgens houden ze een dagboek bij over hun gameplay (of een andere schermactiviteit als ze geen videogames spelen) dat hen aanzet om na te denken over hun gamegewoonten. Halverwege dat proces maken ze kennis met technieken die hen zullen helpen om hun gamespel te matigen en om te gaan met de moeilijkheden die ze kunnen ondervinden bij het beperken van de gametijd. Tot slot reflecteren de leerlingen op hun ervaring en ontwikkelen ze een plan om hun gameproces bewuster te maken.
Leerresultaten
Studenten zullen:
- nadenken over de rol van videogames en andere digitale/schermactiviteiten als onderdeel van een gezonde en evenwichtige levensstijl
- reflecteren op hun ervaringen met games en andere digitale/schermactiviteiten
- een emotioneel bewustzijn ontwikkelen van de rol van games en andere digitale/schermactiviteiten in hun leven
- strategieën leren en oefenen om het spelen van games en andere digitale/schermactiviteiten te matigen
Voorbereiding en Materialen
Kopieer de volgende hand-outs:
- Game On
- Mindful gamen
- Game- en schermdagboek
Voor meer informatie, bezoek de MediaSmarts website.
Lesvolgorde | Speeltijd
- Gratis
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.