Lesreeks | Ik kan Mijn Boosheid Beheersen
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Doel: Leerlingen herkennen de emoties woede en frustratie, identificeren de sterkte van de emotie door die te koppelen aan een visuele grafiek en ontwerpen een kalmerende strategie.
Verklaring van de leerling: "Ik kan mijn boosheid/frustratie uiten zonder mezelf of anderen pijn te doen."
Benodigde Middelen/Materialen:
● "Als Sophie boos wordt, echt boos" door Molly Bang.
patroonpapier
markeerstiften
● 5-4-3-2-1 emotie niveau badge
Lesplan Deel 1: Nadenken Over Boosheid
essentiële vraag 1: Wat maakt je echt boos? Denk aan een moment waarop je echt boos was.
geef de leerlingen doelgerichte privé-tijd om te redeneren. Laat ze delen met een partner.
essentiële Vraag 2: Hoe voelde de boosheid in je lichaam?
● Vraag vrijwilligers van leerlingen om te delen. Vraag om antwoorden op hoe het eruitzag, klonk, voelde, enz. Voeg foto's/woorden toe aan het grafiekpapier voor de hele groep.
essentiële vraag 3: Wat deed je met je boosheid?
nodig leerlingen uit om te antwoorden en luister zonder commentaar. Leerlingen evalueren hun eigen acties nadat ze naar het verhaal hebben geluisterd.
Ga voor meer informatie naar de website van het Heritage Institute.
Lesreeks | Ik kan Mijn Boosheid Beheersen
- Gratis
Het Heritage Institute helpt leerkrachten van K-12 te groeien met online en persoonlijke cursussen. Ze ondersteunen leren, persoonlijke groei en een betere wereld voor iedereen.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.