Spel | 3 Unieke Recensiegames Voor als je eens Iets Anders Nodig hebt
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
"3 unieke toetsspelletjes voor als je iets anders nodig hebt" introduceert drie boeiende toetsspelletjes: Vooraf opgenomen zinnendictee, een interactieve versie van Around the World en Grammar Casino. Deze activiteiten verbeteren de luistervaardigheid, grammatica en woordenschat terwijl de leerlingen betrokken blijven door competitie en leuke elementen. Deze spellen zijn ontworpen voor leerkrachten die op zoek zijn naar nieuwe manieren om lesstof te herhalen en kunnen worden aangepast aan verschillende klaslokalen.
1. Vooraf Opgenomen Zinnen Dicteren
Zet de leerlingen in groepjes van 2-3. Geef elke groep een mini-whiteboard of een blanco vel papier. Als ze een blanco vel papier gebruiken, moet het worden genummerd op basis van het aantal zinnen dat je de leerlingen geeft. Als de leerlingen een mini-whiteboard gebruiken, kunnen ze gewoon wissen en opnieuw beginnen voor elke nieuwe zin.
Maak voor de les een geluidsopname van de zinnen die je de leerlingen wilt laten schrijven. Neem de zinnen als volgt op: "Nummer 1, Regende het toen Jane thuiskwam?" "Nummer 2, Ben was een puzzel aan het maken toen zijn moeder aankwam. Nummer 3..."
Maak vervolgens een PowerPoint met de antwoorden, zodat de leerlingen meteen kunnen controleren of ze het goed of fout hebben.
Als je in de klas komt, speel je een zin af voor de leerlingen, zeg je dat ze die moeten opschrijven en geef je ze de tijd! Je kunt een timer van YouTube op het bord zetten, of je kunt gewoon aftellen of op de klok achter in het lokaal kijken. Als de tijd om is, moeten ze hun schrijfgerei neerleggen.
Groepjes die hun zinnen afmaken voordat de tijd om is, krijgen een punt. Zorg ervoor dat je het juiste antwoord op het bord laat zien, zodat iedereen kan zien wat het antwoord had moeten zijn.
Herhaal dit voor alle zinnen die je hebt genoteerd.
Dit spel is een uitstekende luisteroefening, maar het is ook een goede oefening voor grammatica en woordenschat.
2. De Wereld Rond (Leuke Versie)
Als je boven een bepaalde leeftijd bent, dan garandeer ik je dat je dit op de basisschool hebt gespeeld.
Het traditionele spel gaat als volgt. Je laat twee leerlingen die naast elkaar zitten opstaan. Je stelt ze een vraag. De eerste leerling die antwoordt is de winnaar. Hij gaat terug en gaat naast de leerling achter hem staan. De nieuwe leerling gaat staan, de leraar stelt een vraag aan de twee leerlingen en de winnaar gaat naar de volgende leerling. Het doel is dat één leerling de hele kamer rondgaat, alle andere leerlingen verslaat en terugkeert naar zijn oorspronkelijke stoel.
Het grote probleem met dit spel is dat de leerlingen die niet meedoen vaak in slaap vallen of problemen veroorzaken
Dus hoe kun je dit spel boeiender maken voor iedereen?
Maak eerst een PowerPoint met de vraag op de ene dia en het antwoord op de volgende. Dit zorgt ervoor dat je geen leerlingen hebt die "Huh?" zeggen nadat je net de vraag hebt gesteld.
Ten tweede, zorg voor een bel, zoemer of piepspeeltje. Als het tijd is om te spelen, laat de leerlingen dan hun handen op hun rug doen en vertel ze dat ze niet op de zoemer mogen slaan totdat jij zegt dat het mag. De leerling die het eerst op de zoemer drukt, mag antwoorden. Geef ze een beperkte tijd om te antwoorden om ervoor te zorgen dat leerlingen niet zomaar op de zoemer drukken ook al weten ze het antwoord niet.
Ten derde, zet grappige afbeeldingen of GIF's op de dia's met antwoorden. Dit houdt de ogen van de leerlingen gericht op het bord, zelfs als ze niet aan de beurt zijn om de vragen te beantwoorden. Je kent je leerlingen, dus als ze van Pokemon houden, probeer dan op elke pagina een nieuwe Pokemon te zetten.
Met deze eenvoudige veranderingen garandeer ik je dat de klasparticipatie veel hoger zal zijn en dat ze veel meer betrokken zullen zijn bij wie "Around the World" gaat maken
Dit is een leuk, snel spel dat je kunt gebruiken om van alles te leren. Als je wilt dat alle leerlingen meer meedoen, moedig iedereen dan aan om de antwoorden hardop voor te lezen als de antwoordplaat op het bord wordt geprojecteerd.
3. Grammatica Casino (Maak Werkbladen Spannender)
Als uw leerlingen aan het nakijken zijn voor een toets, dan hebben ze waarschijnlijk een aantal werkbladen of werkboekpagina's die ze moeten afmaken, maar waarop ze "Saai!" zullen roepen
Een eenvoudige manier om die oefeningen spannender te maken is door Grammar Casino te spelen!
Zet de leerlingen in kleine groepjes van 2-4. Geef elk team $200 op het bord (dit is nog leuker als u speelgoedgeld hebt, zoals Monopoly-geld, dat u aan de groepjes kunt geven)
Leg vervolgens het concept van wedden uit.
Dit zijn de regels. Na het maken van een grammaticale oefening, maar voordat de docent feedback geeft, gaan de leerlingen geld inzetten op hoe goed ze de grammaticale oefening gedaan hebben. Ze mogen maximaal $100 inzetten. Dit is om te voorkomen dat teams in de eerste ronde al hun geld verliezen. Als leerlingen 100% goed hebben, dan mogen ze hun inzet toevoegen aan het geld van hun team. Als ze 1-2 vragen missen, kunnen ze 50% van hun inzet toevoegen. Als ze er meer dan 2 missen, verliezen ze hun inzet.
Laten we ons bijvoorbeeld voorstellen dat een team met $200 inzet op $50. Als je hun werk controleert, hebben ze één fout gemaakt. Dat betekent dat ze $25 hebben verdiend. Nu hebben ze $ 225.
Een ander team met $200 zet $50 in. Als je hun antwoorden controleert, hebben ze 3 fouten gemaakt. Ze hebben nu $150.
Zorg ervoor dat je de antwoorden van alle grammatica-oefeningen bij de hand hebt, want nadat de leerlingen hebben ingezet, moet je snel de oefeningen van elke groep controleren. De beste manier om dit te doen is door een "teamleider" uit elke groep naar voren te roepen. Die leerling brengt de oefening naar jou. Zo kun je de antwoorden van alle teams snel controleren.
Leerlingen zijn dol op dit spel en worden super competitief, maar aan het eind van de dag maken ze nog steeds de "saaie" grammatica-oefeningen die ze voor de klas moeten maken. Door de antwoorden snel te beoordelen en terug te geven, krijgen de leerlingen ook meteen feedback, wat een goed geheugensteuntje is voor een toets.
Spel | 3 Unieke Recensiegames Voor als je eens Iets Anders Nodig hebt
- Gratis
Oscar Lessons deelt ESL- en TEFL-lesplannen, werkbladen en projecten. Oscar en Ruth, die Engelse les hebben gegeven over de hele wereld, creëren eenvoudige, nuttige bronnen om andere leraren te helpen.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.