Platform Voor Leerkrachten in het Basisonderwijs

Cursus | Traumagevoelige Praktijken voor-en Vroegschoolse Educatie

€ 477,00
Inclusief btw
Basisonderwijs Cursus | Traumagevoelige Praktijken voor-en Vroegschoolse Educatie

Niet beschikbaar

Facilitator

Colleen Wilkinson
- Docent met een diploma van de American Montessori Society, Texas School Directors Certificate, meer dan 15 jaar voor de klas en meer dan 5 jaar als schooladministrateur.
- Consultant en docent educatie die gespecialiseerd is in trauma geïnformeerde discipline praktijk, facilitator van steungroepen voor adoptiegezinnen.
- Colleen's doel is om leerkrachten te ondersteunen bij het ontwikkelen van een trauma-informatieve mindset en zich gesterkt te voelen om leerlingen te ondersteunen.
- Colleens persoonlijke interesses zijn vrijwilligerswerk in haar lokale schooldistrict, opkomen voor de rechten van gehandicapten, reizen en tijd doorbrengen met haar gezin.


EDUO 9335: Traumagevoelige Praktijken voor-en Vroegschoolse Educatie

Ontwikkel inzicht in de manieren waarop vroeg trauma de ontwikkeling en groei van leerlingen kan beïnvloeden en ontdek manieren om de veerkracht en het mentale welzijn van kinderen te ondersteunen. Ontdek hoe dagelijkse interacties, routines in de klas en de mindset van de leerkracht het succes van kinderen in de klas kunnen ondersteunen en een omgeving kunnen creëren die positieve resultaten voor elke leerling stimuleert.


Syllabus

Leerdoelen
In deze cursus krijgen deelnemers de gelegenheid om
- Ontwikkel een begrip van de impact van vroegkinderlijk trauma.
- Praktijken verkennen die een trauma-ondersteunde omgeving creëren.
- Reflecteren op de behoeften van studenten door middel van een kader van menselijkheid en veerkracht.
- Maak een plan voor het implementeren van trauma geïnformeerde strategieën met uw leerlingen.

Relatie tot CCS of andere professionele standaarden
De National Board for Professional Teaching Standard Early Childhood Generalist:
- Standaard I: Kennis van de ontwikkeling van kinderen gebruiken om het hele kind te begrijpen
- Standaard II: Samenwerken met gezinnen en gemeenschappen
- Standaard III: Het bevorderen van gelijkheid, eerlijkheid en waardering van diversiteit
- Standaard V: De ontwikkeling en het leren van kinderen beoordelen
- Standaard VI: Beheer van de omgeving voor ontwikkeling en leren
- Standaard VII: Plannen voor ontwikkeling en leren
- Standaard VIII: Instructie implementeren voor ontwikkeling en leren
- Standaard IX: Reflecteren op onderwijs aan jonge kinderen

Inleveren van cursuswerk
Elke voltooide opdracht in deze cursus wordt ter beoordeling aan de docent voorgelegd. Volg de aanwijzingen aan het
aan het einde van elke opdracht over hoe je je opdrachten moet voorbereiden en inleveren. Geef elk ingeleverd bestand een naam met je
achternaam en opdrachtnummer (bijv. BrownAssignment3. Zorg ervoor dat je je volledige naam, cursus
cursusnummer en opdrachtnummer bovenaan elke documentpagina. Je ontvangt binnen 5 dagen feedback van je
docent binnen 5 dagen om aan te geven of je de opdracht met succes hebt voltooid of dat je de opdracht moet nakijken. De cijfers van de opdrachten worden gemiddeld voor het eindcijfer van de cursus. Lever voltooid werk in bij de corresponderende module dropboxes in Moodle


Semester Studiepunten

3

Studiepunten kunnen beschikbaar zijn voor deze cursus en kunnen per land of instelling verschillen. Controleer bij Dominican University of California of je hiervoor in aanmerking komt.



Cursus | Traumagevoelige Praktijken voor-en Vroegschoolse Educatie

  • Betaling
Eduye Product ID: 39099

Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.

Praktische lesmaterialen en inspiratie. Kinderen voorbereid op de toekomst.

Laat je inspireren door de Eduye nieuwsbrief, vol tips en nieuwe inzichten om je lesgeven te verrijken.

Aanbieders in de Spotlight

Test LinkTest LinkTest LinkTest LinkTest Link
help mee!

Help mee!

steamadvies

STEAMADVIES

inspiratie

Inspiratie