Cursus | Eenzaamheid en Wangedrag Bestrijden
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Facilitator
Michelle Garcia Winner
Michelle Garcia Winner, MA, CCC-SLP, is de oprichter en CEO van Social Thinking en een wereldwijd erkend thought leader, auteur, spreker en sociaal-cognitief therapeut. Ze is toegewijd aan het helpen van mensen van alle leeftijden bij het ontwikkelen van sociaal-emotioneel leren, inclusief mensen met sociale leerverschillen.
Eenzaamheid is een gevaarlijke nationale epidemie die al jaren in omvang en complexiteit toeneemt. Eenzaamheid brengt niet alleen onze geestelijke en lichamelijke gezondheid in gevaar, maar het kan ons ook minder aardig en zorgzaam maken tegenover anderen, wat soms leidt tot wangedrag op school en binnen onze gemeenschappen. We verkennen een aantal wetenschappelijk onderbouwde manieren waarop we betekenisvolle relaties met anderen kunnen cultiveren om ons welzijn te bevorderen, evenals vriendelijkheid, empathie en vrijgevigheid ten opzichte van anderen. Nu meer dan ooit is het opbouwen van sociaal bewustzijn, het beheersen van angsten en het ontwikkelen van sociale communicatiestrategieën om deze groeiende crisis van eenzaamheid te bestrijden van cruciaal belang voor schoolgaande kinderen, tieners en tieners, tot aan de volwassen jaren.
90 minuten instructie
Deze Cursus Onderzoekt
Leer strategieën om schoolgaande kinderen, tieners en volwassenen te helpen eenzaamheid te bestrijden en een zorgzame gemeenschap op te bouwen.
Verdien een certificaat van voltooiing en CE-krediet (voor beroepen die hiervoor in aanmerking komen)
Beschrijving
Eenzaamheid is een nationale epidemie die zich al vele jaren ontwikkelt in diepte en complexiteit; het werd verergerd door de COVID-19 pandemie maar wordt er niet door veroorzaakt. Sinds het begin van de jaren 2000 hebben mensen collectief meer tijd doorgebracht met elkaar via hun elektronische apparaten dan in persoon, maar er is meer aan de hand dan de digitale verbinding verbreken. En de effecten van eenzaamheid zijn veel doordringender en schadelijker dan mensen die zich geïsoleerd en alleen voelen. Een onderzoek uit 2018 van Cigna, een wereldwijde verzekeraar en gezondheidsbedrijf, beschrijft dat eenzaamheid ons niet alleen verdrietig maakt, maar ook ziek. Naast onze geestelijke gezondheid staat ook onze lichamelijke gezondheid op het spel. Onze collectieve eenzaamheid leidt ook tot de ontwikkeling van een soort nationaal narcisme. Hoe eenzamer we ons voelen, hoe verder we van anderen afstaan, hoe minder aardig we worden. Gedragsmatige en emotionele ontregeling, resulterend in wangedrag van sommige individuen, neemt niet alleen toe op onze scholen, maar ook binnen onze gemeenschappen.
Hoe kunnen we helpen?
In deze cursus verkennen we een aantal manieren waarop we betekenisvolle relaties met anderen kunnen cultiveren om ons welzijn te bevorderen, evenals vriendelijkheid, empathie en vrijgevigheid ten opzichte van anderen. Of ze nu kortstondig, kortdurend of langdurig zijn, onze relaties helpen het weefsel van een zorgzame gemeenschap te weven. Het is nu meer dan ooit belangrijk voor schoolgaande kinderen, tieners en tieners om sociaal bewustzijn op te bouwen en sociale communicatiestrategieën te ontwikkelen om deze groeiende eenzaamheidscrisis te bestrijden.
Een gezonde samenleving is afhankelijk van gemeenschappen die niet alleen voor hun leden zorgen, maar zich ook inzetten voor het welzijn van anderen. We bespreken aanbevelingen van onderzoekers, waarvan de meeste direct verwijzen naar wat we leren via de Social Thinking® Methodologie: aanwezig en beschikbaar zijn om om te gaan met mensen die we kennen en niet kennen, vriendelijkheid beoefenen, sociale problemen oplossen als dat nodig is, strategieën ontwikkelen om sociale angst te beheersen, naast genieten van onze eenzaamheid.
We nodigen deelnemers uit om in de chatstream te vertellen wat zij doen om kinderen, tieners en volwassenen aan te moedigen om face-to-face om te gaan met elkaar in een groot aantal contexten.
Wie zou zich voor deze cursus moeten inschrijven
De methode voor sociaal denken wordt gebruikt door een grote verscheidenheid aan professionals, waaronder spraak-taalpathologen, leerkrachten in het speciaal en algemeen onderwijs, maatschappelijk werkers, counselors, klinische en schoolpsychologen, ergotherapeuten, gedragsspecialisten en schoolbestuurders, om er maar een paar te noemen. Het wordt ook gebruikt door familieleden en verzorgers.
Leerdoelen en Agenda
Doelstellingen
Deelnemers zijn in staat om
De mogelijke negatieve gevolgen van eenzaamheid op iemands leven te definiëren.
Beschrijven wat bedoeld wordt met de term nationaal narcisme en hoe dit leidt tot de toename van wangedrag in onze scholen en gemeenschap.
Ten minste twee strategieën uitleggen om schoolgaande kinderen, tieners en volwassenen te helpen eenzaamheid te bestrijden en een zorgzame gemeenschap op te bouwen.
Agenda
30 minuten over concepten met betrekking tot eenzaamheid en wangedrag
30 minuten waarin een "zorgzame gemeenschap" wordt gedefinieerd Definiëren van strategieën die helpen bij de ontwikkeling van sociale competenties voor alle leerlingen
15 minuten waarin wordt onderzocht hoe je je metacognitie kunt gebruiken om sociale angst te beheersen en op je vooruitgang te reflecteren
15 minuten eerder opgenomen vraag en antwoord met Michelle Garcia Winner en Dr. Pamela Crooke, cursusleider
Studiepunten
1.5 uur CE-credit beschikbaar voor geselecteerde professionals.
Social Thinking biedt met trots toegang tot studiepunten voor permanente educatie voor spraak-taalpathologen (livestream en opgenomen), onderwijzers (livestream en opgenomen) en anderen!
Studiepunten kunnen beschikbaar zijn voor deze cursus en kunnen per land of instelling verschillen. Controleer of je in aanmerking komt met Social Thinking.
Cursus | Eenzaamheid en Wangedrag Bestrijden
- Betaling
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.