Cursus | Projectonderwijs Door Modelleren
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Cursusbeschrijving
(22 Uur) Deze cursus geeft deelnemers een grondig begrip van Project-Based Learning, inclusief de kritische componenten en veel voorkomende misvattingen. Tijdens de cursus ontwerpen de deelnemers hun eigen PBL-cyclus die ze onmiddellijk kunnen implementeren in hun eigen klaslokaal of een toekomstig klaslokaal. We nemen je stap voor stap mee door het proces en bieden sjablonen, hulpmiddelen en bronnen die je kunt gebruiken om Projectmatig Leren effectief te implementeren voor je leerlingen.
Cursusdoelen:
- Leer de belangrijkste onderdelen & strategieën achter Projectgebaseerd Leren (PGO)
- Stap-voor-stap training ontvangen over hoe je PBL kunt implementeren in je klas, met behulp van de meegeleverde tools, sjablonen en lesplannen
- Leren hoe je PBL-cycli plant die zijn afgestemd op vakoverschrijdende inhoudelijke normen
Wat je Zult Leren
- De belangrijkste onderdelen van een succesvolle projectgebaseerde leercyclus
- Veelvoorkomende misvattingen die leerkrachten vaak hebben over PGO
- Hoe een PBL-cyclus er in een klaslokaal uitziet
- Een tienstappenproces voor het ontwerpen van een effectieve PBL-cyclus
Cursus Leidende Vraag
Wat is Project-Based Learning, en hoe kan ik het implementeren in mijn eigen klas?
Onderwerpen en Algemeen Cursusoverzicht
Sectie 1 - Een inleiding tot Projectgebaseerd Leren (PGO)
- De definitie van Projectgebaseerd Leren (PGO)
- De componenten van effectief PGO
- Veel voorkomende misverstanden over PGO
Sectie 2 - Een voorbeeld van een projectgebaseerde leercyclus
hoe een volledige PBL-cyclus eruit ziet in een klaslokaal
Sectie 3 - Inhoudelijke standaarden afstemmen op een kalender
- Leer de 10 stappen voor het plannen van een succesvolle PBL-cyclus
- Leer hoe je inhoudelijke standaarden kunt afstemmen op een vakoverschrijdende kalender (Stap 1)
Paragraaf 4 - Een kernidee ontwikkelen op basis van inhoudsstandaarden
- Leer hoe je je grote idee ontwikkelt in de vorm van een drijvende vraag of probleemstelling (Stap 2)
Paragraaf 5 - Inhoudsgebied standaarden identificeren
- Hoe je de kennis en vaardigheden identificeert die in een standaard zijn ingebed
- Hoe je inhoudsgebiedlessen identificeert (Stap 3)
Paragraaf 6 - Leerling prestatiedoelen identificeren
- Hoe prestatiedoelen voor leerlingen identificeren op basis van strikte vragen uit de Taxonomie van Bloom en strikte vragen uit de Diepte van Kennis van Webb (Stap 4)
Paragraaf 7 - Een eindproduct kiezen
- Leer hoe je een eindproduct kiest (stap 5)
- Leren over de verschillende rollen die leerlingen kunnen hebben in een kleine groep
Paragraaf 8 - Plannen voor betrokkenheid van de gemeenschap
- Leer hoe je betrokkenheid van de gemeenschap kunt plannen in je Projectgebaseerde Leerles (Stap 6)
Paragraaf 9 - Beoordelingen identificeren
- De twee soorten controlepunten
- Het verschil tussen formatieve, summatieve en informele beoordelingen
- Hoe de juiste beoordelingen en checkpoints te kiezen (Stap 7)
Paragraaf 10 - Het werk van de leerling ondersteunen
- Hoe je het werk van leerlingen kunt ondersteunen door middel van doelgericht steigeren (stap 8)
Paragraaf 11 - De eindpresentatie
- Het doel van een presentatie
- Hoe een presentatie plannen met een geschikt publiek (stap 9)
Hoofdstuk 12 - Reflecties
- Het verschil tussen persoonlijke en werkgerelateerde reflecties
- Hoe reflectievragen gebruiken (stap 10)
Handige Bronnen en Sjablonen in de Cursus
De cursus wordt geleverd met 32 sjablonen, hulpmiddelen en grafische organisatoren die klaar zijn voor gebruik in de klas!
Deze omvatten:
- Beoordelingsplanner, met voorbeeld
- Taxonomie van Bloom's vragenstammengrafiek
- Kalender voor inhoudsnormen, met voorbeeld
- Volger voor betrokkenheid van de gemeenschap, met voorbeeld
- Ontwikkel een Big Idea-sjabloon, met voorbeeld
- DOK-gebaseerd werkblad voor studentenactiviteiten, met voorbeeld
- Effectieve ondersteuningsstrategieën voor PBL-groepen
- Definitieve activiteitenplanner, met voorbeeld
- Eindpresentatieplanner, met voorbeeld
- Werkblad eindproject, met voorbeeld
- Werkblad Identify Content Area Lessons, met voorbeeld
- Hulpmiddel voor groepsreflectie
- Voorbeeld reflectievragen
- Scaffolding student succes planner, met voorbeeld
- Zelfreflectie op projectwerk
- Werkblad leerlingkennis en -vaardigheden, met voorbeeld
- Hulpmiddel voor docentreflectie
- Sjabloon voor het omzetten van een leeractiviteit in een PBL-cyclus, met voorbeelden
- Webbs Kennisdieptegids
Studiepunten
Na afloop van de cursus ontvang je een certificaat voor 22 professionele ontwikkelingsuren (klokuren, CPE's).
Er kunnen studiepunten beschikbaar zijn voor deze cursus en dit kan per land of instelling verschillen. Controleer bij Model Teaching of je hiervoor in aanmerking komt.
Cursus | Projectonderwijs Door Modelleren
- Betaling
Model Teaching biedt online cursussen voor leerkrachten in de K-12-sector. Ze zijn gericht op specifieke onderwijsstrategieën. Ze zijn ook gebaseerd op bewijs en je kunt ze meteen gebruiken in je klas.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.