Cursus | Praktisch PGO voor het basisonderwijs (PK-5)
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Instructeur
Ginger Lewman en Katie Perez
Ginger en Katie hebben samen bijna 20 jaar ervaring met PBL in de klas. Ze werken nu samen met ESSDACK, een non-profit onderwijs service centrum in centraal Kansas. Ze zijn beide PBL-coaches, consultants en keynote sprekers die geloven dat leraren lesgeven zoals ze les krijgen. Als we willen dat leerkrachten op een bepaalde manier lesgeven, dan moeten ze het leren op dezelfde of een vergelijkbare manier ervaren.
Ginger heeft meer dan 25 jaar ervaring in het lesgeven aan groep 5-12.
Katie heeft meer dan 16 jaar ervaring in het lesgeven aan de klassen PK-6.
Samen zijn ze in staat om tegemoet te komen aan de uiteenlopende eisen van elke leerplan- en instructiecoach die PBL-leraren ondersteunt, zelfs als die coach zelf nog nooit les heeft gegeven in een PBL-omgeving.
Aan het einde van deze Practicing PBL-cursus heb je niet alleen een fenomenale PBL-unit gemaakt die je leerlingen zal laten smeken om meer, maar ben je ook in staat om elke PBL-ervaring te creëren voor elke unit en elk onderwerp dat je vanaf nu kiest, volgens ons LifePractice PBL-proces.
Leerlingbetrokkenheid, inhoudelijke relevantie en diepgaand leren zullen nooit meer een probleem zijn!
Wie zou zich moeten aanmelden? Leerkrachten die snel willen leren over PBL. of die vinden dat ze minder ondersteuning nodig hebben. of die zelfstarters en gedisciplineerde voltooiers zijn. of die het trager willen doen, door elk onderdeel te oefenen en toe te passen terwijl ze leren. Wil je snel, langzaam en/of diep gaan? Dan is dit de les voor jou!
Wat win je ermee? Je leert het continuüm van de overstap van jezelf en je leerlingen naar PBL. Begrijp de dagelijkse realiteit en ga diep in op de delen waarvan je weet dat je meer hulp nodig hebt. De delen waar je minder hulp nodig hebt, kun je overslaan. Deze cursus is zelfsturend en wordt op eigen tempo gegeven.
Cursus
Voordat je begint
- Informatie over studiepunten
- Tips voor succes
Welkom - Waarom PGO
- Welkom (3:26)
- Voor wie is deze cursus?
- Je WAAROM voor PBL vaststellen
De cultuur van een PBL-gerichte klas
- Een cultuur voor PBL creëren (2:00)
- Interacties tussen leraar en leerling
- Interacties tussen leerlingen onderling
- Interacties tussen leerlingen
- Van leraar tot leraar
- Kenmerken van de leraar
- Veelvoorkomende valkuilen voor leerkrachten (3:20)
- Veelvoorkomende mythes over een PGO klas
- Communiceren van PBL doelen met ouders
PGO als een neurogeïnformeerde instructieaanpak
- Neurogeïnformeerde elementen van PGO
- Lerend brein vs. Overlevingsbrein
- Zelfbepalingstheorie
- Stress en leren
- PGO bouwt executieve functie op
- PGO als neurogeïnformeerde instructie
Projectgebaseerd leren voor leerlingen in de basisschoolleeftijd
- Authentieke projecten creëren voor jonge leerlingen (PK-2)
- Waar PGO past in de basisschooldag (PK-2)
- De rol van achtergrondkennis
De voorbereiding
- De uitdaging: Laten we beginnen met bouwen
- Essentiële onderdelen voor PGO (1:16)
- Tijdlijn voor implementatie (1:07)
- Ervoor zorgen dat ze echt leren (1:17)
- Beoordeling overwegen (0:54)
- Materialen (1:29)
- Samenwerking leerkrachten (1:58)
- Samenwerking met leerlingen (0:36)
- Uitgeverijen en mediakanalen (0:49)
Stel een stralende vraag
- De uitdaging: schrijf je eigen DQ! (0:51)
- Wat is een stralende vraag precies? (1:09)
- Kenmerken van effectieve stralende vragen: (2:58)
- Zoek je strikvraag
- Schrijf, verfijn en deel je strikvraag
De lancering
- De uitdaging: Lanceer de Unit! (2:19)
- Criteria voor een succesvolle lancering (1:29)
Hoge verwachtingen stellen aan het werk en aan de manier van werken!
- De uitdaging: hoge verwachtingen stellen
- Een evenwicht vinden tussen de opwinding van de lancering en de kwaliteit van het werk (1:05)
- Kwaliteit van geciteerd onderzoek (2:25)
- Samenwerking en concurrentie (1:33)
- Strategieën voor doelen stellen/tijdmanagement. (2:01)
- Zachte en harde deadlines (2:56)
Geweldige groepen samenstellen
- De uitdaging: Doelgericht groeperen (4:37)
- Andere strategieën voor groeperen (18:25)
Het werk
- De uitdaging: Het werk organiseren (1:26)
- Expliciet lesgeven vs. zelfstandig leren (2:44)
- Workshops (1:35)
De tussentijdse hergroepering
- De uitdaging: urgentie en kwaliteit hoog houden als we in een dipje terechtkomen
- Virtuele coachingsessie
Het leren beoordelen: U weet dat ze leren. Dit is hoe u het kunt bewijzen.
- De uitdaging: onderweg beoordelingen inbouwen (0:50)
- Wat en wanneer te beoordelen - Formatieve beoordeling (1:57)
- Wat en wanneer te beoordelen - Summatieve beoordeling (6:59)
- Facetten van begrip (1:48)
- Rubriek voor vaardigheden (0:59)
- Een korte zeepkist over beoordelen (3:26)
- Checklists
De afsluiting: Binnenhalen voor een landing
- De uitdaging: bewust ontworpen afsluiting (1:41)
- Presentaties
- Ons werk publiceren
- Gefeliciteerd! (0:51)
- Verzoek voor studiepunten
Cursus | Praktisch PGO voor het basisonderwijs (PK-5)
- Betaling
ESSDACK ondersteunt leerkrachten zodat ze leerlingen kunnen helpen slagen. Ze bieden training en hulpmiddelen om lesgeven makkelijker te maken. Wanneer leraren groeien, gedijen leerlingen.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.