Cursus | Leerlingen hun Eigen Vragen te Stellen
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Komende Sessies
14 okt 2025 - 3 nov 2025
Inschrijftermijn: 3 okt 2025
Collegegeld: 245,00
7 apr 2026 - 27 apr 2026
Inschrijftermijn: 30 mrt 2026
Collegegeld: $245.00
Extra Details
- Groepen van 10+: 25% korting op de eindfactuur. Neem contact op met de universiteit voor je kortingscode.
- Na het afronden van deze cursus, kom je in aanmerking om je in te schrijven voor Questions at the Core: Extending the Question Formulation Technique to Sustain an Inquiry-based Culture in Schools.
- In overeenstemming met het beleid van Harvard University, bevestigt Professioneel Onderwijs aan de Harvard Graduate School of Education het recht van alle individuen op gelijke behandeling in het onderwijs, ongeacht ras, huidskleur, religie, geslacht, nationaliteit, handicap, beschermde veteranenstatus, geslachtsidentiteit, seksuele geaardheid, zwangerschap en zwangerschapsgerelateerde omstandigheden, of enig ander door de wet beschermd kenmerk.
Vragen stellen is een essentiële - maar vaak over het hoofd geziene - vaardigheid voor levenslang leren. Als we onze studenten leren om effectieve vragen te formuleren, openen we krachtige paden voor betrokken, zelfgestuurd leren. Door vragen te stellen kunnen leerlingen effectief hun interesses nastreven, door complexe situaties navigeren, problemen oplossen en de inhoud van gedrukte en online media kritisch beoordelen. Ze krijgen meer zelfvertrouwen terwijl ze zich voorbereiden om bij te dragen aan een robuuste democratie.
De Question Formulation Technique (QFT) is een bedrieglijk eenvoudige, praktische, aanpasbare methode die leerlingen helpt om meer verfijnde denkers en probleemoplossers te worden. In deze drie weken durende online workshop leert u de kracht van QFT te benutten met de oorspronkelijke ontwikkelaars, Luz Santana en Dan Rothstein, mededirecteuren van het Right Question Institute en co-auteurs van Make Just One Change: Leer leerlingen hun eigen vragen te stellen (Harvard Education Press).
Dit programma bouwt voort op het oorspronkelijke werk van Santana en Rothstein door te laten zien hoe de QFT kan worden aangepast aan een breed scala aan leeromgevingen. Sarah Westbrook, de directeur professioneel leren van het Right Question Institute, houdt toezicht op dit programma. Zij put uit de wijsheid van duizenden docenten om u te helpen QFT strategieën te ontwikkelen voor uw eigen klas. Het programma verwelkomt interesse en inschrijvingen van alle beoefenaars in het veld.
Details van het Programma
Het programma bestaat uit een drie weken durende asynchrone online workshop met een optionele online webinar. Bronnen zijn onder andere video's, lezingen, online discussies en collegiale samenwerking. Dit is een asynchrone leerervaring die ontworpen is om zelf te doen.
Alle materialen worden aan het begin van het programma verstrekt en kunnen worden voltooid op tijdstippen die het beste passen in je schema. Je moet rekening houden met een totale werktijd van 10 tot 12 uur. Deelnemers die voor het einde van de programmaperiode alle individuele beoordelingen hebben voltooid en hebben bijgedragen aan groepsdiscussies, ontvangen een certificaat dat aangeeft dat ze 15 klokuren instructie hebben gevolgd.
Vraagformuleringstechniek
Als je de Vraagformuleringstechniek in je klas introduceert, geef je leerlingen de macht om hun leerervaring te sturen en leerresultaten te verbeteren.
- Nieuwsgierigheid stimuleert het leerproces. Omdat leerlingen beginnen met wat ze willen weten, zijn ze vanaf het begin betrokken bij het proces.
- Leerlingen leren hun vragen te verbeteren om onder de oppervlakte te graven. Leerlingen leren zowel open als gesloten vraagstrategieën te gebruiken om van antwoorden uit het hoofd naar diepgaand begrip te gaan.
- Leerlingen bouwen zelfvertrouwen op en worden mondiger. Naarmate ze beter worden in het formuleren van vragen, krijgen leerlingen meer zelfvertrouwen in het stellen van vragen en het vormgeven van hun eigen onderzoek.
- Studenten gebruiken de vaardigheden en strategieën die ze nodig hebben om hun leven buiten het klaslokaal te verbeteren. QFT helpt studenten succesvoller te worden in alle aspecten van hun leven, van hoger onderwijs en de wereld van werk en gezin tot deelname aan onze democratie.
Leerdoelen
- De basisstructuur en -stroom van QFT begrijpen - en waarom het zo krachtig is voor docenten en leerlingen.
- Een specifiek plan ontwikkelen voor de implementatie van QFT in uw klas.
- Verken effectief gebruik van QFT in verschillende settings, inclusief virtueel, persoonlijk en hybride
- Gebruik maken van effectieve vraagvaardigheden om onderwijsgelijkheid te verbeteren.
- Bestaande QFT-praktijken uitbreiden en verrijken.
Faculteit Voorzitters
Nonie K. Lesaux
Decaan van de Faculteit Educatie
Decanaat
Roy Edward Larsen Hoogleraar Onderwijs en Menselijke Ontwikkeling
Nonie Lesaux richt zich op het bevorderen van de taal- en leesvaardigheid van kinderen met verschillende taalkundige, culturele en economische achtergronden.
Luz M. Santana
Adjunct-docent Onderwijs, HGSE; co-directeur Programma's voor Democratieopbouw, Right Question Institute
Luz Santana is mededirecteur van het Right Question Institute en co-auteur van Make Just One Change: Leer studenten hun eigen vragen te stellen.
Daniel Rothstein
Adjunct-docent Onderwijs, HGSE; co-directeur Programma's voor Democratieopbouw, Right Question Institute
Dan Rothstein is mededirecteur van het Right Question Institute en co-auteur van Make Just One Change: Leer studenten hun eigen vragen te stellen.
Voor Wie
- PreK-12 docenten op alle inhoudelijke en vakgebieden
- Beheerders, curriculumspecialisten en instructiecoaches
- Opleiders en docenten in het hoger onderwijs
Inschrijven
Dit programma verwelkomt inschrijvingen van zowel individuen als teams. Wie zich voor het eerst inschrijft, moet een Professional Education-account aanmaken om zich te kunnen registreren.
Individuen: Klik op de knop "Registreren" bovenaan de pagina om in te loggen op je Professional Education-account en naar de registratiepagina te gaan. Ga verder met het individuele formulier tot aan indiening. Facturen zijn direct beschikbaar na het indienen van het formulier.
Teams:
Wijs een deelnemer of een administratief medewerker aan als coördinator.
- De coördinator moet op de knop "Registreren" bovenaan de pagina klikken om in te loggen op zijn of haar Professional Education-account en naar de registratiepagina te gaan.
- Ga verder met het teamformulier, inclusief de naam, het e-mailadres en de functie van elke deelnemer in je team.
- De coördinator kan ervoor kiezen om een teamfactuur te ontvangen.
- De factuur is onmiddellijk beschikbaar na het indienen van het formulier. Neem contact met ons op als je in aanmerking komt voor de groepskorting.
Neem contact op met Harvard Graduate School of Education als je na het indienen van het formulier nog wijzigingen wilt aanbrengen in je team.
Hulp bij Lesgeven
Voor dit programma is hulp beschikbaar op basis van behoefte en aanvraag. Collegegeld wordt toegekend op basis van de behoeften van de deelnemer en de instelling. Verzoeken om hulp hebben geen invloed op de toelatingsvooruitzichten van een kandidaat. Je hebt toegang tot het aanvraagformulier nadat je je programma-aanvraag hebt ingediend. Aanvragen voor studiefinanciering moeten ten minste één maand voor de uiterste inschrijfdatum worden ingediend.
Cursus | Leerlingen hun Eigen Vragen te Stellen
- Betaling
De Harvard Graduate School of Education is onderdeel van Harvard University. De school leidt leraren en leiders op. Studenten kunnen master- of doctorsgraden behalen. De school deelt ook ideeën die leraren kunnen gebruiken.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.