Cursus | Begaafd en Getalenteerd
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Er zijn momenteel acht modules in deze serie. Modules kunnen in willekeurige volgorde over een periode van twaalf maanden gevolgd worden, dus je kunt je op elk moment inschrijven. Hieronder vind je een beschrijving van elke module.
Wat is Inbegrepen
- Acht professionele leermodules in deze serie (zeven verplicht, één keuze), elk ongeveer 2 uur lang (inclusief video-inhoud, werkboek en 1 uur live webinar)
- Toegang tot de presentator Kylie Bice. Dit is een kans om te bespreken wat je hebt geleerd, vragen te stellen en je kennis toe te passen.
- Video's uit de hele serie om te bekijken en te herzien op elk gewenst moment tijdens de periode van 12 maanden dat je geregistreerd bent.
- Toegang tot aanvullende bronnen, onderzoeksartikelen en aanwijzingen om je praktijk te begeleiden.
- Toegang tot online groepsnetwerken om je praktijk te bespreken, beoordelen en delen met anderen.
Modules
Wie zijn hoogbegaafden en getalenteerden?
Een overzicht van de basisprincipes om hoogbegaafde en getalenteerde leerlingen te begrijpen. Je verkent de definities van 'hoogbegaafdheid' en 'talent', met inbegrip van Gagne's DMGT-model en onderzoekt de kenmerken van hoogbegaafde leerlingen, met inbegrip van hoe ze leren, zich ontwikkelen en gedijen. Je kijkt ook naar hun complexiteit en eigenaardigheden, en de mogelijke impact hiervan op hun leren, ontwikkeling en welzijn, en introduceert lokale en internationale bronnen waar je terecht kunt voor meer informatie en onderzoek. Als je een leerkracht of ouder bent die nieuw is in de wereld van hoogbegaafden en getalenteerden, dan is deze module de plek om te beginnen!
Begrijpen van versnelling voor hoogbegaafde en getalenteerde leerlingen
Acceleratie wordt vaak verkeerd begrepen als 'het overslaan van een klas' en ondanks overweldigend bewijs van de doeltreffendheid ervan, blijven leerkrachten en scholen terughoudend om deze strategie te overwegen als een optie voor bepaalde hoogbegaafde leerlingen. Deze workshop verkent het onderzoek achter versnelling, de soorten versnelling en de belangrijkste strategieën om ervoor te zorgen dat versnelling op de juiste manier en effectief wordt geïmplementeerd voor de juiste leerlingen, zodat ze op school een uitdagende leeromgeving ervaren.
Detective worden: De hoogbegaafde leerlingen op uw school zoeken en identificeren
Veel van onze hoogbegaafde leerlingen verstoppen zich in de klas, presteren ondermaats, presteren ondermaats of zien af van schoolwerk door verveling, frustratie of een verborgen handicap. In deze online workshop wordt onderzocht hoe je hoogbegaafde leerlingen (leerjaren 2-9) op je school kunt identificeren aan de hand van kenmerken, beschikbare gegevens en tests buiten het niveau van de leerling. De doelen van deze workshop zijn
- Een beter inzicht krijgen in de gegevens die u momenteel verzamelt
- U beter in staat stellen om hoogbegaafde leerlingen te identificeren aan de hand van hun gedrag en kenmerken
- Meer leren over alternatieve beoordelingsopties, waaronder testen buiten het niveau.
Waarom hoogbegaafde leerlingen onderpresteren
Dit professionele leerevenement is bedoeld voor leerkrachten en schoolleiders in het basis- en voortgezet onderwijs die meer inzicht willen krijgen in het profiel van hoogbegaafde leerlingen die onderpresteren, met inbegrip van de belangrijkste redenen voor onderpresteren en strategieën die scholen en leerkrachten kunnen implementeren om dit te veranderen. Als je je ooit hebt afgevraagd waarom je de capaciteiten van een hoogbegaafd kind in je klas niet ziet, of gefrustreerd bent over leerlingen die hun potentieel niet lijken te verwezenlijken, dan zal deze professionele leerervaring je helpen te begrijpen hoe scholen en leerkrachten leerlingen kunnen identificeren en ermee kunnen werken van wie het potentieel nog moet worden blootgelegd.
Zorg voor 2E (twee keer uitzonderlijke) leerlingen in de klas
Tweemaal bijzondere (2E) leerlingen zijn leerlingen die hoogbegaafd zijn en ook een handicap of andere uitdaging hebben. Dit zijn leerlingen voor wie het potentieel vaak onontwikkeld blijft en voor wie de schoolervaring zeer frustrerend is. Als zodanig vormen ze unieke uitdagingen voor opvoeders en scholen en is het belangrijk om hun individuele profiel te begrijpen om de beste onderwijsopties te kunnen bieden. Tijdens dit professionele leerevenement wordt onderzocht hoe 2E-leerlingen kunnen worden geïdentificeerd en hoe hun sterke punten en uitdagingen het best kunnen worden ondersteund in de klas en de schoolomgeving.
Leerervaringen ontwerpen voor hoogbegaafde en getalenteerde leerlingen
Deze professionele leergang is ontworpen om leerkrachten meer inzicht te geven in de intellectuele leerbehoeften van begaafde en getalenteerde leerlingen en vertrouwen te geven in het ontwerpen van leerervaringen. Leerkrachten verkennen de implicaties van de regel van Passow en onderzoeken opties zoals differentiatie, verdichting en denken in hoge orde om begaafde en getalenteerde leerlingen de juiste uitdaging te bieden.
Hoe is een goede vraag als chocolade-ijs?
Hoe essentiële vragen ontwerpen en gebruiken om onderzoeksgebaseerde en boeiende werkeenheden van hoge orde te creëren voor begaafde en getalenteerde leerlingen. Het gebruik van essentiële vragen is een belangrijke strategie voor het ontwerpen van uitdagende werkeenheden voor begaafde en getalenteerde leerlingen. Uit een studie van NSW-scholen met een gedifferentieerde praktijk van hoge kwaliteit bleek dat een van de gemeenschappelijke elementen hun gebruik van essentiële of 'big picture'-vragen was om het leren vorm te geven en leerlingen te betrekken. In deze praktische workshop ontdek je hoe je bronnen zoals de Taxonomie van Bloom, SOLO Taxonomie en het Williams Model kunt gebruiken om essentiële vragen te creëren, en hoe je deze kunt koppelen aan gedifferentieerde vraagstelling en succescriteria.
Keuze modules (Kies er één)
Hoogbegaafdheid in de eerste jaren (PK-Yr1)
Een goed begrip van hoogbegaafd onderwijs en de unieke manieren waarop hoogbegaafde leerlingen zich ontwikkelen en leren, is essentieel om effectief tegemoet te komen aan hun uiteenlopende behoeften in de eerste schooljaren. Deze workshop geeft informatie over de kenmerken van hoogbegaafde kinderen in de eerste jaren en de impact van hun unieke profielen in een speelse omgeving. Strategieën voor hoogbegaafde leerlingen in de kleuterklas, de kleuterklas en het eerste leerjaar worden besproken, inclusief de optie van versnelling.
Begaafde en getalenteerde leerlingen beoordelen (leerjaren 2-10)
Wat doe je als leerlingen voortdurend A's, Stanine 9's of hoge cijfers halen? Hoewel uitstekende resultaten misschien geen probleem lijken, geven consistente hoge scores vaak weinig informatie aan leerlingen over hoe ze zich kunnen verbeteren en doelen kunnen stellen, bouwen ze geen veerkracht op en tonen ze geen bewijs van leergroei. Aan de andere kant, hoe beoordelen we hoogbegaafde leerlingen die ondermaats presteren op toetsen? Deze online workshop bespreekt hoe en wanneer je toetsen buiten het niveau ontwerpt en gebruikt, het belang van pre- en formatieve beoordeling, het ontwerpen van uitdagende beoordelingen en hoe je feedback geeft die zinvol is, meet aan de hand van normen, de leergroei volgt en waarde hecht aan uitgebreid of versneld leren.
Cursus | Begaafd en Getalenteerd
- Betaling
Growing Up Greatness helpt scholen om alle leerlingen te ondersteunen. Growing Up Greatness is opgericht door leerkrachten en bouwt aan leerkrachtvaardigheden, welzijn en inclusie zodat elk kind kan groeien en zijn eigen soort van grootsheid kan bereiken.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.