Cursus | Bevorderen van de Ontwikkeling van Executieve Functies
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Facilitator
Michelle Garcia Winner
Michelle Garcia Winner, MA, CCC-SLP, is de oprichter en CEO van Social Thinking en een wereldwijd erkend thought leader, auteur, spreker en sociaal-cognitief therapeut. Ze is toegewijd aan het helpen van mensen van alle leeftijden bij het ontwikkelen van sociaal-emotioneel leren, inclusief mensen met sociale leerverschillen.
Hoe Krijgen Leerlingen Dingen Voor Elkaar?
Deze cursus onderzoekt de rol van executieve functies op school en thuis. Social Thinking legt strategieën uit voor het omgaan met motivatie, het voorspellen van tijd, het stellen van prioriteiten en het volgen van meerdere opdrachten tegelijkertijd. Ze bespreken de belangrijkste executieve vaardigheden en praktische, op metacognitiviteit gebaseerde strategieën om mensen te helpen bij het bijhouden en aanpakken van huiswerk en andere deadlinegerelateerde verantwoordelijkheden.
5 uur instructie
Deze Cursus Verkent
Het definiëren van de ontwikkeling van executieve functies
De reikwijdte en volgorde van organisatorische taken onderzoeken: onderscheid maken tussen statische en dynamische organisatorische vaardigheden
Organisatorische vaardigheden voor huiswerk en les beginnen met georganiseerd denken
Doelen vs. actieplannen
Praktische strategieën om motivatie voor complexe taken te onderzoeken
De rol van tijdsvoorspelling, prioriteiten stellen in werklast en het volgen van meerdere opdrachten tegelijkertijd.
Hoe het innemen van een perspectief deel uitmaakt van het proces van georganiseerd denken
V&A met veelgestelde vragen van opvoeders, therapeuten en zorgverleners.
Beschrijving
Moeilijkheden met het executief functioneren (EF) kunnen onrust veroorzaken bij het maken van huiswerk, waardoor leerlingen, ouders en leerkrachten monstrueus worden van angst en vrees. Het enorme aantal details dat in de klas, schooldag of week van een leerling moet worden afgewerkt, kan voor velen overweldigend zijn. En soms wordt ons gevraagd: "Als organisatie overweldigend is, moeten we dan maar vermijden dat leerlingen ermee te maken krijgen?" Het antwoord is ondubbelzinnig nee! Organisatorische en executieve vaardigheden zijn levensvaardigheden, niet alleen schoolvaardigheden. Net als bij sociaal leren worden EF-strategieën zelden rechtstreeks op school aangeleerd.
Dus waar beginnen we? Ten eerste moeten we begrijpen hoe complex het menselijke organisatorische systeem is en hoe complex het is tegen de tijd dat leerlingen de middelbare school bereiken. We kunnen alleen goede opvoeders zijn als we ons bewust zijn van de eisen die we aan onze leerlingen stellen. Vervolgens hebben we organisatie nodig als een vaardigheid van zowel statische als dynamische systemen.
In de eerste helft van deze cursus vragen we opvoeders, therapeuten en zorgverleners om na te denken over hun eigen leven en hoe ze dingen voor elkaar krijgen, ook al zijn er eindeloos veel bewegende delen. We verkennen concepten zoals, maar niet beperkt tot:
Het onderzoeken van top-down versus bottom-up denken en de impact op een organisatie
Het definiëren van uitvoerende functies en aanvullende ondersteuning voor het onderwijs
Identificeren wat er gedaan moet worden
De kracht van metacognitief denken en strategieën blootleggen
Onderzoeken hoe toekomstplanning een sleutel is tot doelgericht denken
Vier sleutelelementen gebruiken om te weten en te plannen wat er gedaan moet worden
Het ontdekken van aanvullende stappen in de richting van het vergroten van organisatorische competenties
Onderzoeken van de rol van motivatie in executief functioneren en dingen gedaan krijgen!
In het 2e deel van deze cursus kijken we naar belangrijke strategieën voor executief functioneren en praktische metacognitieve strategieën om mensen te helpen bij het bijhouden en aanpakken van huiswerk en andere deadline-gebaseerde verantwoordelijkheden. We beginnen dit deel met te bespreken hoe we onze leerlingen kunnen helpen "dingen gedaan te krijgen als je ze niet wilt doen" Met andere woorden, mensen helpen hun motivatie te vinden. We verkennen ook, aan de hand van veel voorbeelden, gebruiksvriendelijke manieren om leerlingen te helpen meer te leren over de processen en strategieën die erbij komen kijken:
Werkomgevingen voorbereiden
Het verdelen en timen van opdrachten
Visueel structureren van de werklast
Prioriteiten stellen om te plannen waaraan gewerkt moet worden
Materialen zoeken en verzamelen
Perspectief nemen
Erover communiceren
Doorzetten en jezelf belonen met trots
Deze cursus is enthousiast ontvangen door opvoeders, therapeuten en zorgverleners. Zoals bij de meeste van onze cursussen helpen praktische activiteiten de deelnemers om hun eigen ervaringen in verband te brengen met de inhoud. Hoewel deze cursus is ontworpen om mensen met sociale leerverschillen, moeilijkheden en/of handicaps te ondersteunen, is de informatie relevant voor iedereen.
Voor wie
De Sociale Denkmethode wordt gebruikt door een grote verscheidenheid aan professionals, waaronder spraak-taalpathologen, leerkrachten in het speciaal en algemeen onderwijs, maatschappelijk werkers, counselors, klinische en schoolpsychologen, ergotherapeuten, gedragsspecialisten en schoolbestuurders, om er maar een paar te noemen. Het wordt ook gebruikt door familieleden en verzorgers in verschillende omgevingen.
Agenda en Leerdoelen
Agenda
00:00 - 01:18 - Inleiding en onthullingen
01:18 - 04:03:44
Definitie van executieve functies en executief functioneren;
doel- en actieplannen;
georganiseerd denken aanleren;
statische vs. dynamische organisatie;
toekomstgericht denken; motivatie
4 stappen van EF.
04:03:44 - 04:25:22
Visuals om executief functioneren te bevorderen;
technologische hulpmiddelen;
Prioriteiten stellen en plannen.
04:25:22 - 04:36:25
Perspectief nemen als onderdeel van executief functioneren;
Perceptie-oefening;
Niveaus van onafhankelijkheid;
04:36:25 - 04:43:13
Strategieën om hulp te krijgen;
Doorzettingsvermogen;
Zelfbeloningen;
04:43:13 - 05:06:02
Slotopmerkingen en vraag en antwoord;
Afsluitende dia
Leerdoelen
Deelnemers zijn in staat om
Uit te leggen hoe statische organisatietaken verschillen van dynamische organisatietaken.
De vier stappen van executieve functies opnoemen.
Uitleggen hoe contrafeitelijk redeneren de verbeelding van individuen over de toekomst omvat en hen leidt tot het probleemoplossend maken van hun keuzes.
Twee of meer van de 10 stappen beschrijven voor het bevorderen van organisatie bij zowel huiswerk- als thuistaken.
Leg de rol uit van het nemen van perspectief als onderdeel van het georganiseerde proces van executief functioneren.
Studiepunten
5 uur CE credit is beschikbaar voor geselecteerde professionals.
Social Thinking is er trots op toegang te bieden tot studiepunten voor permanente educatie voor spraak-taalpathologen, opvoeders en anderen!
Studiepunten kunnen beschikbaar zijn voor deze cursus en kunnen per land of instelling verschillen. Controleer of je in aanmerking komt met Social Thinking.
Cursus | Bevorderen van de Ontwikkeling van Executieve Functies
- Betaling
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.