Cursus Analyse van Mediaboodschappen: Vooringenomenheid, Motivatie en Productiekeuzes
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Facilitatoren
Angel Valerio
Angel is KQED's programmamanager voor professioneel leren in STEM. Daarvoor werkte ze 8 jaar in South Los Angeles en East Oakland als docent biowetenschappen op middelbare scholen en als instructiecoach. Ze is gepassioneerd over het snijvlak van wetenschap, sociale rechtvaardigheid en het verbeteren van de stem van jongeren.
Rachel Roberson
Rachel is KQED's programmamanager voor professioneel leren in de geesteswetenschappen. Daarvoor was ze docent Engels en sociale studies en teacher leader in San Francisco, Oakland, Austin en internationaal. Voordat ze docent werd, was ze verslaggeefster voor de krant in de Bay Area.
Rik Panganiban
Rik is de manager van online leren en docentcertificering bij KQED. Rik was het hoofd van Digital Learning bij de California Academy of Sciences en de instructiemanager voor Science Action Club.
Met de explosieve toename van het aantal soorten media dat nu beschikbaar is, is het belangrijker dan ooit om leerlingen te leren hoe ze media kritisch kunnen lezen. Leer hoe mediaboodschappen niet alleen worden opgebouwd door scripts, maar ook door productiekeuzes zoals kadrering en muziek en hoe deze keuzes onze interpretatie en acties beïnvloeden. Deze cursus mediageletterdheid wordt u GRATIS aangeboden door het publieke mediastation KQED.
In Deze Gratis, Praktische Cursus zul je
Concrete stappen leren om leerlingen kritisch te leren kijken naar hoe media worden gemaakt,
Keuzes in mediaproductie onderzoeken en hoe die de boodschap beïnvloeden
Een kader ontwikkelen voor het analyseren van media in verschillende formaten
Studenten voorbereiden om zowel kritische mediaconsumenten als succesvollere mediamakers te worden
Wie zou Deze Cursus Moeten Volgen
K-12 docenten in alle vakgebieden die vaardigheden en vertrouwen willen ontwikkelen met betrekking tot het maken van media en mediageletterdheid.
Cursuskenmerken
Leer online in je eigen tempo met stap-voor-stap video's en hands-on activiteiten. Neem deel aan live evenementen met docenten en collega's. De cursus is helemaal gratis!
Certificaat van Voltooiing
Verdien een Certificate of Completion voor 8 uur professionele ontwikkeling. Vraag vervolgens afgestudeerde eenheden aan bij een van onze universitaire partners.
Leerdoelen
Beheers de basisprincipes van media-analyse om de manier te verbeteren waarop uw studenten de media waarmee ze werken consumeren, begrijpen en ernaar handelen:
Leer hoe vooroordelen - zowel van de mediaproducenten als van jezelf - een rol spelen in hoe media worden gemaakt en geïnterpreteerd
Onderzoeken hoe verschillende productiekeuzes invloed hebben op hoe een stuk media wordt ontvangen en begrepen
Maak je eigen media-analyse van een onderwerp dat relevant is voor jou en je onderwijs
Maak een lesplan dat uw leerlingen helpt om kritische media-analyse te oefenen, in overeenstemming met uw onderwijsdoelstellingen
Cursusprogramma
Welkom
Introductie
Media en vooringenomenheid
Ga voor meer informatie naar de website van KQED Teach.
Cursus Analyse van Mediaboodschappen: Vooringenomenheid, Motivatie en Productiekeuzes
- Gratis
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.