Blog | Leer Leerlingen Delen (Decompositie) en Veroveren (Algoritmisch Denken)
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Verdiep uw begrip van decompositie en algoritmisch denken en hoe u beide kunt gebruiken om uw leerlingen te helpen betere probleemoplossers te worden en de wereld om hen heen beter te begrijpen.
We moedigen leerlingen vaak aan om "te verdelen en te overwinnen" bij het oplossen van problemen. Als we leerlingen echter niet de juiste vaardigheden aanleren of geven die nodig zijn om zo effectief mogelijk te verdelen en te overwinnen, beperkt dat hun kansen op succes en ontwikkelen ze mogelijk geen zinvolle verbanden met de computationele denkvaardigheden van decompositie en algoritmisch denken.
Om leerlingen te helpen zinvolle verbanden te leggen, moet je misschien je eigen begrip van decompositie en algoritmisch denken ontwikkelen. Als je voor het eerst de woorden decompositie en algoritmisch denken hoort, denk je misschien bij jezelf: "Dat klinkt echt als iets voor wiskunde en natuurwetenschappen. Ik weet dat algoritmisch denken deel uitmaakt van de Common Core wiskundestandaarden, en heeft decompositie niet iets te maken met grond?"
Nou, je zou gedeeltelijk gelijk hebben. Zowel decompositie als algoritmisch denken maken deel uit van wiskunde en wetenschap, maar ze maken ook deel uit van ons dagelijks leven en iedereen gebruikt beide dagelijks. Algoritmes zijn in wezen een lijst van stappen om een taak uit te voeren. Je hebt misschien net een algoritme gebruikt toen je een recept volgde om eten te maken, de tafel te dekken en vervolgens af te wassen. Decompositie is het vermogen om een taak of complex probleem op te splitsen in kleinere delen die beter beheersbaar zijn. Je hebt misschien onlangs decompositie gebruikt toen je een maaltijd organiseerde. Je hebt het waarschijnlijk opgesplitst in subonderdelen: het menu kiezen, de boodschappen kopen, het eten koken, de tafel dekken, het eten serveren, eten, de tafel afruimen en de afwas doen. Als je alle subtaken hebt voltooid, is de grotere taak van het succesvol organiseren van een maaltijd officieel voltooid.
Het proces van dingen opsplitsen in kleinere en beter beheersbare delen, zoals in het voorbeeld van het organiseren van een maaltijd, lijkt misschien eenvoudig en dat is het soms ook. Maar ook al is het concept eenvoudig, het kan ook een uitdaging zijn om te bepalen hoe je het beste kunt opsplitsen en welke strategie het meest efficiënt is. Deze vaardigheid zal cruciaal zijn als onze leerlingen opgroeien en zich ontwikkelen tot volwassenen. Bepalen hoe een probleem het beste kan worden opgedeeld en hoe het het beste kan worden opgelost, is een vaardigheid die we leerlingen kunnen en moeten helpen ontwikkelen.
Blog | Leer Leerlingen Delen (Decompositie) en Veroveren (Algoritmisch Denken)
- Gratis
AVID Open Access® is een gratis bron die leerkrachten eenvoudige strategieën biedt om leerlingen te helpen. Ze bieden onderwijstips, lessen en technische hulpmiddelen om het leren in de klas te ondersteunen!
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.