Platform Voor Leerkrachten in het Basisonderwijs

Webinar | Probleemoplossing Verkennen in Wiskunde Voor Jonge Kinderen

€ 97,75
Inclusief btw
Basisonderwijs Webinar | Probleemoplossing Verkennen in Wiskunde Voor Jonge Kinderen

Niet beschikbaar

Prijs

£72. Deze prijs is inclusief £12 BTW.


Facilitator

Dr Helen J Williams
Sinds 1994 is Helen een onafhankelijke onderwijsconsultant gespecialiseerd in het ontwikkelen van het onderwijzen en leren van wiskunde in het basisonderwijs. In juli 2014 voltooide ze haar doctoraat aan de Universiteit van Roehampton, Londen. Ze is geïnteresseerd in het betrekken van alle leerlingen bij wiskunde en hoe we effectieve en ondersteunende leergemeenschappen in klaslokalen kunnen creëren in het huidige onderwijsklimaat dat gericht is op het afnemen van hoge eisen voor testen. Helen is gepassioneerd over het feit dat alle kinderen de kans moeten krijgen om zelfverzekerde wiskundige denkers te worden, door het creëren van een klascultuur die nieuwsgierige leerlingen koestert.

Helen heeft lesgegeven aan kinderen in het hele basisonderwijs en heeft een bijzondere interesse en expertise in wiskunde voor jonge kinderen en KS1. Haar werk bestaat uit het onderzoeken en onderwijzen van wiskunde samen met collega's op school en het bijdragen aan bijscholingscursussen en conferenties. Helen is al lange tijd actief lid van de Association of Teachers of Mathematics (ATM).


Beschrijving

Duur webinar: 46 minuten (ongeveer)

Dit webinar biedt schoolhoofden, wiskundeleiders, leerkrachten en onderwijsassistenten praktische richtlijnen en methoden die ze kunnen gebruiken om de probleemoplossende vaardigheden van leerlingen in wiskunde te stimuleren en te ontwikkelen.

Probleemoplossing vormt al lang de kern van het wiskundecurriculum. Kinderen leren hoe ze wiskundeproblemen moeten oplossen, kan het vermogen van kinderen om kritisch te evalueren ondersteunen, onafhankelijkheid aanmoedigen en hun vaardigheden in redeneren en creativiteit ontwikkelen. Het is ook een essentieel onderdeel van het ontwikkelen van beheersing van het onderwerp.

In dit webinar zal de Association of Teachers of Mathematics (ATM), die als doel heeft om het onderwijzen en leren van wiskunde in het Verenigd Koninkrijk te ondersteunen, strategieën verkennen die scholen kunnen gebruiken om het oplossen van wiskundeproblemen met de jongste leerlingen aan te pakken. Deze strategieën zijn creatief, boeiend en weerspiegelen een beter begrip van de behoeften van de leerling.


Leerresultaten

Resultaat 1:
Inzicht in hoe leren en probleemoplossen in wiskunde te introduceren ondersteunt het vermogen van kinderen om problemen op te lossen en het verbeteren van kritisch denkvermogen.

Resultaat 2:
Herkennen van succesvolle technieken die kunnen worden gebruikt in de klas die het redeneren in wiskunde verbeteren.

Resultaat 3:
Het belang inzien van het op maat maken van het probleemoplossend leren in wiskunde, afgestemd op de behoeften van kinderen en het zorgen voor een voortdurende uitwisseling en evaluatie van verschillende gebruikte methoden.

Resultaat 4:
Begrijpen wat wordt bedoeld met 'probleemoplossende vaardigheden' en hoe een omgeving te voeden die nieuwsgierigheid en positieve attitudes aanmoedigt.

Resultaat 5:
Bouwen aan een cultuur die onderwijzen en leren ondersteunt door middel van spelen en verkennen van actief leren, en creatief en kritisch denken.

Webinar | Probleemoplossing Verkennen in Wiskunde Voor Jonge Kinderen

  • Betaling
Eduye Product ID: 39741

Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.

Praktische lesmaterialen en inspiratie. Kinderen voorbereid op de toekomst.

Laat je inspireren door de Eduye nieuwsbrief, vol tips en nieuwe inzichten om je lesgeven te verrijken.

Aanbieders in de Spotlight

Test LinkTest LinkTest LinkTest LinkTest Link
help mee!

Help mee!

steamadvies

STEAMADVIES

inspiratie

Inspiratie