Training | Gaming Disorder Klinische Training
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Prijs
De vermelde prijs is voor een jaarabonnement. Er zijn andere prijsopties beschikbaar voor deze training.
Individueel volledig betalen - US$498
Individueel betalingsplan - US$ 249 (2e betaling binnen 30 dagen)
Ga voor meer informatie naar de website van Intenta Digital.
Facilitator
Cam Adair
Cam Adair wordt algemeen beschouwd als een vooraanstaand expert op het gebied van videogameverslaving en is vooral bekend als de oprichter van Game Quitters, een ondersteuningscommunity voor gamers uit 95 landen. In 2017 werd hij uitgeroepen tot een van Canada's Leaders in Mental Health.
Dr. Jay Berk
Dr. Jay Berk PhD is een gediplomeerd psycholoog met uitgebreide klinische expertise in de behandeling van gamestoornissen. Hij is een gepubliceerd auteur over elektronische en gameverslaving en een Child & Adolescent Social Skills Specialist die het REBOOT-programma aan de Grand River Academy heeft ontwikkeld.
Heather Luna-Rose
Heather Luna-Rose, MEd. CCTS, heeft lesgegeven in kinder- en jeugdontwikkeling en heeft jarenlang gewerkt met jongeren, LGBTQ+ en gemarginaliseerde mensen die te maken hebben met verslavingen en trauma's.
Overzicht van de Training
Het curriculum brengt onderzoek, klinisch werk en de doorleefde ervaring van gamers samen. Studenten verwerven kennis over de gamecultuur, motivaties voor gamen, roofzuchtig gameontwerp, bekende schade van overmatig gamen, comorbiditeiten, risico's en beschermende factoren bij het ontwikkelen van een game-stoornis en specifieke strategieën en overwegingen in het werken met cliënten die worstelen met gamen.
15 Uur Training
Zelfstudie en geautomatiseerde training (voltooid binnen 90 dagen). Aan het einde van de training wordt een casusformulering ter beoordeling voorgelegd met schriftelijke feedback.
Eenvoudig Formaat
Toonaangevend online leermanagementsysteem met tekst, video's, audio, afbeeldingen en spelsimulaties. Elke module bevat een online quiz (vijf in totaal).
24/7 Toegang tot de Inhoud
De inhoud is 90 dagen lang 24 uur per dag online toegankelijk. Onze instructeurs zijn beschikbaar om vragen te beantwoorden via de online trainingschat.
Opleidingscurriculum
Vijf modules die ingaan op de psychologie van games, screening voor gamingproblemen, vaardigheden voor gamingbegeleiding en casusformulering.
Het Programma Omvat:
- Vijf (5) leermodules, reflectievragen en quizzen om de kennis van de deelnemers over de concepten en het materiaal te testen.
- Module zes (6) is een eindopdracht waarbij de cursist het cursusmateriaal toepast op zijn bestaande klinische vaardigheden in een praktische casusformulering.
- De cursist moet de quizzen voltooien en een voldoende halen voor de eindopdracht om het certificaat "Proof of Completion" te krijgen.
Module 1: Spellen en de gamewereld
Module 2: Haak, gewoonte, hobby
Module 3: Speltstoornis: Een nieuwe gedragsverslaving?
Module 4: Context
Module 5: Werken met mensen
Module 6: Casusformulering
Leerresultaten:
Na deze training zijn afgestudeerden in staat om:
- Demonstreer een begrip van gaming, sociale culturen van gaming, gamer identiteit, mens-spel interactie, voordelen van gaming, en speler motivaties voor gaming.
- Herkennen: 'verslavend door ontwerp'-technologie die cognitieve vooroordelen uitbuit, gokmechanismen in gaming en de schade van gaming.
- Comorbiditeiten, risicofactoren (kwetsbaarheden) en beschermende factoren herkennen.
- De WHO ICD-11-criteria voor een game-stoornis begrijpen, evenals de DSM-5-criteria voor IGD, de meest gebruikte screeninginstrumenten en een pragmatisch model van gaming als gedragsverslaving langs een continuüm van gaming.
- Het bewijs begrijpen voor de huidige interventiestrategieën (bijv. cognitief-gedragstherapeutisch); praktische strategieën bekijken voor de behandeling van cliënten, inclusief het grote belang van de therapeutische relatie.
- Praktische interventievaardigheden en hulpmiddelen toepassen in het werken met cliënten en families, specifieke overwegingen en een veelvoorkomende valkuil bij het implementeren van interventies bij mensen die worstelen met gamingproblemen.
- Een cliënt beoordelen, de context evalueren en een interventieplan ontwikkelen.
Studiepunten
15 studiepunten voor onderwijs
Er kunnen studiepunten beschikbaar zijn voor deze training en dit kan per land of instelling verschillen. Controleer bij Intenta Digital of je hiervoor in aanmerking komt.
Training | Gaming Disorder Klinische Training
- Betaling
Intenta Digital helpt gamen veilig en gezond te maken. Ze bieden lessen, training en advies ter ondersteuning van goede gamegewoonten en mentaal welzijn.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.