E-book | Onderzoek van Binnen Door Douglas J. Llewellyn
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Auteur
Douglas J. Llewellyn
Douglas Llewellyn doceert wetenschappelijk onderwijs aan het St. John Fisher College in Rochester, NY. Daarvoor was hij directeur wetenschappen van het Rochester City School District, directeur van een middelbare school en docent wetenschappen aan een middelbare school. Llewellyn spreekt regelmatig op nationale en nationale conferenties over onderzoekend en argumenterend onderwijs, constructivistisch leren en leiderschap in de wetenschap.
Beschrijving
De definitieve gids voor onderzoekend en argumenterend wetenschappelijk onderwijs - bijgewerkt voor de huidige normen!
Net als de meeste leraren, worstelt u met de vele recente verschuivingen in het wetenschapsonderwijs, met name de NGSS? Gelukkig is Doug Lllewellyn er om je bij elke stap op weg te helpen. Zijn twee grote doelen met deze nieuwe editie van Inquire Within? U helpen leerlingen te betrekken bij activiteiten en verkenningen die voortbouwen op hun grote vragen en vervolgens het vermogen van leerlingen opbouwen om hun beweringen te verdedigen.
Door altijd een balans te vinden tussen het "waarom" en het "hoe", laat deze derde editie zien hoe de nieuwe hervormingsinspanningen er in de dagelijkse praktijk uitzien. Nieuw is onder andere hoe je
- argumentatie kunt onderwijzen, een belangrijke normvereiste en 21e-eeuwse loopbaanvaardigheid
- Bestaande wetenschappelijke curricula aanpassen voor onderzoekend leren om te voldoen aan de huidige normen
- Effectieve differentiatie van wetenschappelijke instructie voor meervoudige intelligenties om de prestaties van leerlingen te verbeteren
- De taalvaardigheid, analytische vaardigheden en communicatievaardigheden van leerlingen verbeteren door middel van onderzoekend leren
- Gebruik maken van de vele onderzoeksgebaseerde lesplannen
- Ontwikkel je eigen onderzoekende mindset en groei professioneel
Je zult snel zelf ontdekken dat deze derde editie van Inquire Within op zichzelf staat als de beste bron om gelijke tred te houden met de wetenschapshervorming in de klas.
Belangrijkste Kenmerken
- Vol met foto's van leerlingen en leerlingenwerk
- Onderzoeksactiviteiten en lesplannen
- Laat leerkrachten zien hoe ze bestaande lesplannen kunnen aanpassen in plaats van nieuwe te maken
- Voorbeelden komen overeen met veelgebruikte curriculaire doelstellingen
Updates voor de derde editie zijn onder andere:
- Afstemming op de nieuwe Common Core State Standards en de Next Generation Science Standards
- Een centrale focus op het maken en verdedigen van wetenschappelijke argumenten (d.w.z. argumentatie)
- Richtlijnen voor het ontwikkelen van de vereiste houding en mindset om een onderzoekende en argumenterende leraar te worden
- Hoe de balans te vinden tussen de betekenis (de dispositie) en de mechanica (het hoe) van onderzoek en argumentatie
- Achtergrond over zelfgestuurd leren
- Oefening in het beklimmen van de ladder van professionele verbetering
- Veel nieuwe vignetten van onderzoekende en argumenterende activiteiten die taal en wetenschap integreren.
- Nieuwe hoofdstukken koppelen instructie op basis van onderzoek aan klassenmanagement, taalvaardigheid, de aard van wetenschap, meervoudige intelligentie, communicatievaardigheden en wetenschappelijke argumentatie.
- De derde editie sluit nu nauw aan bij Teaching High School Science Through Inquiry and Argumentation
Inhoudsopgave
Voorwoord
Een belangrijke verschuiving in het bereiken van wetenschappelijke geletterdheid
Wat is er nieuw in de derde editie?
Wie zou dit boek moeten lezen?
Erkenningen
Over de auteur
Hoofdstuk 1. Een begrip van wetenschappelijk onderzoek construeren
Wat het Exploratorium bedoelt met onderzoek
Wat de nationale standaarden voor wetenschappelijk onderwijs over onderzoek zeggen
Wat de National Science Teachers Association zegt over onderzoek
Wat een raamwerk voor K-12 wetenschapsonderwijs en de Next Generation Science Standards over onderzoek zeggen
Twaalf overtuigingen (en weerleggingen) over onderzoekend onderwijzen en leren
Onderzoeken als denkvaardigheid
"Onderzoeken met fruit
De Onderzoekscyclus
Een definitie van onderzoek
Onderzoek en wetenschappelijke geletterdheid
Onderzoek en de aard van wetenschap
Onderzoek en naturalistische intelligentie
Nog een blik op de definitie van wetenschappelijk onderzoek
Vragen voor reflectie en discussie
Hoofdstuk 2. Taalvaardigheid en argumentatie integreren in wetenschap
De Common Core standaarden en wetenschap: Een natuurlijke combinatie
Een les over hefbomen voor taalvaardigheid en wetenschap in de vierde klas
De invloed van media op kinderen
Wat is een wetenschappelijk argument?
Onderdelen van een argument
Argumenteren
Wat een raamwerk voor K-12 wetenschapsonderwijs en de Next Generation Science Standards zeggen over argumentatie
Ondersteuning voor argumentatie
Mondelinge Aanzetten
Een beeld schetsen van wat echte wetenschappers doen
Vragen voor reflectie en discussie
Hoofdstuk 3. Ervoor kiezen een onderzoekend leraar te worden
Zelfsturend leren
Wat is jouw instructietaart?
Stappen in het worden van een onderzoekende leraar
Het monitoren van je vooruitgang
Een onderzoekend zelfevaluatie onderzoek
Je eerste poging tot onderzoek
Het belang van modelleren
Een verplichting aangaan
Capaciteit opbouwen door middel van bugs-o-copters
Uw IQ: Onderzoek Quotiënt
Vragen voor reflectie en discussie
Hoofdstuk 4. Het ontwikkelen van een mindset voor onderzoek
Wat is constructivisme?
Het constructivistische leermodel
Het Conceptuele Veranderingsmodel
Kan ik van gedachten veranderen?
Misvattingen: Wat je weet is misschien niet zo
Waar komen misvattingen vandaan?
De aarde en de maan vergelijken
Hoe ver is de maan?
Waarom lesgeven in misvattingen?
Misvattingen in de wetenschap blootleggen
Historische ontwikkeling van constructivisme
Constructivisme vandaag
Hoe kinderen wetenschap leren
Moeder de Gans als Wetenschapper
Het kind als wetenschapper
Alle dingen zijn mogelijk
Vragen voor reflectie en discussie
Hoofdstuk 5. Verschillende benaderingen voor onderwijs door onderzoek
Waarom Johnny niet kan onderzoeken
Het stimuleren van onderzoek door leerlingen
Uitnodiging tot onderzoek
Gedemonstreerd onderzoek
Gestructureerd onderzoek
Begeleide of door de leraar geïnitieerde vragen
Zelfgestuurde of door de leerling geïnitieerde onderzoeken
De rol van de leerkracht voor elke aanpak
Leerlingen begeleiden in onderzoek
Onderzoek naar ballen en hellingen
K-W-L grafieken
Een uitnodiging tot onderzoek Samenvatting van het rooster
Een traditioneel lab veranderen in een onderzoekend onderzoek
Twee contrasterende onderwijsmodellen
De 5E Leercyclus
Meelwormen onderzoeken
De constructivistische onderzoekscyclus
Effectief onderzoekend en argumenterend onderwijs
Vragen voor reflectie en discussie
Hoofdstuk 6. Probleemoplossend en onderzoekend en argumenterend onderzoek ontwerpen
De mythe van de wetenschappelijke methode
Hoe wetenschappers modellen gebruiken in de wetenschap
Wetenschappelijk problemen oplossen
Een model voor wetenschappelijke probleemoplossing
De voordelen van wetenschappelijke probleemoplossende activiteiten
Wetenschappelijk problemen oplossen versus onderzoek
Zeven segmenten van onderzoek
Gedifferentieerd wetenschappelijk onderzoek
Een slingeronderzoek
Staties voor wetenschappelijke procesvaardigheden
Op argumenten gebaseerd onderzoek
Vragen voor reflectie en discussie
Hoofdstuk 7. De onderzoekende klas leiden
Tijd maken voor onderzoek en argumentatie
Een stapsgewijze aanpak vermijden
De juiste sfeer creëren
Onderzoeksonderwijs aan tweedetaalleerders en leerlingen met speciale behoeften
Strategieën voor het integreren van taalinstructie in wetenschap
Onderzoek integreren met technologie
Uw strategieën voor klassenmanagement beoordelen en controleren
Vragen voor reflectie en discussie
Hoofdstuk 8. Ontwikkelen van effectieve vraagvaardigheden voor wetenschappelijk onderzoek
Kwaliteitsvragen Model voor kwaliteitsdenken
Vragen in de klas
Taxonomie van Bloom
Vragen beantwoorden en antwoorden in twijfel trekken
Verhelderende, focusserende, vragende en onderzoekende vragen
Beschrijvende vragen
De interactie van open vragen stellen
15 tips om je te helpen bij het opstellen van je beschrijvende vragen
De kracht van lof en positieve bekrachtiging
Een aanpak in drie stappen voor betere vraagstelling
Verkennende vragen
Waarom je een "waarom"-vraag niet kunt onderzoeken
Je vaardigheden voor het stellen van vragen opnieuw afstemmen
Vragen voor reflectie en discussie
Hoofdstuk 9. Wetenschappelijk onderzoek beoordelen
De angst voor toetsing
Testen versus beoordelen versus evalueren
Curriculum afstemming
Onderzoekend leren beoordelen
Drie categorieën van beoordeling
Ontwerpen van toetsen
De juiste test kiezen
Gedifferentieerde beoordeling
Een meervoudige beoordelingsaanpak gebruiken
Authentieke toetsen
Overgang naar nieuwe toetssystemen
Vragen voor reflectie en discussie
Hoofdstuk 10. Het creëren van een onderzoekende en argumenterende klassencultuur
Traditionele en onderzoekende klaslokalen
Ontwerp je onderzoekende klas
Leerlingen in een onderzoekende klas
Leraren in een onderzoekende klas
Een grafische organisatie maken van een onderzoekende klas
Leraren als middel tot verandering
Zeer Effectieve Leraren Wetenschap
Laatste gedachten: Jouw nalatenschap
Vragen voor reflectie en discussie
Hulpbron A. Hulpbronnen voor docenten
Print bronnen over onderzoekend en argumenterend lesgeven
Print bronnen over het ontwerpen van onderzoekend en argumenterend onderzoek
Print bronnen over constructivisme
Print bronnen over verschillende benaderingen van wetenschappelijk onderzoek
Informatiebronnen over wetenschapsnormen en hervorming
Informatiebronnen over wetenschappelijke geletterdheid, wetenschapsgeschiedenis en de aard van wetenschap
Print bronnen over Gedemonstreerd onderzoek en onvoorbereide gebeurtenissen
Print bronnen over tweedetaalleerders
Print bronnen over effectieve vraagvaardigheden
Print bronnen over beoordeling
Online bronnen over onderzoek
Professionele organisaties
Hulpmiddel B. Lesplan hefboom
Hulpbron C. Fles
Hulpbron D. Rubriek voor het worden van een onderzoekende leraar
Hulpmiddel E. Zelfevaluatie antwoordroosters onderzoek
Hulpmiddel F. Samenvatting matrix zelfonderzoek
Hulpmiddel G. Kort-oor en lang-oor Bugs-o-Copters
Hulpmiddel H. Onderzoek naar Oobleck
Hulpmiddel I. Zeven segmenten van onderzoek
Hulpmiddel J. Een cartesiaanse duiker maken
Hulpmiddel K. Raakvierkantjes
Hulpmiddel L. 18 conceptverklaringen
Referenties
Index
E-book | Onderzoek van Binnen Door Douglas J. Llewellyn
- Betaling
Sage is een wereldwijde uitgever van boeken en tijdschriften. Het werd in 1965 opgericht door Sara Miller McCune. Ze richten zich op onderzoek en onderwijs om de maatschappij vorm te geven en onafhankelijk te blijven met betrouwbare leiders.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.