Cursus | Trauma Geïnformeerde Praktijken Voor Opvoeders
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Leer de tekenen van trauma te herkennen, interventies toe te passen om interne schade te herstellen en effectieve strategieën te ontwikkelen om te communiceren, conflicten op te lossen en relaties op te bouwen.
In een Oogopslag
- Uitgebreid onderwijs
- Ongeveer 30 uur - maximaal 6 maanden om de cursus te voltooien
- 2 PDU's - Professionele ontwikkelingskrediet op afgestudeerd niveau
Programma Overzicht
Leer hoe je hyperopgewonden en gedissocieerde leerlingen kunt identificeren met behulp van Trauma Geïnformeerde Praktijken (TIP). Maak trauma-geïnformeerde lesplannen, pas effectieve interventies toe en voer de-escalatiestrategieën uit. Deze cursus behandelt de fundamentele theorie van Trauma-Informed Practices, waaronder de ontwikkeling en organisatie van de hersenen, scholen als buffers voor trauma, positieve ontwikkeling, het doseren van stress, heterogene stressrespons, Neurosequentieel Model in Onderwijs (NME), relationele sensitiviteit, volgorde van betrokkenheid en NME Mini-Maps. Je zult deze concepten gebruiken om een verscheidenheid aan nieuwe systemen, structuren, protocollen en procedures te creëren voor je eigen klaslokaal of organisatorische setting.
Cursusverklaring
Een overzicht van de grondbeginselen van Trauma Geïnformeerde Praktijken (TIP) vanuit een neurowetenschappelijk hersenperspectief, dat deelnemers vraagt om hun eigen praktijk te onderzoeken en er proactieve en responsieve TIP-constructies in op te nemen.
Cursusbeschrijving
In deze cursus leer je fundamentele theorie en praktijken voor het omgaan met leerlingen, personeel en ouders in je schoolsetting. Je begint met een volledig begrip van de theorieën achter de praktijken die Trauma Geïnformeerde Praktijken (TIP) effectief maken. Tot deze theorieën behoren de basisprincipes van hersenontwikkeling en hersenorganisatie, de 6 R's van positieve ontwikkeling, het doseren van stress, heterogene stressrespons, het Neurosequentiële Model in Onderwijs (NME), toestandsafhankelijk functioneren, co-regulatie, spiegelneuronen, relationele gevoeligheid, optimale leeromgevingen, volgorde van betrokkenheid, scholen als buffers tegen trauma, het belang van positieve, consistente relaties en NME Mini-Maps. Je zult deze concepten gebruiken om een verscheidenheid aan nieuwe systemen, structuren, protocollen en procedures te creëren voor je eigen klaslokaal of organisatorische setting, inclusief het creëren van trauma-geïnformeerde lesplannen, het identificeren van gedissocieerde en hyperaroused leerlingen en vervolgens het toepassen van effectieve interventies en de-escalatiestrategieën. Aan het einde van deze cursus wordt je gevraagd een multimediapresentatie te maken over hoe je de TIP-concepten in je praktijk hebt gebruikt.
Leerdoelen
Leerlingen die deze cursus afronden zijn in staat om:
- Kennis te demonstreren van de inleidende TIP inclusief ontwikkeling en organisatie van de hersenen, 6-R's van positieve ontwikkeling, het ontwikkelen van relaties tussen leerling en leerkracht, klassenmanagement, Trauma Geïnformeerd lesontwerp en het Neurosequentieel Model in Onderwijs (NME) in je klas of organisatorische setting.
- Concepten van het stressresponssysteem toepassen in je klas of organisatorische setting, waaronder het doseren van stress, heterogene stressrespons, toestandsafhankelijk functioneren en het reguleren van gedrag.
- Nieuwe systemen, structuren, protocollen en procedures creëren in je klas of organisatorische omgeving die de concepten van geheugen, gehechtheid en co-regulatie toepassen, inclusief spiegelneuronen en relationele gevoeligheid.
- Toestandsafhankelijk functionerend gedrag en interventies samenvatten, waaronder de volgorde van betrokkenheid, optimale leeromgevingen, ACE's (Adverse Childhood Experiences), interventies en de-escalatiestrategieën.
- De concepten ritme, relatie en regulatie toepassen met betrekking tot scholen als buffer tegen trauma's, het belang van positieve, consistente relaties en het gebruik van NME Mini-Maps.
Cursusonderwerpen:
- Grondbeginselen van hersenontwikkeling, organisatie van de hersenen en de 6 V's van positieve ontwikkeling
- Ontwikkeling van leerling-leraarrelaties en klassenmanagement
- Trauma-geïnformeerd lesontwerp en neurosequentieel model in het onderwijs (NME)
- Stress doseren, heterogene stressrespons en dissociatie/hyperarousal op school
- Staatsafhankelijk functioneren en het reguleren van gedrag op school en het creëren van "associaties" tussen neurale activiteitspatronen
- Geheugen, gehechtheid en de intimiteitbarrière
- Co-regulatie, spiegelneuronen en relationele gevoeligheid
- Toestandsafhankelijk functioneren en de volgorde van betrokkenheid
- Optimale leeromgevingen en negatieve ervaringen in de kindertijd (ACE's)
- Gedrag, interventies en deëscalatiestrategieën
- Scholen als buffer tegen trauma
- Het belang van positieve, consistente relaties
- NME-minikaarten
Wat zijn studiepunten voor professionele ontwikkeling op masterniveau?
Studiepunten voor professionele ontwikkeling op masterniveau maken geen deel uit van een studieprogramma, maar worden voornamelijk gebruikt voor professionele vooruitgang, zoals salarisverhogingen en hercertificering. Studenten moeten toestemming vragen aan de bevoegde districtsambtenaren voordat ze zich voor deze cursussen inschrijven.
Belangrijkste Kenmerken
- Online en in eigen tempo
- Toegewijde mentor
- Interactieve opdrachten
- Praktijkcases
- Behaal punten voor professionele ontwikkeling op graduaatniveau
Studiepunten
Er kunnen studiepunten beschikbaar zijn voor deze cursus en dit kan per land of instelling verschillen. Controleer bij UMass Global of je hiervoor in aanmerking komt.
Cursus | Trauma Geïnformeerde Praktijken Voor Opvoeders
- Betaling
UMass Global is een universiteit die volwassen studenten ondersteunt. De universiteit begon in 1958 met lesgeven aan militairen. Tegenwoordig biedt de universiteit flexibele online lessen aan in 49 staten en over de hele wereld.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.