Cursus | Leer Kinderen Rekenen: Programmeren
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Begeleider
Andy Bush
Leermanager. Stichting Raspberry Pi
Over Deze Cursus
Deze cursus helpt je om zelfverzekerder te worden in het onderwijzen van programmeren aan jonge kinderen. Naast het ontwikkelen van je eigen begrip van programmeren, zul je ook een aantal strategieën onderzoeken die je kunt gebruiken om je leerlingen te helpen.
Tijdens deze cursus leer je over de sleutelconcepten van programmeren: algoritmen, volgorde, herhaling, selectie en variabelen. Je maakt kennis met een aantal verschillende programmeertalen die geschikt zijn voor jongeren en gebruikt je nieuwe kennis om programma's aan te passen en te maken in de blok-gebaseerde taal Scratch.
De cursus laat je ook kennismaken met het ontwerpen van programma's. Je leert en ervaart alle stadia van programmaontwikkeling, van idee tot draaiende code.
Aan het eind van de cursus ben je in staat om je eigen Scratch-programma's te ontwerpen en te coderen, en kun je jonge leerlingen ondersteunen bij hun coderingsreis.
In een Oogopslag
Instelling: RaspberryPiFoundation
Onderwerp: Onderwijs & Lerarenopleiding
Niveau: Inleidend
Vereisten: Geen
Taal: Engels
Video transcriptie: Engels
Gerelateerde vaardigheden: Algoritmen, Talen voor programmaontwerp, Programma-ontwikkeling, Programmeerconcepten, Lesgeven
Wat je Zult Leren
In de volgende vier weken leer je meer over algoritmen en programmeren, en hoe je jonge kinderen kunt leren coderen.
Je zult:
Bekijken hoe kinderen algoritmes kunnen maken met behulp van richtingkaarten, diagrammen met labels en stroomschema's.
Nadenken over hoe je kinderen kunt helpen om verschillende abstractieniveaus te doorlopen bij het maken van een programma.
Een aantal programmeertalen bekijken die geschikt zijn voor jongeren, zoals ScratchJr, Logo en Crumble.
Bestudeer de sleutelconcepten van programmeren, zoals opeenvolging, herhaling, selectie en variabelen, en hoe je kinderen hiermee vertrouwd kunt maken, onder andere door voorbeelden uit de echte wereld te gebruiken.
Programma's ontwerpen met behulp van deze concepten en de blok-gebaseerde programmeertaal Scratch gebruiken om je ontwerp te implementeren.
Een les nabespreken om in de praktijk te brengen wat je in de cursus hebt geleerd.
Syllabus
Week 1 - Inleiding tot programmeren
Week 2 - Herhaling
Week 3 - Selectie
Week 4 - Variabelen
Ga voor meer informatie naar de website van edX.
Cursus | Leer Kinderen Rekenen: Programmeren
- Betaling
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.