Platform Voor Leerkrachten in het Basisonderwijs

Cursus | iCS4ALL Kunst

Gratis
Aanbieder: Friday Institute
Basisonderwijs Cursus | iCS4ALL Kunst

Niet beschikbaar

Cursus Ontwikkelingsteam

Laura Albrecht
Laura Albrecht was eerder werkzaam als digitale innovatiecoach bij de Collaborative Professional Learning and Leading van het Friday Institute aan de NC State University. Laura bedient schooldistricten in heel North Carolina bij het ontwerpen, ontwikkelen en aanbieden van professioneel leren aan docenten en bestuurders. Voordat ze bij The Friday Institute kwam, was Laura Senior Administrator in een groot schooldistrict als coördinator van een STEM-subsidie gericht op het overbruggen van achterstandsleerlingen van de middelbare school naar de middelbare school. Laura is opgeleid als lerares exacte wetenschappen en heeft lesgegeven in de 8e klas van het voortgezet onderwijs.

Emmy Coleman
Emmy Coleman is Senior Research Scholar bij het Friday Institute for Educational Innovation aan de North Carolina State University, waar ze sinds 2008 veelzijdige projecten heeft geleid die gericht zijn op de groei van North Carolina op het gebied van digitaal lesgeven en leren. Ze heeft specifiek leiding gegeven aan de integratie van technologie in plattelandsscholen in North Carolina. Daarnaast ondersteunt ze leerkrachten en leiders met middelen voor strategische planning die zijn ontworpen om innovatieve leerstrategieën en benaderingen te implementeren. Tot haar huidige projectonderwerpen behoren innovatieve beoordelingen, gepersonaliseerd en gemengd leren en kansengelijkheid in het onderwijs.

Voordat ze bij het Friday Institute kwam, doceerde ze Engels op een middelbare school, was ze adjunct-directeur en districtsadministrateur, en was ze de ontwerper en oprichter van Warren New Tech High School, waar ze een curriculum promootte dat gericht was op projectgebaseerd leren en bèta/technische betrokkenheid.

Sam Morris
Sam Morris was eerder programmamanager voor computerwetenschappen voor iedereen bij het Friday Institute for Educational Innovation. In zijn functie gaf hij leiding aan een staatsbrede inspanning om mogelijkheden te creëren voor onderwijs in computerwetenschappen voor alle leerlingen door kiezers uit de particuliere sector, onderwijssystemen en beleidsmakers samen te brengen. Hij leidde het regionale partnerschap van het Friday Institute met Code.org en gaf leiding aan een team van 12 facilitators bij het leveren van professionele ontwikkeling voor docenten die voor het eerst computerwetenschappen onderwijzen. Hij adviseerde het NC Department of Public Instruction en de Board of Education en leidde het opstellen van de eerste NC K12 Computer Standards. Voordat hij bij het Friday Institute werkte, was hij 20 jaar lang leraar wiskunde en computerwetenschappen voor de klas en werkte hij ook bij Lenovo als Global Education Solution Architect.

Jaclyn Stevens
Jaclyn Stevens is onderzoeker, coach en curriculumontwerper bij het Friday Institute for Educational Innovation aan de North Carolina State University. In haar werk ondersteunt en coacht ze leerkrachten en leiders in adaptieve leerlinggerichte benaderingen om concreet, kwalitatief, doelgericht, reflectief en ter plekke gepersonaliseerd leren te bieden, ondersteund door technologie om te werken aan gelijkheid voor alle leerlingen. Haar mantra is aanpassen, niet overnemen. Jaclyn is momenteel bevoegd en gecertificeerd als Instructiespecialist, Instructietechnologiefacilitator, docent Secundaire Mediakunsten, docent Secundaire Taalkunsten en heeft een speciale aantekening in Computeronderwijs.


Deze leerervaring is ontworpen door het Friday Institute for Educational Innovation aan de NC State University als resultaat van een onderzoekssubsidie en een meerjarige samenwerking tussen faculteit en studenten aan de East Carolina University.

Samen hebben onderwijskundig leiderschap, computerwetenschap, muziek, beeldende kunst, leden van de gemeenschap en docenten uit de podiumkunsten gewerkt aan het ontwerp van het Integrating Computer Science for All (iCS4All) project en deze professionele leermodule. Ons doel is om leerkrachten uit te rusten met de achtergrondkennis, digitale technologie en ondersteuning om activiteiten te integreren die geïnspireerd zijn door het concept van computational thinking, de onlangs goedgekeurde NC K-12 Computer Science Standards en het North Carolina Standard Course of Study curriculum voor de kunsten. Je hoeft echter geen les te geven in de kunsten om voordeel te halen uit deze module. De strategieën, inhoud en hulpmiddelen zijn vakoverschrijdend en geschikt voor alle vakgebieden en niveaus.

Deze cursus is ontworpen om je aan het denken te zetten over strategieën voor informatica en computational thinking die van toepassing zijn op jouw vakgebied en onderwijspraktijk. Er worden bronnen, voorbeelden en strategieën aangereikt. Bovendien nodigt deze unieke cursus je uit om zelf te bepalen hoe diep je wilt leren door middel van een uitgebreid traject dat is ontworpen om het maken van je eigen informatica- en computational thinking-les te stimuleren.

Hoewel dit online professioneel leren open staat voor individuen, verwelkomen we, indien mogelijk, deelname van teams van scholen, districten of andere organisaties. Als lokale collega's samenwerken om de lessen en strategieën toe te passen, wordt deze module nog waardevoller. Als er geen team beschikbaar is, kunnen individuele deelnemers ook zelf deelnemen.


Cursusdoelen

Bevorderen van goed gesitueerde, praktische toepassing van computational thinking en integratie van computerwetenschappen in het curriculum en de instructie door leerkrachten.
Focus op het weergeven van leerplaninhoud door het stimuleren van inzichten via het aanbieden van kennis.
Instructiekennis en implementatiepraktijken vergroten, wat leidt tot een hoger prestatieniveau van leerlingen.


Cursusoverzicht

UNIT 1: Activerende verbindingen en betrokkenheid
UNIT 2: Fundamentele inhoud: Computational thinking en informatica
EENHEID 3: Gepersonaliseerde exploratie-ervaring
UNIT 4: Gepersonaliseerde onderdompelingservaring
UNIT 5: Authentieke implementatie-uitdaging
UNIT 6: Doelgerichte praktijkreflectie
Ga voor meer informatie naar de website van Friday Institute.


Studiepunten

Studiepunten kunnen beschikbaar zijn voor deze cursus en kunnen per land of instelling verschillen. Controleer of u in aanmerking komt met Friday Institute.

Cursus | iCS4ALL Kunst

  • Gratis
Friday Institute

Friday Institute helpt K-12 onderwijs te verbeteren door middel van nieuwe ideeën over lesgeven, leren en leiderschap. We brengen studenten, docenten en experts samen om betere scholen voor iedereen te creëren.



Eduye Product ID: 40355

Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.

Praktische lesmaterialen en inspiratie. Kinderen voorbereid op de toekomst.

Laat je inspireren door de Eduye nieuwsbrief, vol tips en nieuwe inzichten om je lesgeven te verrijken.

Aanbieders in de Spotlight

Test LinkTest LinkTest LinkTest LinkTest Link
help mee!

Help mee!

steamadvies

STEAMADVIES

inspiratie

Inspiratie