Cursus | Effectief Klassenmanagement en Gedrag
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Prijs
₹2999.00
Begeleider
Charu Bajaj
Onderwijs Evangelist en Lerarenopleider
Charu Bajaj is een doorgewinterde professional met certificering van Dale Carnegie en Quality Council of India. Ze heeft training en advies gegeven aan de British Council voor het 'Connecting Classroom Program'. Ze is oprichter en CEO van Skills And You, een van de toonaangevende onderwijsondernemingen, gecertificeerd door de National Skill Development Corporation (NSDC). Mevrouw Charu is betrokken geweest bij het conceptualiseren van vele educatieve programma's gebaseerd op ervaringsgericht en onderzoekend leren voor scholen, docenten en studenten. Ze is bekroond als 'Vrouw van het jaar 2019' door de Federatie van Indiase Kamers van Koophandel en Industrie (FICCI). Ze werd ook bekroond met 'Impeccable Achiever Entrepreneur in Education Sector' op de 2e SEAS Global Women Achievers Award. Ze heeft ook het CURIO-programma bedacht dat door Brainfeed werd uitgeroepen tot 'Best Pre-School Curriculum 2019-20'.
Beschrijving
Klassenmanagement verwijst naar een breed scala aan vaardigheden en technieken die leerkrachten gebruiken om optimale leeromstandigheden te creëren. Klassenmanagement omvat het voorkomen van en ingrijpen bij storend gedrag. Maar het gaat ook om het creëren van de juiste omgeving, het stellen van duidelijke verwachtingen en het zorgvuldig kiezen van leermiddelen en activiteiten.
De STTAR-zelfstudie over klassenmanagementstrategieën is erop gericht leerkrachten in staat te stellen een ordelijke leeromgeving te creëren die de academische vaardigheden en competenties van leerlingen verbetert, evenals hun sociale en emotionele ontwikkeling. Het programma behandelt in detail de vier belangrijkste aspecten van een goed gemanagede klas:
1. Fysieke ruimtes
2. Boeiende onderwijsstrategieën
3. Verbinding tussen leraar en leerling
4. Regels, routines en procedures
Daarnaast worden leerkrachten in staat gesteld om duidelijke doelen te stellen, prioriteiten te stellen, uitdagend gedrag in de klas te beheersen, om te gaan met klassen die niet reageren en de betrokkenheid van leerlingen te vergroten voor betere leerresultaten.
Structuur van de Cursus
Module 1: Inleiding
- Wat is klassenmanagement?
- Management & Discipline
Module 2: Aspecten van een goed gemanagede klas
- Aspecten van een goed beheerde klas
- Fysieke ruimte
- Infrastructuur speelt een belangrijke rol bij klassenmanagement
Module 3: Boeiende onderwijsstrategieën
- Boeiende onderwijsstrategieën
Module 4: Aansluiten tussen leraar en leerling
- Aansluiten tussen leraar en leerling
- Technieken voor betrokkenheid
- Drie-weg relatie
- Kritisch scenario
Module 5: Regels, routines en procedures
- Regels, routines en procedures
Module 6: Uitdagende klassikale scenario's
- Uitdagende scenario's in de klas
Module 7: Hoe ga je om met slimme leerlingen?
- Hoe ga je om met slimme leerlingen?
Module 8: Hoe ga ik om met een niet-reagerende klas?
- Hoe ga je om met een niet-responsieve klas?
Module 9: Omgaan met uitdagend gedrag in de klas
- Uitdagend gedrag in de klas beheersen
- Enkele casestudies
- Casestudie over Shanaya
Module 10: Lesgeven en introspectie
- Casestudie: Onderwijzen & Introspecteren
- Effectieve onderwijsstrategieën
Module 11: De klas beter beheren
- De klas beter beheren
- Beheer van de tijd
- Angst
Duur
3 uur.
Voor meer informatie, bezoek de Saamarthya Teachers Training Academy of Research (STAAR) website.
Cursus | Effectief Klassenmanagement en Gedrag
- Betaling
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.