Blog | Hoe Beweging het Leren kan Verbeteren
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Het integreren van doelgerichte beweging in lessen alfabetisering in het basisonderwijs kan de betrokkenheid en het begrip van leerlingen aanzienlijk vergroten, zegt Susan Griss, auteur van Minds in Motion. In plaats van algemene beweging te gebruiken, worden leerkrachten aangemoedigd om beweging direct te koppelen aan lees- en schrijfinhoud, zoals het uitbeelden van personages, emoties, settings of zelfs grammatica- en woordenschatconcepten. Deze kinesthetische benadering helpt leerlingen verhalen te verinnerlijken door ze te belichamen, waardoor hun band met de tekst wordt verdiept door emotie, visualisatie en herinnering. Leerlingen kunnen bijvoorbeeld leestekens uitbeelden met gebaren, poseren als woordenschatwoorden of korte bewegingsgebaseerde toneelstukjes maken die de volgorde en het thema van een verhaal weergeven. Deze strategieën maken het leren gedenkwaardiger en betekenisvoller door zowel het lichaam als de geest erbij te betrekken.
Blog | Hoe Beweging het Leren kan Verbeteren
- Gratis
K-12 Dive deelt eenvoudig nieuws en ideeën over scholen. Het behandelt onderwerpen zoals lesgeven, leiderschap, schoolmodellen en leermiddelen om leraren en schoolleiders te helpen.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.