Workshop | Executieve Functies bij NT-2 Leerlingen
Bent u leerkracht, intern begeleider en/of onderwijsprofessional die werkt met NT-2 leerlingen? Wilt u meer weten over hoe u executieve functies bij deze leerlingen kunt versterken? Meld u dan aan voor onze online workshop, Belinda Herrewijn en Matthijs van Gils (orthopedagoog en leerkracht) nemen u mee in een 2 uur durende workshop waarin zij u de kennis tools geven om executieve functies op een laagdrempelige manier in uw dagelijkse lespraktijk te integreren.
Waarom executieve functies? Executieve functies, die wij Breinkrachten noemen, zijn cruciaal voor het succesvol leren en functioneren van leerlingen. Ze omvatten vaardigheden zoals planning, emotieregulatie, flexibiliteit, werkgeheugen en meer. Voor NT-2 leerlingen, die te maken hebben met taalbarrières en aanpassingsuitdagingen, is het versterken van deze functies extra belangrijk.
Inhoud van de workshop;
Inleiding tot executieve functies: wat zijn executieve functies? Waarom zijn ze belangrijk voor NT-2 leerlingen?
Visuele hulpmiddelen: Logo 3000 platen; integratie van taal- en Breinkrachtontwikkeling. Werkhoudingsplaten: het uitleggen van executieve functies dmv visuele voorbeelden. Hoe deze te gebruiken?
Praktische tips voor de dagelijkse lespraktijk: eenvoudige en effectieve manieren om executieve functies (Breinkrachten) te integreren in uw lesprogramma. Voorbeelden en casestudies van succesvolle implementaties. Interactieve activiteiten en opdrachten voor leerlingen.
Ondersteuning en werkhouding: specifieke strategieën om de werkhouding en taakgerichtheid van NT-2 leerlingen te verbeteren. Het gebruik van visuele hulpmiddelen om leerlingen te helpen bij het plannen en organiseren van hun werk.
Laagdrempelige aandacht voor executieve functies: hoe u executieve functies kunt versterken binnen de dagelijkse gang van zaken. Technieken om executieve functies te integreren zonder extra belasting voor u en uw leerlingen.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.