Webinar | Spelend Leren in de Kleuterklas en daarna
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Begeleiders
1. Diana Greene, Ph.D., van Children's Literacy Initiative
2. Kathy Hirsh-Pasek, Ph.D., hoogleraar psychologie aan de Temple University en het Brookings Institution
3. Loretta C. Brady, Ph.D., professor aan het Saint Anselm College en auteur van Technology Touchpoints
4. Kristi Kallam, Opvoedster voor jonge kinderen
5. Debbie Leslie, Ph.D., directeur initiatieven voor jonge kinderen, UChicago STEM-onderwijs
6. Kimberly Nesbitt, Ph.D., hoofdonderzoeker, Early Childhood Initiative van de Universiteit van New Hampshire
7. Diana Greene, Ph.D., Algemeen directeur van het Children's Literacy Initiative
Beschrijving
Gemodereerd door Diana Greene, Ph.D., van Children's Literacy Initiative, belichtte dit gesprek de manieren waarop spelenderwijs leren kan en moet worden gebruikt als een klassikale methode die creativiteit, nieuwsgierigheid en kritisch denken bij kinderen bevordert.
Kathy Hirsh-Pasek, Ph.D., van Temple University en het Brookings Institution was de belangrijkste spreker in het gesprek en begon met het belichten van de effectiviteit van actief spelenderwijs leren (APL) in de kleuterklassen. De aanpak, legde Hirsh-Pasek uit, werkt om plezier en diepgang in het leren te vergroten door de nadruk te leggen op actief, betrokken en zinvol werk in de klas. Hirsh-Pasek deelde de "Zes C's" - samenwerking, communicatie, inhoud, kritisch denken, creativiteit en zelfvertrouwen - waar leerlingen een enorme groei doormaken na de introductie van APL in de klas.
Hirsh-Pasek sloot af met het delen van haar opwinding over de groeiende beweging voor APL, met een aantal staten, waaronder Connecticut en Oklahoma, die spelenderwijs leren implementeren in de vroege klassen van het onderwijs, en andere staten die om advies vragen over hoe ze de programma's op hun scholen kunnen invoeren.
Na de presentatie van Hirsh-Pasek, hoorden de aanwezigen van Kristi Kallam, een kleuteronderwijzer van meer dan 25 jaar, die voorbeelden deelde van hoe speels leren eruit ziet in haar klas. Kallam sloot zich aan bij de opmerkingen van Hirsh-Pasek dat kinderen het beste leren als ze actief betrokken zijn bij sociaal interactief en gepassioneerd onderwijs. Dit heeft Kallam ertoe aangezet om haar lesprogramma elk jaar rond drie centrale thema's te organiseren, met vakken als wiskunde, maatschappijleer en wetenschap, maar ook met activiteiten als kunst en muziek.
De aanwezigen luisterden vervolgens naar Loretta C. Brady, Ph.D., van het Saint Anselm College en auteur van Technology Touchpoints, die het gesprek uitbreidde door de rol van technologie in spelend leren te bespreken. Brady legde op basis van haar onderzoek uit dat, hoewel sommigen voor of tegen het gebruik van technologie pleiten, het productiever is om technologie te zien als een hulpmiddel dat kinderen sterker kan maken als het creatief en met betrokkenheid wordt gebruikt. Brady benadrukte dat apparaten zoals iPads het leren, de sociale interactie en het plezier kunnen ondersteunen als ze op een doordachte manier worden geïntegreerd, vergelijkbaar met fysiek spel.
Na Brady's opmerkingen benadrukte Kimberly Nesbitt, Ph.D. van de Universiteit van New Hampshire, de noodzaak van samenwerking op verschillende niveaus - klaslokalen, scholen, districten en staatsdepartementen - om blijvende veranderingen te bewerkstelligen bij het effectief implementeren van spelend leren. Nesbitt deelde haar ervaring met het werken met het New Hampshire Department of Education om de kloof te overbruggen bij de implementatie van modellen voor spelend leren in de klaslokalen.
Tot slot luisterden de aanwezigen naar Debbie Leslie, Ph.D. van de Universiteit van Chicago, die het belang benadrukte van het leren en coachen van leerkrachten, zodat leerkrachten zich gesteund voelen bij deze onderwijsveranderingen. Leslie legde uit dat leerkrachten de keuze en de inspraak geven in hun professionele ontwikkeling en hen helpen om de abstracte ideeën van spel om te zetten in concrete praktijken, kan leiden tot vooruitgang en dieper leren in de klas voor de opvoeders en leerkrachten.
Datum: 15 oktober 2024
Tijd: 15.00 - 16.30 uur
Webinar | Spelend Leren in de Kleuterklas en daarna
- Gratis
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.