Webinar | De Belofte en het Potentieel van Spelend Leren
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Facilitatoren
1. William R. Hite, Jr. Ed.D., CEO en President van KnowledgeWorks
2. Kathy Baer, Gepensioneerd kleuterleidster, Westchester Area School District, Pennsylvania, Consultant Doelgericht Spelen
3. Andres Bustamante, Ph.D., Associate Professor, Menselijke Ontwikkeling in Context, School of Education, Universiteit van Californië, Irvine
4. Kate Dole, Specialist in Speciaal Onderwijs voor jonge kinderen bij het Ministerie van Onderwijs in Minnesota
5. Kathryn Hirsh-Pasek, Ph.D., professor psychologie aan de Temple University en senior fellow bij het Brookings
Instituut
6. Abby Jenkins, Senior Director of Content, PBS
7. Ryan Lee-James, Ph.D., Chief Academic Officer, Atlanta Speech School Directeur, Rollins Center for Language and Literacy en haar Cox Campus
Beschrijving
CGLR pleit al lange tijd voor spelenderwijs leren in gemeenschapsruimtes zoals speeltuinen en parken, in de overtuiging dat leren overal gebeurt. De sessie van deze week gaf ons de kans om spel te verkennen als een onderwijs- en leerstrategie in de klas, vooral tijdens het belangrijke kleuterjaar dat dient als een kritische brug naar de eerste klassen van de basisschool.
Moderator en competentiegericht onderwijsleider William R. Hite, Jr., Ed.D., van KnowledgeWorks leidde de sessie in door drie nationale onderzoekers te betrekken in een discussie over het bewijsmateriaal dat aantoont hoe spel een belangrijk onderdeel kan zijn van de leerervaring die aansluit bij de kernnormen en de allesbepalende wetenschap van het leren. Kathy Hirsh-Pasek, Ph.D., van Temple University, Ryan Lee-James, Ph.D., van de Atlanta Speech School, en Andres Bustamante, Ph.D., van de University of California in Irvine spraken over de manieren waarop spelend leren kan helpen om hiaten in het vroege leren aan te pakken, vooral voor gemarginaliseerde groepen die historisch gezien geen toegang hebben gehad tot de middelen die nodig zijn om schoolsucces te behalen. Bustamante legde uit hoe een leuk wiskunde-spel het mogelijk maakt om moeilijke wiskundeconcepten te leren en vaardigheden op te bouwen bij meertalige leerlingen die het voorheen moeilijk hadden:
"[Door te spelen] vinden we zeer sterke effecten op het leren van breuken en decimalen door kinderen, wat notoir uitdagende wiskundeconcepten zijn om de naald mee te verplaatsen. Dus gemiddeld zou een kind dat in het 50e percentiel zat voor het leren van breuken al naar het 75e percentiel gaan na slechts drie weken spelen met 'breukenbal' Als kinderen wakker zijn, als ze fysiek actief zijn, als ze betrokken zijn, met hun 'handen aan en gedachten aan', dan is het leren krachtiger."
Hite ging vervolgens in gesprek met een leider op het gebied van spelend leren met behulp van games en AI, een onderwijsleider van de staat en een gepensioneerde kleuterleidster die meerdere en innovatieve games en onderwijsstrategieën deelden waarmee kinderen kunnen leren door middel van betrokkenheid, teamwork, besluitvorming en andere taken die deel uitmaken van spel. Abby Jenkins van PBS KIDS, Kate Dole van het Ministerie van Onderwijs in Minnesota en Kathy Baer van het West Chester Area School District in Pennsylvania (gepensioneerd) deelden hun ervaring met het ontwikkelen van op technologie gebaseerde en op de normen afgestemde spellen die thuis kunnen worden gespeeld, evenals interactieve spellen die zijn opgenomen in een kleuterklas waar kinderen wiskunde en wetenschap leren terwijl ze bijvoorbeeld in een gesimuleerde supermarkt werken. Dole deelde met leerkrachten in Minnesota hoe het departement spelend leren promoot als een primaire leerstrategie om aan de staatsnormen te voldoen:
"Ons werk als staatsagentschap is dus echt voortgekomen uit onze overtuiging dat scholen gastvrij en vreugdevol moeten zijn en dat instructie ontwikkelingsgericht moet zijn en ondersteund moet worden door onderzoek. We weten dat onderzoek aantoont dat spelenderwijs leren jonge kinderen helpt om langer betrokken te blijven en zich meer te verdiepen in het leren. We willen het geloofssysteem van leerkrachten opbouwen en hun begrip dat dit iets is dat ze kunnen doen. En hoewel we de staatsnormen bepalen, zijn de normen het 'wat', niet het 'hoe' Dus leerkrachten hebben veel flexibiliteit in hoe ze die standaarden implementeren [en we willen het gebruik van spel om aan de standaarden te voldoen stimuleren]."
Datum: 23 juli 2024
Tijd: 15.00 - 16.30 uur
Webinar | De Belofte en het Potentieel van Spelend Leren
- Gratis
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.