Tommaso Lana Workshop Hybride praktijkgerichte professionele ontwikkelingsprogramma's voor opvoeders in de vroege kinderjaren Vroege geletterdheid: De kunst van het verzinnen van verhalen
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Hybride Praktijkgerichte Professionele Ontwikkelingsprogramma's Voor Opvoeders in de Vroege Kinderjaren Alfabetisering in de Vroege Kinderjaren: De Kunst van het Verzinnen van Verhalen
Deze PD training gaat over verbeelding, luisteren en het stimuleren van het natuurlijke vermogen van kinderen om verhalen te vertellen. In deze training overstijgen we de traditionele definitie van geletterdheid ("kunnen lezen en schrijven") om te onderzoeken hoe we jonge kinderen kunnen ondersteunen bij het ontwikkelen van vaardigheden die hen in staat stellen om "te identificeren, begrijpen, interpreteren, creëren en communiceren in een steeds meer digitale, door tekst omgeven, informatierijke en snel veranderende wereld" (UNSECO meest recente definitie van "geletterdheid"). Om dit doel te bereiken en te leren hoe we in de taal van jonge kinderen kunnen graven, gebruiken we het verhaal als een vorm van communicatie en interactie waarvoor geen lees- en schrijfvaardigheid nodig is. Tijdens de training zullen zowel de begeleider als de deelnemers uit eerste hand en op een praktische manier ervaren hoe kinderen voortdurend verhalen verzinnen door te tekenen (grafiek en pregrafiek), te doen alsof, symbolen te interpreteren, spelletjes te ensceneren, te dagdromen, de omringende wereld te observeren en ernaar te luisteren, nieuwe regels en structuren te creëren en hun stem te laten horen. We zullen gedurende de hele trainingssessie verhalen verzinnen, vertellen en ernaar luisteren, met als doel de uitvindingskunst van kinderen te ontdekken.
Leerdoelen
Deelnemers zullen "al doende leren" hoeveel aangeboren technieken kinderen gewoonlijk gebruiken om verhalen te verzinnen.
Ze leren hoe ze de verbeelding van jonge kinderen kunnen ondersteunen en hoe ze kunnen interageren in fantasierijke "spelomgevingen"
Ze zullen leren hoe ze naar het verbale creatieve proces van kinderen kunnen luisteren en hoe ze hen kunnen ondersteunen bij het vinden van hun stem en andere uitdrukkingsvormen, in het bijzonder grafiek.
Ze zullen nieuwe manieren leren om verhalen met kinderen te delen, naast het hardop voorlezen van boeken.
Ze zullen leren hoe ze een verhaal kunnen construeren door spelenderwijs de structuur van verhalen te analyseren.
Ten slotte leren ze hoe ze boeken op een niet-conventionele manier kunnen gebruiken als bron om nieuwe verhalen te bedenken.
Tommaso Lana Workshop Hybride praktijkgerichte professionele ontwikkelingsprogramma's voor opvoeders in de vroege kinderjaren Vroege geletterdheid: De kunst van het verzinnen van verhalen
- Betaling
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.