Studieprogramma | Cognitieve Coach Cursus
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Prijs
De prijs is beschikbaar op aanvraag. Er zijn gereduceerde kosten voor school/MAT groepen.
1e deelnemer per MAT/School: £499 (+BTW)
2e-5e deelnemer per MAT/School: £449 (+BTW)
6e en volgende deelnemers per MAT/School: £399 (+BTW)
Voor meer informatie, bezoek de Thinking Matters website.
Beschrijving
Ontwikkel onderwijsvaardigheden in het ontwikkelen van cognitie, metacognitie en zelfregulatie.
Anders dan de meeste online CPD, is de Thinking Matters 'Cognitive Coach' cursus een live, interactieve en door experts geleide cursus, ontworpen om de pedagogie van individuele leerkrachten te ontwikkelen met praktische, effectieve strategieën die metacognitie en zelfregulatie bij leerlingen bevorderen.
De cursus stelt deelnemers in staat om:
- vertrouwen te krijgen in het gebruik van metacognitieve hulpmiddelen en strategieën in hun onderwijs.
- hun pedagogische expertise vergroten om te delen met collega's.
- zinvol bewijs opbouwen om professionele ontwikkelingsdoelen te ondersteunen.
Voor Wie is deze Cursus Bedoeld?
- School/MAT leider
- T&L onderzoeksgroep
- Partnerschap Coaching
- Leraar
- Docent
- HLTA
- TA
- SENDCo
Deze cursus is bedoeld voor docenten met een actieve professionele interesse in het ontwikkelen van metacognitief en zelfregulerend leergedrag bij leerlingen en die hun expertise willen vergroten in de praktische onderwijsstrategieën die het verschil kunnen maken.
Je sluit je aan bij een cohort van gelijkgestemde professionals, bestaande uit een groep van maximaal 12 collega's uit het Verenigd Koninkrijk en het buitenland. Het cohort komt samen tijdens interactieve online sessies en profiteert van de netwerkmogelijkheden die dit met zich meebrengt. Deelnemers krijgen individuele ondersteuning van de hoofdconsultant.
School-/MAT-leiders kunnen ervoor kiezen om samen te werken met Thinking Matters om een cohort te vormen dat bestaat uit personeelsleden uit de hele instelling die een gemeenschappelijke interesse delen in metacognitief en zelfregulerend leergedrag en die van plan zijn om interne expertise op te bouwen om de verbeteringsdoelstellingen van de hele school te halen.
Cursusstructuur
1. Spreek uw moduledata af met Thinking Matters.
2. Elke module is progressief, zodat deelnemers de kans krijgen om hun ideeën te verkennen en verder uit te werken door middel van 'live' online sessies onder leiding van experts.
3. Elke sessie bevat pre- en post-activiteiten om deelnemers te ondersteunen bij het experimenteren, monitoren en evalueren van de mogelijkheden die hen worden aangereikt op een serieuze en toegewijde manier.
4. Door middel van deze activiteiten bouwen de deelnemers een portfolio op van bewijsmateriaal dat de ontwikkeling van vaardigheden en hun impact aantoont. Dit omvat schriftelijke verslagen zoals reflectieve dagboeken, individuele en groepstaken en verslagen van schoolactiviteiten die de ontwikkeling van vaardigheden en hun impact aantonen.
5. De cursus culmineert in een laatste korte beoordeling in de vorm van een individuele viva, waarin deelnemers de ontwikkeling van hun pedagogische praktijk en de impact daarvan op het leren van studenten kunnen delen. De viva wordt afgenomen door de cursusleider, een door Thinking Matters geaccrediteerde trainer (meestal een voormalig SLT-lid van een door Exeter University geaccrediteerde Thinking School).
- 9 x 60 minuten 'live' online modules
- 2-12 deelnemers per cohort
- 3 x modules per semester
- Door expert geleid
- Activiteiten voor en na de module
- Ondersteunende materialen en bronnen
Moduledoelstelling en Leerintenties
1. Cursusoverzicht en inleiding
Deelnemers raken vertrouwd met het doel en de bedoeling van de cursus, inclusief tijdschema, verwachtingen van deelnemers, format en beoordeling.
2. De cognitieve coach
Door middel van zelfreflectieve oefeningen over de huidige praktijk, zullen deelnemers laten zien dat ze de belangrijkste principes begrijpen die ten grondslag liggen aan cognitief coachen.
3. De leerwetenschap begrijpen
Deelnemers verdiepen hun inzicht in de belangrijkste aspecten van de leerwetenschap en de invloed daarvan op metacognitie bij studenten, waaronder hersenstructuur, neuroplasticiteit en geheugen.
4. Inleiding tot metacognitieve visuele hulpmiddelen
Deelnemers raken vertrouwd met hulpmiddelen die de metacognitieve capaciteiten van leerlingen in Denkende Scholen ontwikkelen.
5. Denkprocessen
Deelnemers zullen nadenken over het gebruik van de metacognitieve visuele hulpmiddelen in het curriculum.
6. Vaardig vragen stellen
Deelnemers bekijken en reflecteren op huidige strategieën voor vaardig vragen stellen. Raken vertrouwd met vraaginstrumenten die de metacognitieve capaciteiten van studenten ontwikkelen en overwegen het belang van vragen stellen als fundamentele strategie voor de meta-leerder.
7. Vaardige feedback
Deelnemers verkennen de belangrijkste rollen en kenmerken van vaardige feedback in de pedagogie van de cognitieve coach.
8. Feedback en de metacognitieve cyclus
Deelnemers verdiepen hun begrip van de belangrijkste kenmerken van vaardige feedback en de rol ervan in de ontwikkeling van het metacognitieve proces.
9. Doelbewuste oefening
Deelnemers ontwikkelen een diepgaand begrip van de kernprincipes die Deliberate Practice ondersteunen en zijn in staat om deze principes uit te leggen in de context van het verbeteren van metacognitieve onderwijsvaardigheden. Het concept van Doelbewuste Praktijk toepassen in hun eigen onderwijs.
Studieprogramma | Cognitieve Coach Cursus
- Betaling
Thinking Matters ondersteunt bij het ontwikkelen van een 'Thinkin School'-aanpak. Ze willen het leven van jonge leerlingen overal veranderen. Dit doen ze door leerlingen manieren aan te reiken om uit te groeien tot onafhankelijke denkers.
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.