Platform Voor Leerkrachten in het Basisonderwijs

Het logo van Eduye

E-book | Probleemgestuurd Leren op de Basisschool door Samantha S. Riet

€ 75,58
Inclusief btw
Aanbieder: Springer Nature
Basisonderwijs E-book | Probleemgestuurd Leren op de Basisschool door Samantha S. Riet

Niet beschikbaar

Prijs

€58,84 (prijs is inclusief btw).


Auteurs

Samantha S. Riet, EdD
Een directeur op Hillsville Elementary, een PK-05 school in Virginia, VS. Samantha is al 8 jaar werkzaam als onderwijsleider. Daarvoor was ze lerares basisonderwijs en wiskundespecialist. Haar proefschrift richtte zich op probleemgestuurd leren en de ontwikkeling van 21e-eeuwse vaardigheden door leerlingen. Ze is afgestudeerd aan het Educational Leadership programma van Virginia Tech.

Carol A. Mullen, PhD
Ze is professor Educatief Leiderschap aan Virginia Tech in de Verenigde Staten en alumnus van de J. William Fulbright Senior Scholar. Carol is een internationaal geprezen, bekroonde wetenschapper wiens onderzoek in het onderwijs leiderschap, mentorschap, creativiteit en globalisme omvat met behulp van sociale rechtvaardigheidslenzen. Haar boeken in Springer zijn Revealing Creativity (2020); Veteran Teacher Resilience (met Shields, 2020); en Creativity Under Duress in Education? (2019, red.) Binnenkort verschijnt het Handbook of Social Justice Interventions in Education (red.). Haar alma mater, de University of Toronto/Ontario Institute for Studies in Education (Canada), kende haar in 2020 The Excellence (OISE Leaders & Legends) Award toe.

Emily T. Boyles, EdD
Coördinator van professionele ontwikkeling van Engels lerenden voor Grayson County Public Schools in Virginia en adjunct-professor aan de Fortune University in Californië, VS. Emily was voorheen directeur van een basisschool, adjunct-directeur en docente Spaans op een middelbare school. Haar proefschrift richtte zich op de ondersteuning door schooldirecteuren van de prestaties van leerlingen in scholen met titel I op het platteland van Appalachia. Ze is co-auteur van een boekhoofdstuk en tijdschriftartikel. Ze is afgestudeerd aan het Educational Leadership programma van Virginia Tech.


Welke Strategieën Helpen Leerlingen in het Basisonderwijs Zich te Ontwikkelen?

Dit boek gaat in op Probleemgestuurd Onderwijs (PGO) op basisscholen en laat zien hoe dit de ontwikkeling van basisschoolleerlingen kan bevorderen op het gebied van kritisch denken, creativiteit, communicatie, samenwerking en burgerschap, ook wel de 5 C's genoemd. Aan de hand van interviews met leerkrachten onderzoekt het boek welke PBL-strategieën vaardigheden en kennis bevorderen wanneer leerlingen samen authentieke problemen met een open einde onderzoeken. Het onthult ook peer-to-peer relationeel leren en andere strategieën die gebruikt worden in PBL-klassen, en het onderzoekt hun belang voor het openbaar onderwijs.

Het boek schetst een levendig beeld van student-gecentreerd leren, gebruik makend van raamwerken, best practices, ervaringen, processen, strategieën en onderzoeksresultaten. Uit de eerste hand verslagen van best practices in PBL instructie verbinden deze pedagogie met theorie, onderzoek, praktijk en beleid. Het onderzoekt de instructie van leerkrachten in de eerste jaren van het onderwijs die doelgericht leerlinggericht leren, relevantie voor de echte wereld en samenwerking stimuleert in overeenstemming met de capaciteiten die verwacht worden van succesvolle 21e-eeuwse afgestudeerden. Dit boek ondersteunt de implementatie van PBL in basisscholen en bevordert de betrokkenheid en prestaties van leerlingen, evenals de geschiktheid voor studie en carrière.

Dit boek is interessant voor mensen die op zoek zijn naar informatie over PGO-pedagogiek voor de basisschool, zoals leraren, mentoren en trainers van leraren, (school)leiders en beleidsmakers, maar ook voor iedereen die geïnteresseerd is in pedagogische strategieën die kritisch denken, creativiteit, communicatie, samenwerking en burgerschap bevorderen.


Inhoudsopgave (6 Hoofdstukken)

Voorwoord
Inleiding
Literatuur overzicht
Methodologie
Analyse van gegevens en bevindingen
Overkoepelende resultaten, implicaties en conclusie
Correctie op: Probleemgestuurd Onderwijs op de Basisschool
Achterkant

Voor meer informatie, bezoek de Springer Nature website.

E-book | Probleemgestuurd Leren op de Basisschool door Samantha S. Riet

  • Betaling
Springer Natuur

Springer Nature is een Duits-Brits bedrijf dat in 2015 van start is gegaan. Het werd opgericht door verschillende grote uitgevers samen te voegen om wetenschap en kennis te delen met de wereld.



Eduye Product ID: 43866

Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.

Praktische lesmaterialen en inspiratie. Kinderen voorbereid op de toekomst.

Laat je inspireren door de Eduye nieuwsbrief, vol tips en nieuwe inzichten om je lesgeven te verrijken.

Aanbieders in de Spotlight

Test LinkTest LinkTest LinkTest LinkTest Link
help mee!

Help mee!

steamadvies

STEAMADVIES

inspiratie

Inspiratie