Cursus | Projectgebaseerd Leren – JIJ Kan Het!
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Begeleider
B.S., M.A. in onderwijstechnologie.
K-8 General Ed; K-12 Technology 30+ jaar.
Technisch coördinator van locatie en district; programmaplanner voor technologie; presentator van conferenties; auteur.
"Mijn huidige onderwijsdoel is om te helpen bij de ontwikkeling van effectief en verantwoord technologiegebruik door alle leerlingen en innovatieve technologie-implementatie door leerkrachten."
Joe's persoonlijke interesses zijn onder andere: Muziek (gitaar/drums), zijn klassieke VW-bus en helpen bij lokale dierenreddingen.
Cursus Overzicht
Projectgebaseerd leren, PBL, gaat verder dan de typische onderzoeks- en "projecten" waarmee leraren en leerlingen zo vertrouwd zijn. PGO richt zich evenveel op het proces van instructie en strategieën als op het product.
Projecten betrekken leerlingen en zijn belangrijk voor hen. Onderwerpen zijn relevant. Afhankelijk van hun leeftijd kunnen leerlingen begeleid of zelf begeleid worden om hun eigen uitdagingen, vragen en procedures te formuleren om doelen te bereiken die zij belangrijk vinden voor succes. Kritisch denken, problemen oplossen, samenwerken, ontdekken, technologie gebruiken en presenteren aan een publiek zijn essentiële, zichzelf ontwikkelende onderdelen van PGO-projecten.
Verplichte tekst: Hacking Project Based Learning: 10 eenvoudige stappen naar PBL en onderzoek in de klas verkrijgbaar bij Amazon en andere online verkopers
Extra tekstinhoud: Cooper on Curriculum - e-mail verplicht om supplementen te downloaden.
Aan het einde van de cursusopdrachten heb je het raamwerk gemaakt voor een PBL-eenheid die je met leerlingen kunt gebruiken.
Syllabus
Meer informatie over de syllabus vind je op de website van Dominican University of California.
Cursusdoelen
Deze cursus geeft studenten de mogelijkheid om
- Een cognitieve perceptie van Projectgebaseerd Leren te ontwikkelen en weer te geven
- Stapsgewijs te leren hoe je een Projectmatig Leren klasomgeving creëert
- Een projectgebaseerde leereenheid te ontwikkelen, van planning tot implementatie en reflectie
Relatie tot Professionele Standaarden
Deze cursus sluit aan bij:
De National Board for Professional Teaching Standard's in de volgende stellingen 1, 3, 4 en 5:
De International Society for Technology and Education Standaarden voor docenten en studenten.
CCS Engelse taalvaardigheid:
- Zowel korte als meer langdurige onderzoeksprojecten uitvoeren op basis van gerichte vragen.
- Bereiden zich voor op en nemen effectief deel aan een reeks gesprekken en samenwerkingsverbanden met diverse partners.
- Gebruiken van technologie, waaronder internet, voor het produceren en publiceren van teksten en voor interactie en samenwerking met anderen.
Wetenschapsnormen van de volgende generatie
- Modellen ontwikkelen en gebruiken; onderzoeken plannen en uitvoeren
- Analyseren en interpreteren van gegevens; argumenteren op basis van bewijs
- Verkrijgen, evalueren en communiceren van informatie
ISTE - Empowered Leerling; Innovatieve Ontwerper; Creatieve Communicator; Wereldwijde Communicator
Semester Studiepunten
2
Studiepunten kunnen beschikbaar zijn voor deze cursus en kunnen per land of instelling verschillen. Controleer bij Dominican University of California of je hiervoor in aanmerking komt.
Cursus | Projectgebaseerd Leren – JIJ Kan Het!
- Betaling
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.