Platform Voor Leerkrachten in het Basisonderwijs

Cursus | 5 Cruciale Levensvaardigheden Voor Tieners en Jonge Volwassenen

€ 49,00
Inclusief btw
Basisonderwijs Cursus | 5 Cruciale Levensvaardigheden Voor Tieners en Jonge Volwassenen

Niet beschikbaar

Begeleider

Michelle Garcia Winnaar
Michelle Garcia Winner, MA, CCC-SLP, is de oprichter en CEO van Social Thinking en een wereldwijd erkend thought leader, auteur, spreker en sociaal-cognitief therapeut. Ze is toegewijd aan het helpen van mensen van alle leeftijden bij het ontwikkelen van sociaal-emotioneel leren, inclusief mensen met sociale leerverschillen.


Die Vaak Ononderwezen Blijven

Van tieners en jonge volwassenen wordt verwacht dat ze van nature sociale en organisatorische competenties ontwikkelen die nodig zijn op school en in hun hele leven. Maar leerlingen met verschillen in sociaal leren en georganiseerd denken (bijv. ADHD, twee keer uitzonderlijk, expressieve receptieve taal, sensorische verwerking, autisme niveau 1 en 2, etc.) leren deze concepten en vaardigheden misschien niet intuïtief. In deze cursus worden 5 essentiële levensvaardigheden met betrekking tot sociaal-emotioneel leren en georganiseerd denken besproken die direct kunnen en moeten worden aangeleerd aan studenten en cliënten in de leeftijd van 11-22 jaar, thuis, op school en in de kliniek. We bespreken ook een aantal expliciete metacognitieve raamwerken en praktische strategieën voor het onderwijzen en aanleren van deze cruciale sociale vaardigheden.

120 minuten instructie


Deze Cursus Verkent

5 essentiële levensvaardigheden gekoppeld aan sociaal, emotioneel en academisch leren en georganiseerd denken voor tieners, tieners en jongvolwassenen
Expliciete metacognitieve hulpmiddelen en praktische strategieën
Tips over specifieke executieve functies om de ontwikkeling van competenties van sociaal lerenden te bevorderen in de richting van het bereiken van hun persoonlijke en sociale doelen
Waarom leren comfortabel te zijn met ongemak een belangrijke angstmanagementstrategie is


Beschrijving

Al meer dan 25 jaar richten we onze blik op adolescenten en jongvolwassenen, niet alleen als hun leerkrachten, maar ook actief als leerlingen van wat ze meemaken als ze volwassen worden en als volwassene door het leven gaan. Wereldwijd zijn verschillende gemeenschappen het er collectief over eens dat de inspanningen van kinderen op de basisschool en middelbare school bedoeld zijn om hen voor te bereiden op het leven na deze schooljaren. Onze ervaring is echter dat maar al te veel leerlingen het enorm moeilijk hebben als ze de middelbare school verlaten en een volwassen wereld binnenstappen met verwachtingen op het gebied van studie, beroep, carrière, vriendschap en familie die heel anders en ingewikkelder zijn dan wat ze als kinderen, tieners en tieners hebben ervaren.

Er is duidelijk een kloof tussen wat we waarderen en onderwijzen op basis van de academische normen van onze gemeenschap en welke competenties nodig zijn in de volwassenheid, aangezien verwacht wordt dat tegen de tijd dat leerlingen de jonge volwassenheid bereiken, ze al veel concepten en vaardigheden hebben ontwikkeld om als onafhankelijke volwassenen te functioneren.

In deze cursus worden 5 cruciale levensvaardigheden onderzocht die actief zouden moeten worden aangeleerd op onze scholen en thuis, te beginnen tien jaar voordat leerlingen geacht worden als jongvolwassenen te functioneren. Neurotypisch ontwikkelende kinderen verkennen al deze concepten van nature, beginnend op de basisschool. Onze leerlingen met sociaal emotionele en/of organisatorische leerverschillen hebben expliciete metacognitieve uitleg nodig in combinatie met praktische strategieën die helpen om abstracte verwachtingen uit te pakken. Deze directe instructie biedt concrete hulpmiddelen om hen te helpen zich te ontwikkelen op het gebied van leercompetenties. Interventiemedewerkers zullen veel van deze informatie relevant vinden voor het actief werken met leerlingen, te beginnen als ze 11 jaar oud zijn en bij het blijven aanpakken van deze concepten gedurende hun tienerjaren en hun volwassenheid, omdat maatschappelijke verwachtingen in de loop van de tijd natuurlijk complexer en genuanceerder worden.

Onderwerpen die tijdens deze cursus aan bod komen
Sociale competenties die nodig zijn om als "onafhankelijke" jongvolwassene te worden beschouwd
Wat belangrijk is voor het managen in en door het leven van een individu wordt waarschijnlijk niet beoordeeld op toetsen en huiswerk.
Streef er niet naar om op een bepaalde dag "gelukkig te zijn", maar om welzijn te ervaren.
Doe meer dan praten over wat je van plan bent te doen: stel redelijke doelen en ontwikkel en gebruik strategieën om ze te bereiken.
Omgaan met angsten en tegelijkertijd competenties opbouwen om face-to-face communicatie te initiëren en te onderhouden

Wie zou zich voor deze cursus moeten inschrijven
De Sociale Denkmethode wordt gebruikt door een grote verscheidenheid aan professionals, waaronder spraak-taalpathologen, leerkrachten in het speciaal en algemeen onderwijs, maatschappelijk werkers, counselors, klinische en schoolpsychologen, ergotherapeuten, gedragsspecialisten en schooladministrateurs, om er maar een paar te noemen. Het wordt ook gebruikt door familieleden en verzorgers.


Leerdoelen en Agenda

Doelstellingen
Deelnemers zijn in staat om
Uitleggen waarom het belangrijk is om individuen te leren hoe belangrijk het is om comfortabel te zijn met ongemak.
De vier stappen van executief functioneren definiëren
Uitleggen waarom slaapmanagement, inclusief wanneer en hoe wakker worden, een essentiële levensvaardigheid is.

Agenda
1 uur en 30 minuten
Definiëren wat het betekent om "onafhankelijk" te worden
Verkennen van belangrijke levensvaardigheden en sociale concepten die niet op school worden beoordeeld
"Gelukkig" zijn versus leren om "welzijn" in je leven te creëren
Verschuiving van praten over dingen doen naar ze daadwerkelijk doen
Het belang van het leren initiëren van persoonlijke communicatie en het omgaan met gerelateerde angsten

30 minuten eerder opgenomen vragen en antwoorden over de inhoud van de cursus


Krediet

2 uur CE-credit zijn beschikbaar voor geselecteerde professionals.

Social Thinking is er trots op toegang te bieden tot studiepunten voor permanente educatie voor spraak-taalpathologen (livestream en opgenomen), opvoeders (livestream en opgenomen) en anderen!

Studiepunten kunnen beschikbaar zijn voor deze cursus en kunnen per land of instelling verschillen. Controleer of je in aanmerking komt met Social Thinking.

Cursus | 5 Cruciale Levensvaardigheden Voor Tieners en Jonge Volwassenen

  • Betaling
Eduye Product ID: 39774

Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.

Praktische lesmaterialen en inspiratie. Kinderen voorbereid op de toekomst.

Laat je inspireren door de Eduye nieuwsbrief, vol tips en nieuwe inzichten om je lesgeven te verrijken.

Aanbieders in de Spotlight

Test LinkTest LinkTest LinkTest LinkTest Link
help mee!

Help mee!

steamadvies

STEAMADVIES

inspiratie

Inspiratie