Platform Voor Leerkrachten in het Basisonderwijs

Webinar | Kinderen met Angst in de Eerste Levensjaren Herkennen en Ondersteunen

€ 97,22
Inclusief btw
Basisonderwijs Webinar | Kinderen met Angst in de Eerste Levensjaren Herkennen en Ondersteunen

Niet beschikbaar

Prijs

£72. Deze prijs is inclusief £12 BTW.


Facilitator

Catrina Lowri is een gekwalificeerde leerkracht speciaal onderwijs en ervaren SENCO. Onlangs lanceerde ze haar website 'Neuroteachers,' die een bibliotheek biedt van korte 'how to' en uitlegvideo's voor opvoeders. Catrina schrijft en geeft ook online trainingen en evenementen voor multi-academy trusts, bedrijven, scholen en opleidingsorganisaties.
Haar passie voor inclusie heeft ertoe geleid dat ze is opgeleid tot een gespecialiseerde hoofdtrainer voor het Positive Regard-programma. Dit biedt scholen een relationele methodologie om zorgwekkend gedrag te verminderen. Binnenkort zal ze deze training aanbieden aan instellingen in Zuid-Engeland en Wales.

Catrina werkte onlangs aan een Impact Project met medewerkers van het Autism Centre for Education and Research van de Universiteit van Birmingham, waarbij ze online hulpmiddelen creëerde voor schoolleiders om uitsluiting van autistische leerlingen te helpen voorkomen. Ze is trainer op afstand geworden voor de Master's In Autism-cursus aan de Universiteit van Birmingham vanwege haar werk met angstige leerlingen die niet komen opdagen.

Catrina is een Autism Education Trust Lead Trainer in North Somerset. Ze leidt het ASK-project (Autism and Social Communication) en heeft vier autistische trainers in dienst. Ze heeft verschillende artikelen gepubliceerd in het tijdschrift Good Autism Practice (GAP) en heeft meegewerkt aan bekroonde trainingen. Catrina behaalde zo'n 22 jaar geleden een PGCE in Duits en geschiedenis en werkte eerst als docent moderne talen en daarna als hoofd Duits. In 2014 voltooide ze een master in autisme.

Catrina is zelf neurodivergent, met een dubbele diagnose van dyslexie en bipolaire stoornis. Ze praat openlijk over haar ervaringen als ND-docent en biedt ondersteuning aan andere docenten met soortgelijke behoeften als zijzelf. Ze gelooft dat les krijgen van een ND-docent leerlingen een rolmodel kan bieden die soortgelijke ervaringen heeft als zijzelf. Het biedt ouders ook hoop dat hun ND-kinderen kunnen slagen en hun volledige potentieel kunnen bereiken.

In deze webinar onderzoekt Catrina Lowri, een ervaren leerkracht in het speciaal onderwijs en SENDCo, wat angst eigenlijk is, welke reacties het oproept in de hersenen en het lichaam, en waarom deze reacties kunnen variëren - en bespreekt ze hoe je een effectief, ondersteunend plan voor je instelling kunt formuleren.


Beschrijving

Duur webinar: 43 minuten (ongeveer).

Deze webinar geeft managers van kinderdagverblijven, praktijkmedewerkers, kleuterleerkrachten en ondersteunend personeel meer inzicht in hoe angst zich kan manifesteren bij de allerkleinsten - en hoe het, zonder de juiste ondersteuning, het leren en de ontwikkeling ernstig kan beïnvloeden.

Uit cijfers van de 'Bright Futures' campagne van de Local Government Association blijkt duidelijk dat het aantal verwijzingen naar geestelijke gezondheidszorg voor kinderen elk jaar sterk toeneemt. Begrijpen hoe angst zich kan presenteren tijdens de eerste levensjaren - en wat voor effecten het kan hebben op de patiënten - biedt degenen die lesgeven en omgaan met jonge kinderen de mogelijkheid om op een effectieve manier te reageren die het kind in nood ondersteunt.


Leerresultaten

Resultaat 1:
Definiëren hoe we angst, vrees en stress categoriseren - en waarderen hoe ze kinderen in de vroege kinderjaren kunnen beïnvloeden op het moment zelf en in ontwikkelingstermen.

Resultaat 2:
Het identificeren van de fysieke symptomen van angst en hoe dit van invloed is op het vermogen van een jong kind om zich te reguleren.

Resultaat 3:
Herkennen van enkele manieren waarop angst en stress variëren tussen individuen - zowel in presentatie als in ernst - en gemeenschappelijke redenen voor deze verschillen.

Resultaat 4:
Begrijpen hoe co-regulatie in een vroegschoolse setting kan worden ondersteund om de resultaten te verbeteren voor jongeren die tekenen van angst vertonen.

Resultaat 5:
Weten hoe je een kindgericht plan maakt om angst te voorkomen en erop te reageren, zowel effectief als ondersteunend in een vroegschoolse setting.


Webinar | Kinderen met Angst in de Eerste Levensjaren Herkennen en Ondersteunen

  • Betaling
Eduye Product ID: 38942

Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.

Praktische lesmaterialen en inspiratie. Kinderen voorbereid op de toekomst.

Laat je inspireren door de Eduye nieuwsbrief, vol tips en nieuwe inzichten om je lesgeven te verrijken.

Aanbieders in de Spotlight

Test LinkTest LinkTest LinkTest LinkTest Link
help mee!

Help mee!

steamadvies

STEAMADVIES

inspiratie

Inspiratie