Training | Bewegend Leren Implementatie
Implementatie
Jullie zijn vastberaden om Bewegend Leren niet als een tijdelijke oplossing te zien, maar als een integraal onderdeel van het onderwijsbeleid van de school. Met ons implementatietraject nemen we je stap voor stap mee naar het te behalen doel: een dynamische schooldag.
Bewegend Leren. Niet voor nu, niet voor even maar voor altijd. Wij doen niets liever.
Inhoud
Met onze paramedische achtergrond weten we als geen ander hoe moeilijk het is om bestaande gewoontes bij mensen te veranderen. Je kunt het simpelweg niet opleggen aan een ander. Mensen moeten het altijd zelf willen en doen.
Precies daarom is ons implementatietraject gebaseerd op wetenschappelijke verandermodellen waarvan we weten dat het effect bewezen is. Het biedt concrete handvatten, zowel voor de school als organisatie als ook voor de individuele leerkracht.
De rode draad van het traject:
Inspiratiesessie
Fase 1 | Van willen naar kunnen
Fase 2 | Van kunnen naar doen
Fase 3 | Van doen naar volhouden
Borging op lange termijn
We geven van de 3 fases een korte toelichting
Fase 1
Fase 1 | Van willen naar kunnen
In deze fase staat visievorming en het creëren van draagvlak centraal. Een essentieel eerste stap in het hele traject. Door het belang van meer bewegen in te zien worden mensen intrinsiek gemotiveerd om de verandering in te zetten.
Uitkomst fase 1:
Er is draagvlak gecreëerd (team)
Er ligt een visie op het domein Bewegend Leren (school)
Er zijn haalbare doelen gesteld
Er is een werkgroep Bewegend Leren geformeerd
Fase 2
Fase 2 | Van kunnen naar doen
In deze fase gaan we richting de praktijk. Doelen worden vastgelegd in een Plan van Aanpak en het team wordt geschoold op de benodigde competenties en gaan dit vervolgens toepassen in hun groep.
Uitkomst fase 2:
Er ligt een concreet Plan van Aanpak inclusief taakverdeling en tijdpad
Het team heeft vaardigheden verworden
Het team heeft toegang tot onze database met Bewegend Leren lessen
Er zijn voldoende middelen aanwezig
Fase 3
Fase 3 | Van doen naar volhouden
Misschien wel de belangrijkste fase van het traject, namelijk het volhouden. Of zoals we bovenaan deze pagina al stellen: Bewegend Leren, niet voor even maar voor altijd.
Hoe zorgen we ervoor dat wat we samen hebben afgesproken ook op de lange termijn beklijft?
Uitkomst fase 3:
Er is beschreven hoe en wie er toeziet op naleving van het Plan van Aanpak
Bewegend Leren is vastgelegd in het beleid van de school
Oplevering document met beschrijving van het doorlopen implementatietraject
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.