Lesidee | Willekeurige Wandeling: Beweging en Leren Gecombineerd!
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Als je deze activiteit uitprobeert met je leerlingen, zouden we graag zien wat je doet. Deel je reis via de hashtag #Inspired2Learn op het sociale platform van je voorkeur.
Discipline: De basisstructuur van deze activiteit kan in zowat elk vakgebied worden toegepast.
Leeftijdsniveau: Dit kan worden aangepast aan alle klasniveaus.
Tijd: 10-20 minuten, afhankelijk van hoeveel tijd je de groepen wilt geven om oplossingen te bedenken en hoeveel oplossingen je wilt gebruiken.
Deze activiteit daagt leerlingen uit om samen na te denken over concepten op een fysieke manier en helemaal zonder woorden. Het uitdagingsniveau kan verhoogd of verlaagd worden afhankelijk van de vragen die gesteld worden en leerlingen zullen je verrassen met de verschillende manieren waarop ze elke puzzel die je geeft oplossen.
Wat te Doen
Zoek een grote open ruimte waar leerlingen vrij kunnen rondlopen (buiten of een gymzaal werken meestal goed). Dit spel heeft 4 regels:
1. Vul de ruimte.
2. Blijf in beweging.
3. Wees je bewust van je lichaam en anderen.
4. Speel in stilte.
Instrueer de Klas met Deze Aanwijzingen
- Begin rond de ruimte te lopen.
- Vul de ruimte.
- Terwijl je de leerlingen ziet rondlopen, moet je zelf ook rondlopen en roepen wat je opvalt: Hier is een gat. Hier is een gat. Voer het tempo op. Beweeg snel, deze oefening wordt in stilte gedaan.
Nadat de leerlingen het snel bewegen door de ruimte onder de knie hebben, begin je met het delen van de aanwijzingen:
- Als ik zeg ga... zoek drie mensen en vorm een driehoek. Ga! (Pauzeer om elke groep de kans te geven hun vorm te maken)
- Blijf lopen. Als ik zeg ga... maak in groepjes van 2 een vierkant. Ga!
- Blijf lopen. Als ik zeg ga... Maak in groepjes van 4 een hamburger. Ga!
- Blijf lopen. Als ik zeg ga... Maak in groepjes van 3 de 3 takken van de regering. Ga!
- Blijf lopen. Als ik zeg ga... Maak in groepjes van 5 een auto. Ga!
Als leerlingen eenmaal doorhebben hoe dit spel werkt met deze algemene aanwijzingen, kun je het ingewikkelder maken met inhoudspecifieke aanwijzingen. Voorbeelden zijn:
- ELA: Maak in groepjes van 5 een doorlopende zin.
- ELA: Maak in groepjes van 2 een scène uit de Catcher in the Rye.
- Wetenschap: Maak in groepjes van 4 een chemische reactie.
- Wetenschap: Maak in groepjes van 5 de belangrijkste onderdelen van een dierlijke cel.
- Natuurwetenschappen: In groepjes van 3 een atoom maken.
- Wiskunde: Maak in groepjes van 5 ¼ x ⅕.
- Wiskunde: In groepjes van 2 75%.
- Geschiedenis: Maak in groepjes van 3 de takken van de regering.
- Geschiedenis: Maak in groepjes van 4 het bepalende kenmerk van polytheïstische religies.
- Geschiedenis: Maak in groepjes van 3 een Romeins aquaduct.
Opmerkingen
Vormen kunnen gekozen worden om leerlingen op een bepaalde manier te laten denken, bijvoorbeeld abstract, over een onderwerp (techniek, overheid, grammatica), over dingen die te klein zijn om te zien, enz. Je hoeft niet te weten hoe ze de vorm/idee gaan construeren - dat is geheel aan hun creativiteit!
Als de deelnemers bevroren zijn in hun sculpturen, nodig ze dan uit om rond te kijken en te kijken naar de andere manieren waarop hun medeleerlingen de uitdaging hebben opgelost.
Normen Waarop Deze Activiteit Betrekking Heeft
- Common Core College and Career Readiness Ankerstandaarden voor taal
- Common Core College en Career Readiness Ankerstandaarden voor Schrijven
- Common Core College en Career Readiness Ankerstandaarden voor spreken en luisteren
- Common Core College en Career Readiness Ankerstandaarden voor Lezen
- College, Career, en Civic Life (C3) kader voor sociale studies staat normen
- Samenwerking voor academische, sociale en emotionele leercompetenties
Lesidee | Willekeurige Wandeling: Beweging en Leren Gecombineerd!
- Gratis
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.