Cursus | Dyslexie - Een Masterclass Cursus voor Docenten
Niet beschikbaar
- Dit product is beschikbaar in:
- Verenigde StatenBezoek website
Prijs
€445
Facilitator
Jacqui Ashton Smith (Dr) heeft meer dan 35 jaar ervaring op het gebied van onderwijs, autisme en SEN. Ze heeft presentaties gegeven op talloze conferenties wereldwijd, internationale training en consultancy gegeven en postdoctorale training gegeven aan een aantal universiteiten in het Verenigd Koninkrijk, Europa en Japan.
Jacqui is een gekwalificeerde leerkracht met postdoctorale kwalificaties in SEN en autisme. Ze heeft een doctoraat in onderwijs en een master in bedrijfskunde (MBA) en heeft verschillende trainingen gevolgd op het gebied van autisme en onderwijs. Haar specialismen zijn educatief leiderschap, de identificatie van meisjes en vrouwen in het autismespectrum, autismespecifieke kwaliteitszorg en autismespecifiek onderwijs. Ze was hoofdtrainer voor de National Autistic Society in het Verenigd Koninkrijk en haar onderzoek en artikelen zijn gepubliceerd in vakbladen.
Jacqui was 25 jaar lang directeur en vervolgens uitvoerend directeur van gespecialiseerde residentiële scholen voor autistische kinderen en leidde de afgelopen 9 jaar de onderwijsafdeling van een nationale organisatie met acht scholen als hoofd bedrijfsvoering en vervolgens als directeur onderwijs. Ze gaf leiding aan alle aspecten van strategische ontwikkeling, bedrijfsontwikkeling en bedrijfsvoering. Als directeur onderwijsontwikkeling is ze onlangs betrokken geweest bij de opening van 4 gespecialiseerde scholen en heeft ze waardevolle expertise op dit gebied opgedaan.
Jacqui is lid van de Autism Education Trust Expert Reference Group en lid van het Expert Advisory Panel van Autism Accreditation, een Brits kwaliteitsborgingssysteem van de National Autistic Society voor autismespecifieke scholen en diensten voor volwassenen. Ze is een Associate Consultant voor AT-Autism en heeft specialistische consultancy gegeven in het Verenigd Koninkrijk, management- en autismetraining gegeven in het Midden-Oosten en is betrokken geweest bij een aantal onderzoeksprojecten.
Beschrijving
Deze zelfstudie online cursus is ontworpen om docenten in reguliere onderwijsinstellingen de kennis en vaardigheden te geven die nodig zijn om de educatieve en sociale behoeften van studenten met dyslexie te ondersteunen om hun volledige potentieel te bereiken.
De cursus legt de nadruk op zowel de signalen en symptomen als op de informele beoordeling en diagnose van studenten met dyslexie in een reguliere onderwijssetting.
Even belangrijk is dat de cursus zich richt op een scala aan educatieve ondersteuning en strategieën die kunnen worden aangeboden door de docent en de school in het algemeen, evenals op de belangrijke aspecten van sociale integratie en ondersteuning.
Ten slotte heeft de cursus veel baat bij een speciale module over best practices voor inclusief onderwijs, dat wil zeggen onderwijs dat rekening houdt met de speciale vaardigheden en kwaliteiten van studenten met dyslexie.
Empowering teachers to realise the full potential of students with Dyslexia in an Education setting (DYSXT) is een masterclass cursus over dyslexie en een onmisbaar hulpmiddel voor alle docenten die niet alleen Dyslexie als een Speciaal Leerprobleem (SPLD) willen begrijpen, maar ook een onderwijsomgeving willen creëren waarin het potentieel & de vaardigheden van studenten met dyslexie volledig tot ontwikkeling kunnen komen.
Alle presentaties in deze cursus zijn zowel visueel als audio. De cursus is ontwikkeld door zeer ervaren docenten met veel expertise op het gebied van Special Educational Needs (SEN).
Belangrijkste Doelen
- Docenten de kennis en het begrip geven van SEN en SPLD's in het algemeen en dyslexie in het bijzonder en de belangrijkste probleemgebieden.
- Docenten de expertise geven om de tekenen en symptomen van dyslexie en bijkomende aandoeningen te herkennen en te begrijpen.
- De kennis en het begrip van leerkrachten vergroten over de componenten van de definitie van dyslexie en hoe dit hun leren en functioneren beïnvloedt.
- Het diagnostische en assessment proces begrijpen en hoe de informatie te gebruiken om onderwijsstrategieën te ontwikkelen.
- De expertise ontwikkelen om de onderwijsstrategieën te implementeren die nodig zijn om studenten met dyslexie te ondersteunen om hun volledige potentieel te bereiken.
- Het vermogen vergroten om effectief en proactief te reageren op de onderwijsbehoeften van individuele studenten.
- De impact begrijpen van een gebrek aan begrip op het emotionele en gedragsmatige welzijn van studenten met dyslexie.
- Strategieën ontwikkelen om studenten met dyslexie te ondersteunen bij het aanleren van sociaal begrip, vriendschapsvaardigheden en emotionele regulatie.
- Herkennen van en reageren op de emotionele en mentale gezondheidsproblemen die vaak voorkomen bij studenten met dyslexie.
- De principes begrijpen die ten grondslag liggen aan inclusief onderwijs en de routes om inclusie te bereiken.
- SEN-methodes aanbieden die speciaal zijn aangepast aan de individuele leer- en sociale behoeften van het dyslectische kind.
- De vaardigheden van studenten met dyslexie herkennen en deze gebruiken om de studenten voor te bereiden op de toekomst buiten school.
Waarom DYSXT?
Dyslexie is een neurologisch verschil en kan een grote impact hebben tijdens het onderwijs, op het werk en in het dagelijks leven. Omdat ieder persoon uniek is, is ook ieders ervaring met dyslexie uniek. Het kan variëren van mild tot ernstig en het kan samen voorkomen met andere leerproblemen. Het komt meestal voor in families en is een levenslange aandoening. Het wordt echter algemeen aanvaard dat kinderen met dyslexie hun eigen sterke punten en kwaliteiten hebben, zoals logisch redeneren, visueel begrip en hoge niveaus van creativiteit. Bovendien zijn er veel gevallen waarin de cognitieve vaardigheden van kinderen met dyslexie hoog zijn in vergelijking met het gemiddelde van hun leeftijdsgenoten.
Deze masterclass is een onmisbaar hulpmiddel voor leerkrachten die SEN en Special Learning Difficulties (SPLD's) grondig willen begrijpen. Dit wordt bereikt door docenten de expertise te bieden om de tekenen en symptomen van dyslexie en bijkomende aandoeningen te herkennen en te begrijpen, evenals hoe dyslexie van invloed is op het leren en functioneren van leerlingen in een klaslokaal en/of onderwijssetting.
Bovendien biedt de cursus een speciale module over hoe docenten onderwijsstrategieën kunnen implementeren die nodig zijn om leerlingen met dyslexie te ondersteunen om hun volledige potentieel te bereiken, wat op zijn beurt zal leiden tot hun vermogen om effectief en proactief te reageren op de onderwijsbehoeften van individuele leerlingen.
Even belangrijk is dat deze masterclass de nadruk legt op leerkrachten die het belang van het emotionele en gedragsmatige welzijn van leerlingen met dyslexie kunnen begrijpen en strategieën kunnen ontwikkelen die het sociale begrip, de vriendschapsvaardigheden en de emotionele regulatie van leerlingen met dyslexie verbeteren.
Tot slot is er een speciale module over het altijd belangrijke aspect van inclusief onderwijs en de principes daarvan, gericht op de ontwikkeling van SEN-methoden die speciaal zijn aangepast aan de individuele leer- en sociale behoeften van het dyslectische kind.
Voor Wie?
- Leraren in het reguliere onderwijs
- SEN onderwijsassistenten
- Opvoeders die werkzaam zijn op SEN-gebied en hun kennis en vaardigheden willen bijspijkeren
- Coaches/mentoren/professionals die werken aan SEN en/of met leerlingen met dyslexie
Voor meer informatie, bezoek de ShipCon website.
Cursus | Dyslexie - Een Masterclass Cursus voor Docenten
- Betaling
Prijs en verzendkosten zijn indicatief. Klik op de koopknop om de exacte prijs te zien.